Martina Škerget: “Ko te nadrejeni podpira, lažje dosegaš skupne cilje”
Na letošnjem Kongresu ADMA, ki bo med 23. in 25. majem 2024 v Portorožu, bomo razglasili dobitnika, oziroma dobitnico tega prestižnega naziva. Po pregledu prijav pa je komisija že razglasila top 3 finalistke izbora! To so Martina Škerget (Asistentka direktorja, Farmtech d.o.o.), Anja Borovinšek (samostojna strokovna sodelavka v Dokumentaciji farmacevtskega razvoja, Krka, d. d.) in Damjana Jagodic (Asistentka generalnega direktorja, Geberit prodaja, d.o.o.). Vsako od njih bomo predstavili v posebnem ADMA intervjuju. Tokrat spoznajmo Martino Škerget!
- IZOBRAZBA: Profesorica nemškega, angleškega in slovenskega jezika
- DELOVNO MESTO: Asistentka direktorja
- PODJETJE: Farmtech d.o.o.
Kako bi se opisali tistim, ki vas (še) ne poznajo?
Mislim, da bi me prijatelji in sodelavci opisali kot iznajdljivo osebo, ki rešuje težave, še preden me kdo vpraša. Sem pozorna in osredotočena na podrobnosti. Vsakdo se lahko zanese name, saj ve, da bom delala samostojno in opravila delo od začetka do konca. Sem samozavestena in sproščena pod pritiskom, oseba ki ostane mirna in logično premisli o problemu, tudi če je ta nekoliko stresen vedno z nasmehom na obrazu.
Zakaj ste se odločili za prijavo na izbor za naziv ADMA odličnost 2024 in kaj vam pomeni uvrstitev v finale?
Cenim delo, ki mi je zaupano in ga opravljam z dušo. S tem bi rada izrazila učinek mojega dela in izkušenj na moji karierni poti. Čutim popolno podporo s strani sodelavcev, poslovnih partnerjev, sporočil, gradiv, povratnih informacij itd. Ne bi mogla biti bolj zadovoljna s podporo, ki mi je bila na voljo in zagotovljena. Vesela sem, da sem se odločila za to, še bolj pa, da sem šla skozi proces in dokazala sebi, da bo to priznanje zagotovo služilo kot navdih za tistih nekaj dodatnih trenutkov, ki so potrebni za spremembe v življenju.
Kakšen je po vašem mnenju recept za uspešen odnos med menedžerjem in njegovo poslovno podporo?
Na splošno je najboljša povezava med direktorjem in podrejenim tista, ki je odvisna od zaupanja, spoštovanja in odprtega dopisovanja. Takšen odnos pomaga pri vzpostavljanju pozitivne delovne kulture ter spodbuja sodelovanje, navdih in zvestobo med predstavniki.
Menedžer mora spodbujati vzdušje, v katerem se predstavniki počutijo odprte, da se lahko obrnejo nanj s svojimi skrbmi, mislimi in prispevki. V trenutku, ko čutiš, da te nadrejeni podpira, boš zagotovo dejansko lažje sodeloval in dosegal skupne cilje. Ustvarja se dobra delovna kultura, v kateri se počutiš spoštovane in cenjene. Ko čutiš, da so obveznosti zaznane in cenjene, se boš zagotovo vživel v svoje delo ter ga opravil brezhibno, s tem pa pridobil občutek zvestobe in odgovornosti do podjetja.
Na splošno je najboljša povezava med direktorjem in podrejenim tista, ki je odvisna od zaupanja in spoštovanja.
Kako dobro v dobi digitalizacije in umetne inteligence sploh še cenimo pristen človeški stik?
Fizični socialni stiki in medosebni odnosi – ne glede na to, kako tesni ali celo intimni so – so za nas bistveni. Vemo, da prijeten – in zaželen – dotik povzroči sproščanje sporočilnih snovi, kot sta "hormona sreče" dopamin in serotonin. Sprošča se tudi hormon oksitocin, ki ustvarja občutek povezanosti med osebama ko se pogovarjata druga z drugo.
Naša želja po tem je očitno velika – ne glede na vse ponudnike digitalizacije. Če torej ne bi želeli ali ne bi več potrebovali drugega človeškega bitja, da bi lahko sodelovali, nam AI to omogoča. Ampak pristen človeški stik je in bo vedno bistven v našem vsakdanu, kajti lahko gledamo levo ali desno, vedno smo bili družabna bitja in na to nas je opozoril čas v koroni, ko smo iskali vse mogoče načine, da se družimo. Mogoče ga včasih ne cenimo dovolj, a je bistven za naš vsakdan.
Kar polovico svojega dela opravite v tujem jeziku – angleščini ali nemščini. Kako pomembno je v vašem poslu poznavanje več tujih jezikov, si sploh lahko predstavljate svoje delo brez tega znanja?
Ne. Znanje več jezikov ima številne prednosti, tako za posameznike kot za podjetje kot celoto, spodbuja razvoj dinamične in uspešne podjetniške kulture, za katero so značilni različni pogledi in inovativne ideje.
Z znanjem lahko pričakujete, da se boste počutili cenjene in zadovoljne, da boste odkrili nove priložnosti ter da boste izboljšali povezanost in komunikacijske spretnosti dela. Če želite danes narediti kariero, ne potrebujete več le specializiranega znanja. V zadnjih letih postajajo vse pomembnejše mehke veščine, kot so splošne komunikacijske veščine, mreženje, razumevanje različnih kultur in predstavitvene veščine. Poleg tega obstajajo tudi osnovne spretnosti, kot so digitalne kompetence.
V kontekstu globaliziranega gospodarstva je zaželena tudi pripravljenost na mednarodno kariero, zato je znanje tujih jezikov dobrodošlo in brez tega žal v današnjem času ne boš uspel, ali vsaj ne dosegel ciljev, ki si si jih zastavil.
Ko čutiš, da so obveznosti zaznane in cenjene, se boš zagotovo vživel v svoje delo ter ga opravil brezhibno, s tem pa pridobil občutek zvestobe in odgovornosti do podjetja.
Kaj je ključno za dobro in jasno komunikacijo?
Dobra komunikacija je pomemben ključ do uspeha, ustvarja harmonično sodelovanje in pomaga preprečevati konflikte. Pomembni so predsvsem dejavniki: opazovanje, občutek, potreba in zahteva.
Sama se osredotočam predvsem na to:
- da ni pomembno le, kaj povem, ampak tudi, kako to povem,
- da sta sprejemanje in strpnost do drugačnih mnenj ključna za uspešno komunikacijo,
- in ne glede na to, ali kritiziraš ali hvališ, ostani na ravni dejstev, to je bistven ključ za uspešno komunikacijo,
Katere so prednosti in slabosti dela asistentke v sektorju, kjer ste zaposleni?
Naloge vodstva podjetja so zelo obsežne in raznolike. Smo veliko mednarodno industrijsko podjetje, zato direktorji potrebujejo namensko, tehnično usposobljeno podporo za vsakodnevno poslovanje – »pomočnike« direktorja. Delovnega mesta "asistent ali poslovna podpora" ni mogoče jasno opredeliti. Osnovna naloga je, da pomagaš višjemu nivoju hierarhije pri vsakodnevnem poslovanju.
Če želiš postati asistent vodje, moraš imeti različna jezikovna znanja, to je običajno že osnovni pogoj. Predvsem v našem podjetju, kjer so lastniki tujci in poslujemo skoraj izključno svetovno, ti to prinese dodatne prednosti. Vodstvo se mora v vseh zadevah popolnoma zanesti nate. Diskretnost, brezhibno vedenje in visoka stopnja lojalnosti do vodstva so zato nujni. Imeti moraš tudi določeno organizacijsko nadarjenost, da lahko naloge in procese usklajuješ na najboljši možni način. Poleg tega moraš imeti nekatere osebne sposobnosti, ki vključujejo: organizacijski talent, praktično miselnost, visoko odpornost, sposobnost samostojnega dela, analitično razmišljanje, občutek odgovornosti in komunikacijske spretnosti. Prednosti in slabosti se tako vsakodnevno med sabo prepletajo in ni meje, ki bi jih ločevala. Vse pa je predvem odvisno od vsakdanjika, dela, ki ti ga prinese tisti dan.
Dobra komunikacija je pomemben ključ do uspeha, ustvarja harmonično sodelovanje in pomaga preprečevati konflikte.
Poslovna podpore sicer ni od nekdaj v vašem življenjepisu. Po izobrazbi ste namreč profesorica jezikov, slabo desetletje pa ste kot učiteljica tudi delali na osnovni šoli. Kakšen je bil ta karierni preskok?
Za poučevanje sem se odločila, ker sem rada imela jezike in predvsem pomen poklica učitelj. V prvih letih poučevanja se nisem veliko ozirala na to, kaj mi poklic lahko doprinese ali odnese v mojemu vsakdanu. A na neki točki te življenje prisili k temu, da pogledaš vase in ugotoviš, da to ni to, takrat se moraš odločiti. Zdelo se mi je, da sem postala le vseživljenjski učenec. Z leti sem živela v različnih vlogah učiteljice, ki pa niso bile moje, ampak sem jih morala izpolnjevati glede na predpisam korikulum. Nekje v vsem tem se je izgubilo moje poslanstvo, da bi spremenila življenje otrok, ki so mi bili zaupani – čeprav so mi mnogi tudi povedali, da mi je kljub vsemu uspelo. V začetku je bilo težko, priznam. Iz varnega okolja »javnega« financiranja si se primoran dokazati in se prilagoditi, saj ti vsako tvoje delo in dejanje sedaj to omogoča ali odvzema, in s tem si tudi dokažeš, kako boš uspel in vnovčil svoj potencial. Nič več ni samoumevno.
Vam kdaj spet zadišijo šolske klopi?
Poučevanje velja za enega najbolj plemenitih poklicev na svetu. Vendar pa, kot rečeno, na tem svetu nič ni popolno, kar velja tudi za poklic učitelja. Učitelji so v prvi vrsti zato, da učijo, vendar jim pri doseganju tega cilja pogosto stojijo na poti druge stvari. Učenci, učenci z učnimi težavami, učni načrti, klici staršev, administrativne obveznosti – včasih lahko zaradi teh drugih obveznosti ostane zelo malo časa za samo učiteljevanje ali pa se zdi, da je le-to drugoten vidik učiteljevega dela.
In moj odgovor na vprašanje: Nikoli ne reci nikoli. Morda, ampak takrat bi res rada, da ima učitelj avtonomijo in da lahko s svojim znanjem razpolaga na takšen način in tako, da doseže kar največji uspeh pri učencih, ne glede na to po kateri poti si popeljal učenca do znanja. Saj končno znanje ni ena pot, je več poti, ki peljejo in odpeljejo, da na koncu ti uresničuješ sanje in ne da samo stremiš za njimi ter si jih želiš ujeti.
Se udeležujete kongresa ADMA in kaj vas tam najbolj navdušuje?
Kongres ti lahko pomaga, da na svojem področju obogatiš znanje in se naučiš več o drugih prijemih ali pogledih od prave osebe ter izkoristiš isto priložnost, da deliš svojo izkušnjo, kar ti bo pomagalo pri delu, pri krepitvi in spoznavanju drugih pogledov na številne teme.
Zaupaj sebi, ohrani odprt um ter sprejmi priložnosti in možnosti, ko se pojavijo in s tem sprejmi odgovornost za svoja dejanja in doseganje ciljev.
Kakšne cilje ste si zastavili letos?
Postavljanje in doseganje ciljev lahko zahteva spremembe v našem življenju. Predvsem učenje razumevanja samega sebe lahko omogoči, da sprejmeš svoje zmožnosti, izboljšaš svoje spretnosti in navsezadnje odigraš vlogo pri tem, kakšen tempo boš imel pri doseganju svojih ciljev. Razumevanje in poznavanje svojih meja, svojih prednosti in prilagajanje spremembam ti ne more pomagati le pri napredovanju na poti do uspeha, temveč tudi pri krepitvi zaupanja vase. Torej moj cilj: zaupaj sebi, ohrani odprt um ter sprejmi priložnosti in možnosti, ko se pojavijo in s tem sprejmi odgovornost za svoja dejanja in doseganje ciljev.
Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?
Vsak nasvet, ki ga dobimo v življenju in na delovnem mestu, ni koristen, vendar lahko nekateri popolnoma spremenijo tvoj pogled na svet. To je še toliko bolj pomembno v hitro spreminjajočem se gospodarskem okolju, ki korenito spreminja naše osebno in poklicno življenje. Eleanor Roosevelt pravi, da je treba početi stvari, za katere misliš, da jih ne moreš. Ker ko te stvari počneš, so strašljive. Vendar se takrat največ naučiš. Takrat se prisiliš in ko se ozreš nazaj, si rečeš, ja, to sem naredila in bila sem ponosna. Veliko bolj učinkovito je slediti svojim strastem in pustiti, da znanje in spretnosti sledijo temu, kam strast vodi, a ne glede na situacije, ostani zvest sebi in bodi to, kar si.
PREBERITE ŠE:
- Anja Borovinšek: “Uvrstitev v finale zame predstavlja izjemno čast in priznanje za dosedanje delo”
- Damjana Jagodic: “Moje delo me izpopolnjuje, to je moja sanjska služba”