Naziv ADMA odličnost 2024 prejme Damjana Jagodic: “To je moja sanjska služba” #INTERVJU
Na Kongresu ADMA 2024 v Portorožu smo dobili novo dobitnico prestižnega naziva ADMA odličnost leta. To je postala Damjana Jagodic, asistentka generalnega direktorja ADR regije v podjetju Geberit prodaja, d.o.o. Mirana Medveda.
Damjana je oseba, ki si v življenju nenehno postavlja nove izzive. Je oseba, ki sledi svojim sanjam in jasno zastavljenim ciljem. Odlikuje jo samosvoj energičen temperament, hkrati pa je odločna, srčna in polna življenja. Njene osebne vrednote, ki jim sledi že vse življenje, so iskrena in odprta komunikacija, ljubezen do družine, prijateljstvo ter delavnost. Damjana je zvesta sama sebi in vedno obkrožena s pozitivnimi ljudmi. Pri ljudeh izredno ceni njihov doprinos k boljšemu jutri, ljubezen do življenja, kreativnost ter navdih, da vsak dan naredijo nekaj dobrega zase ter svet okoli sebe.
Vesela sem uspeha, sploh če ga lahko delim s tistimi, ki se veselijo zame.
Na poklicnem področju jo veselita delo z ljudmi in koordinacija različnih vrst del. Da je delo uspešno dokončano, je pripravljena posvetiti velik del sebe ter vloženega časa. Naloge, ki so ji dodeljene, opravi v zastavljenih rokih. Izpopolnjuje jo njena služba, za katero pravi, da je njena sanjska služba. Biti del Geberit koncerna, vodilnega ponudnika sanitarne tehnike v svetu, ki letos vstopa v 150. letnico delovanja, ji je v velik ponos.
V službi preživimo dobršen del svojega življenja, zato je počutje na delovnem mestu še kako pomembno.
Svoj prosti čas nameni prebiranju različne literature. Zadnjih pet let je veliko prostega časa namenila tudi klubu poslovne odličnosti Excellentia, kjer je s svojimi kolegicami organizirala izobraževalne, kulturne ter športne dogodke, pisala novičke ter poskrbela, da so članice pravočasno v svoje elektronske predale prejele vse interne informacije.
Da je uspeh zagotovljen, vsekakor v prvi vrsti pripisujem usmeritvam in podpori vodstva.
Veliko časa nameni svoji najstniški hčeri, ki je uspešna atletičarka. Neizmerno se veseli njenih uspehov. Je njena navečja navijačica. Dotik narave je zanjo precej pomemben. Narava je njeno zdravilo za dušo in telo. Sveti Primož nad Kamnikom je tista njena destinacija, ki ji pravi, da je njen zen.
Zakaj ste se odločili za prijavo na izbor za naziv ADMA odličnost 2024 in kaj vam pomeni takšno priznanje?
Ko sem konec meseca marca prejela klic Suzi Asfour, članice strokovne komisije, da sem nominirana, sem bila sprva presenečena in hkrati šokirana. Moji načrti so se v trenutku porušili. Po tehtnem premisleku sem bila izredno počaščena, že nominacija je nenazadnje priznanje za potrditev mojega strokovnega dela v klubu poslovne odličnosti Excellentia. Veselim se vsega, kar bo to prineslo v moje življenje.
Kakšni so bili prvi občutki, ko ste izvedeli, da ste med tremi finalistkami naziv prejeli prav vi?
Moram priznati, da smo bile v finalu tri odlične posameznice. Vsaka edinstvena, vsaka posebna in vsaka z bogatimi znanji in izkušnjami. Vse tri smo si potihem želele to laskavo priznanje. Ob prejemu naziva sem bila nadvse počaščena, vesela in še bolj ponosna nase ter na svoje preteklo delo. Delo asistentke je tesno povezano z delom in zahtevami nadrejenega, zato sem želela, da je prvi, ki mu bom sporočila to čudovito novico. Moj direktor – Miran Medved – jo je pospremil s sporočilom: "Damjana, če verjameš v sanje, jih tudi lahko živiš. Čestitam!" Vesela sem uspeha, sploh če ga lahko delim s tistimi, ki se veselijo zame.
Svojo službo ste večkrat poimenovali kot "sanjsko službo". Kaj je definicija takšne službe?
V službi preživimo dobršen del svojega življenja, zato je počutje na delovnem mestu še kako pomembno. Biti del vodilnega podjetja sanitarne tehnike v svetu zame predstavlja neprecenljivo priložnost tako za poklicno kot tudi za osebno rast. Več kot 11.000 nas je po vsem svetu, ki živimo isto kulturo in vsak s svojimi znanji, neprecenljivimi izkušnjami ter veščinami prispevamo k uspehu celotnega podjetja.
Hvaležna sem za vsak korak na tej poti, ki ni bil lahek, vendar pa je sedaj toliko bolj lahkoten moj korak.
Da je uspeh zagotovljen, vsekakor v prvi vrsti pripisujem usmeritvam in podpori vodstva. Ko sem bila pred leti del Kongresa ADMA, je eden od predavateljev z nami delil misel, ki se glasi: "Poglej, kakšen je direktor in videl boš, kako uspešno je podjetje." Naš direktor Miran Medved je dokaz, da to drži.
Iskrena in odprta komunikacija med nama je tista, ki daje najinemu delu pomembno komponento.
Iskrena in odprta komunikacija med nama je tista, ki daje najinemu delu pomembno komponento. Naše vodstvo vsakemu posamezniku prisluhne, mu da prostor za napredovanje ter vse obravnava enakovredno. Nudijo nam različne oblike strokovnih in motivacijskih druženj, različna izobraževanja in rekreacijo, saj si želijo, da poskrbimo tudi za zdravje in dobro fizično pripravljenost. Nenazadnje pa k dobremu počutju pripomoremo tudi vsi zaposleni, ki skupaj dosegamo zastavljene cilje in se trudimo za boljši jutri. Lepo je biti del Geberit družine!
V svoji karieri ste doživeli tudi nekaj temnejših plati posla in odnosov. Kaj so vam dale takšne izkušnje, kar vas danes dela močnejšo?
Življenje je sestavljeno iz lepih ter manj lepih trenutkov. Britkih izkušenj, ki sem jih doživela, ne bi zamenjala za nič na svetu. Nobene. Vsaka od njih me je naredila močnejšo, okrepila ter me izoblikovala v osebo, kakršna sem danes. Hvaležna sem za vsak korak na tej poti, ki ni bil lahek, vendar pa je sedaj toliko bolj lahkoten moj korak.
Na katerega od svojih kariernih dosežkov ste najbolj ponosni?
Ne želim izpostaviti nobenega kariernega dosežka, kajti vsak korak v moji karieri je bil pomemben. Morda bi raje rekla, da sem po naravi radovedna, želim poskusiti različne stvari in se naučiti veliko novih ter občasno narediti korak iz cone udobja. In prav zaradi tega te vsaka nova izkušnja pripelje do novih dosežkov in novih začetkov.
Kakšen je po vašem mnenju recept za uspešen odnos med menedžerjem in njegovo poslovno podporo?
Skrivna sestavina uspešnega odnosa med menedžerjem ter njegovo poslovno podporo je vsekakor zaupanje. Menedžer je tisti, ki lahko osebi na drugi strani ustvari dovolj prostora za samoinciativen pristop, ki ga le-ta skupaj s svojimi znanji, izkušnjami ter veščinami uporabi in na tak način v veliki meri prispeva k uspehu celotnega podjetja.
Katere so po vaše lastnosti poslovne podpore prihodnosti?
Če se bo poslovna podpora v prihodnje želela razvijati v pozitivno smer, bo morala biti oseba na tem delovnem mestu izredno prilagodljiva, hitra, željna vsega novega znanja. Poleg že ustaljenih nalog bo morala opravljati več kompleksnih nalog in zadolžitev hkrati in biti povezovalni člen.
Glede na to, s koliko ljudmi sodelujete in usklajujete projekte, kaj je bistveno za dobro in jasno komunikacijo ter urejene odnose med sodelavci?
Bistvo dobre ter jasne komunikacije se po mojem mnenju skriva v organiziranosti, sposobnosti uspešnega načrtovanja in usmerjenosti v pozitivne rezultate ter uspehe celotnega podjetja. Zato moramo sodelavci med seboj komunicirati odprto, neposredno ter iskreno. Vsakdo izmed nas sooblikuje organizacijsko kulturo, zato mora vsak od nas prevzeti svojo odgovornost za opravljeno delo. Urejeni odnosi na delovnem mestu temeljijo na zaupanju, medsebojnem spoštovanju ter skupinskem duhu. Lepo je, ko si delimo znanje in skupaj iščemo rešitve.
Vaše delo med drugim obsega koordinacijo dela med različnimi oddelki, tako na ravni Slovenije kot na področju celotne Adriatic regije, kjer Geberit zaposluje približno 60 sodelavcev. Takšno delo torej zahteva tudi veliko medkulturnega sodelovanja. Kako krmarite med morebitnimi kulturnimi ali jezikovnimi barierami?
Tako kot ste rekli, moje delo res obsega koordinacijo med različnimi oddelki v različnih državah. Uspešno moram krmariti med slovenskimi oddelki, oddelki, ki so locirani v ADR regiji ter koncernom, ki ima sedež v Švici.
Skrivna sestavina uspešnega odnosa med menedžerjem ter njegovo poslovno podporo je vsekakor zaupanje.
Ne glede na to, da sem po značaju temperamenta, mi pri svojem poklicnem delu bolj paše kultura ljudi, ki prihajajo iz Švice ali Nemčije. Vendar pa, bolj ko spoznavam svet Adriatic regije, bolj mi tudi ta svet postaja všeč. Ne glede na kulturne ali jezikoslovne bariere, moraš za dobro izvedeno delo uporabiti socialne veščine ter naloge izpeljati v dobro vseh.
Kako pomembno je v vašem poslu poznavanje več tujih jezikov?
Geberit prodaja d.o.o. je podjetje, ki je del koncerna ter hkrati deluje na področju celotne Adriatic regije. Znanje hrvaškega, srbskega in angleškega jezika predstavlja osnovo za poslovno komunikacijo. Z gotovostjo lahko trdim, da znanje tujih jezikov ni več prednost, temveč je postala že nuja na vseh poslovnih področjih. V našem podjetju se vodstvo tega zaveda, zato nam omogoča jezikovne tečaje angleškega, nemškega in hrvaškega jezika.
To pomeni, da ste tudi fizično pogosto v tujini?
Moje delo poteka izključno v pisarni v Ljubljani. Občasno obiščem sodelavce v Rušah pri Mariboru. Moja narava dela pa ne zahteva službenih potovanj v tujino. Vse naloge, ki jih moram opraviti za koncern, lahko opravim preko elektronske pošte.
Katere so prednosti in slabosti dela v sektorju, kjer ste zaposleni?
Moje delovno mesto je tesno povezano z delom in zahtevami mojega nadrejenega, direktorja ADR regije. Vendar sem vpeta tudi v druge sektorje oziroma koordinacijo drugih oddelkov. Ker mi paše raznoliko in pestro delo, ne morem govoriti o prednostih in slabostih. Delo je tako kot je in mora biti na koncu z odliko opravljeno.
Kako je pospešena digitalizacija v zadnjih letih vplivala na delovne procese in kako aktivno sami sledite tehnološkim novostim?
Glede na to, da sem bila 21 let del podjetja, ki se ukvarja z digitalizacijo poslovanja, mi je znano, da ima digitalizcija izredno močan vpliv na poslovne in delovne procese vsakega podjetja. Podjetja lahko z vpeljavo digitalizacije v svoje poslovanje poskrbijo za avtomatizacijo procesov, poslujejo precej bolj enostavno in so pri poslovanju bolj učinkovita. Vsa podjetja, ki bodo želela ostati konkurenčna, bodo morala slediti tehnološkim novostim. Menim, da je digitalizacija postala že nujno potrebna v tem našem modernem svetu.
Vsa podjetja, ki bodo želela ostati konkurenčna, bodo morala slediti tehnološkim novostim.
Rada imam nova znanja in veščine, zato kolikor se da sledim tehnološkim novostim. Vendar pa menim tudi, da se le-te spreminjajo in ponujajo nove in nove možnosti malček prehitro. Komaj osvojiš eno novost, je na pohodu že druga. Če pa želiš vsaj nekaj malega vložiti v svoj strokovni in osebnosti razvoj, je priporočljivo, da slediš novostim, pa naj ti bodo všeč ali ne.
Kako dobro v dobi digitalizacije in umetne inteligence sploh še cenimo pristen človeški stik?
Digitalizacija in umetna inteligenca sta svoj pohod pričeli že dolgo nazaj. Zdaj pa sta stlakovali pot do nas vseh. Lepo je biti prijatelj z umetno inteligenco, vendar pa je človeški stik eden in edini, ki se te lahko resnično dotakne in je tvoj prijatelj.
Se udeležujete kongresa ADMA in kaj vas tam najbolj navdušuje?
Biti del Kongresa ADMA več kot 20 let je zame neprecenljivo. Tu so se spletla trdna prijateljstva, ustvarili marsikateri poslovni stiki ter gradile močne zgodbe o uspehu. Vedno znova me navdihujejo vrhunski predavatelji, od katerih lahko srkaš moč znanja, veščine in navdih.
Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?
Pred leti mi ga je dal moj prijatelj, ki ga je povzel po nemškem pregovoru in pravi: "Biti pripravljen, to je vse!" Tega nasveta se poslužujem na vseh področjih. Priznati moram, da v večini situacij v življenju še kako dobro pride do izraza.
Kakšne cilje ste si zastavili letos?
Vsako leto si v začetku leta postavim cilje, ki jih razdelim na osebne in poklicne. Na osebnem področju si želim poleg uravnoteženega načina življenja poskrbeti tudi za to, da hitenje ne bo več del mojega vsakdanjika. Želim potovati ter odkrivati svet okoli sebe. Na poklicnem področju pa si želim, da bi v veliki meri spoznala Geberitove poslovne procese in se izobraževala na področjih, za katere bom v tistem trenutku menila, da jih potrebujem.
PREBERITE ŠE:
- Anja Borovinšek: “Uvrstitev v finale zame predstavlja izjemno čast in priznanje za dosedanje delo”
- Martina Škerget: “Ko te nadrejeni podpira, lažje dosegaš skupne cilje”