Komunikacija

Učinkovite strategije za obvladovanje konfliktov

Konflikti v delovnem okolju neizogibni in učinkovito obvladovanje ključna veščina za administrativne menedžerje. Kadar izhajajo iz napačnega sporazumevanja, osebnostnih sporov ali različnih delovnih stilov, lahko motijo potek dela in zmanjšujejo produktivnost, sploh če jih ne obravnavamo pravočasno in konstruktivno. V članku predstavljam strategije učinkovito obvladovanja konfliktov, prilagojene prav administrativnim menedžerjem.

Prvi korak je razumevanje konflikta 

Obvladovanje konfliktov na delovnem mestu je ključna veščina, ki zahteva pravočasne in učinkovite pristope. Konflikti na delovnem mestu nastanejo, kadar imata dva ali več posameznikov ali skupin nezdružljive cilje, potrebe ali interese. Po raziskavah se z njimi srečuje več kot 80 odstotkov zaposlenih v podpori menedžmentu, pri čemer se s konflikti v povprečju ukvarjajo tri ure na teden. To za organizacije pomeni znatno izgubo časa in produktivnosti. 

Za administrativne menedžerje, ki so operativna hrbtenica organizacij, je obvladovanje konfliktov še posebej pomembno, saj se nerešene napetosti lahko razširijo po celotni organizaciji. Posledica so povečan stres, nezadovoljstvo na delovnem mestu in višji absentizem. 

Na splošno lahko konflikte na delovnem mestu razdelimo na štiri skupine.  
1. Konflikti med nalogami  
To pomeni, da imajo posamezniki različna mnenja o tem, kako naj določeno aktivnost ali delo opravijo.  

2. Konflikti v odnosih  
Ti se nanašajo na osebne spore, ki so največkrat posledica osebnostnih razlik ali razlik v komunikaciji.  

3. Procesni konflikti  
Nanašajo se na različna mnenja, povezana s strategijami, metodami ali procesi v organizaciji.  

4. Nejasnost vlog v organizaciji 
To velikokrat pripeljejo do največjih konfliktov. Povezani so z dvoumnostjo ali nejasnostjo vlog v organizacijah. Posledica so nejasne odgovornosti in prekrivanje dolžnosti, kar velikokrat vodi do razočaranja in nezadovoljstva zaposlenih.