Komunikacija

Vse kar morate vedeti o zavajajočem in agresivnem oglaševanju

V enem izmed naših medijev sem nedavno zasledil oglas v katerem nastopa  povsem običajen možakar, na srednje odgovornem položaju v nekem podjetju. Možakar, obdan z dvema lepima sodelavkama, se nasmehne pred kamero in reče: »Odkar uporabljam parfum xy, se mi je življenje popolnoma spremenilo. Sodelavk v službi se sploh več ne morem "znebiti", saj mi povsod sledijo, pa še žena je zadnje čase nenavadno prijazna z mano. Ni kaj, parfum xy mi je polepšal življenje. Doslej nisem ravno veljal za zapeljivca, a tako samozavesten, kot sem postal s trenutkom, ko sem začel uporabljati parfum xy, nisem bil še nikoli.« Ne tako davno nazaj, pa je bilo na najbolj poslušanih slovenskih radijskih postajah mogoče slišali oglas, v katerem nastopa pubertetnik z značilnim tečnim pubertetniškim glasom in želi od svoje mame na vsak način pridobiti denar za nakup neke akustične naprave: "Mami, dej dnar!"

Foto: Fotolia

Katera, mislite, da je skupna točka obeh zgornjih oglasov? Zdi se, kot da poskušata oba nekoliko odstopati od povprečja, prvi z nagovorom moškim, ki naj bi lahko z nakupom nekega proizvoda postali bolj seksi in zanimivejši za nasprotni spol, drugi pa z nagovorom staršem, naj vendar kupijo akustično napravo svojemu mulcu in se tako znebijo njegovega »teženja«. Iz marketinškega vidika gre nedvomno za zanimiva oglasa, drugo vprašanje pa je, ali sta obenem tudi pravno dopustna.