ADMA SE PREDSTAVI, Andreja Miklič: “Mi smo tisti, ki krojimo svojo rast”
ADMA SE PREDSTAVI
IME IN PRIIMEK: Andreja Miklič
IZOBRAZBA: ekonomsko komercialni tehnik
DELOVNO MESTO: tajnica/administratorka na upravi podjetja
PODJETJE: Helios TBLUS, d. o. o. Domžale
UDELEŽENKA KONGRESA ALI POSVETA ADMA: 2019, 2020
Kdo ste in s katerimi besedami bi se opisali?
Sem ženska, s številnimi vlogami, tako kot večina mojih kolegic. Delo doma te postavlja v vlogo mame, gospodinje, kuharice ... V službi pa se vloge malce spremenijo, tam smo tajnice organizatorke, administratorke, nabavne referentke, telefonistke, včasih psihologinje in nemalokrat tudi zaupnice ter nekakšne spovednice za skrbi in težave. Ljubim ples, umetnost, naravo, poezijo, šport in veliko veliko drugih malih, vendar čudovitih malenkosti.
Zaupajte nam kratek opis svoje karierne poti.
Po zaključeni srednji šoli sem takoj začela delo kot pripravnica na Agenciji za plačilni promet, nekdanji SDK. Sistem opravljanja dela je bil na Agenciji odlično organiziran. Imeli so zelo korekten odnos do napredovanj in veliko so vlagali v interna izobraževanja. Pridobila sem si ogromno izkušenj iz najrazličnejših delovnih mest, vendar sem pogrešala spontanost in izzive. Pri tako dobro organiziranem sistemu, težav pri opravljanju dela v službi skorajda ni bilo. Vse je potekalo po vnaprej določeni in poznani matrici. Presenetila te je lahko le količina dela. Kasneje, po končanem materinskem dopustu, pa sem se zaposlila v gospodarstvu, v podjetju, kjer sem še danes. Na začetku sem opravljala delo v finančnem sektorju in se v precejšnji meri spoznala s številkami, kasneje, pa so me dodelili v tajništvo uprave, kjer opravljam najrazličnejša administrativna dela.
Koliko let ste na trenutnem delovnem mestu?
Na trenutnem delovnem mestu sem zaposlena sedem let.
Zakaj ste se odločili postati poslovna sekretarka?
Nisem se načrtno odločila postati poslovna sekretarka, bolj se je poslovna sekretarka odločila postati jaz. Splet okoliščin, sprejetje izzivov, želja po pestrosti in novih spoznavanjih.
Ali bi lahko izpostavili osebo, mentorja, ki je pomembno vplival na vašo karierno pot, rast in zakaj, oziroma, kako je vplival na vas?
Rast in razvoj sta odvisna ključno in samo od nas samih. Seveda pa je prav vsak sodelavec, partner, družinski član in prijateljica del mozaika rasti, ki ga ustvarjaš tako v službi kot doma. Če nimaš volje do nečesa, kar ti je ponujeno, ne pomaga nobena nagrada ali darilo. Mi smo tisti, ki krojimo svojo rast, tlakujemo svojo pot in dovolimo kaj in kako močno se nas različne stvari in dogodki dotaknejo.
Kaj vse obsega vaše delo?
Moje delo obsega obračun službenih potovanj, vodenje najrazličnejših evidenc, vodenje prisotnosti zaposlenih, rezervacije, skrb za reprezentanco, organizacijo poslovnih obiskov in dogodkov znotraj podjetja, skrb za poslovne prostore ...
Katere so glavne spremembe, ki ste jih zaznali pri svojem delu, odkar ste na tem delovnem mestu?
Da so samo spremembe edina stalnica.
Brez katerega tehnološkega pripomočka si ne znate več predstavljati svojega dela?
Brez računalnika in mobilnega telefona si svojega dela ne predstavljam. Večina delovnega procesa temelji na tehnologiji.
Kako gledate na pomen izobraževanja za posameznika?
Vesela sem, da naše podjetje podpira vsakovrstna izobraževanja. Veliko izobraževanj imamo tudi interno, znotraj podjetja, to so predvsem razna računalniška izobraževanja (Excel, Power Point ...). Absolutno se mi zdi vsakršno izobraževanje dobra naložba v zaposlenega, tako z vidika dodane vrednosti posameznika kot njegove osebne rasti.
Kaj vas navdušuje in motivira?
Motivirajo, še bolj pa navdušujejo me pozitivno naravnani ljudje. Ljudje, ki so preprosti, dostopni, spoštljivi in strokovni na svojem področju. Vsi, ki hkrati delajo tudi napake, jih priznajo in izkušnjo obrnejo v prid sebi in bližnjim, s katerimi delajo. Motivira me tudi delo, ki predstavlja izziv in nemalokrat izzove tudi domišljijo.
Katere tuje jezike obvladate?
Znam se sporazumevati v angleščini in srbohrvaščini.
Kaj je bil do zdaj vaš največji izziv na delovnem mestu in kako ste se spopadli z njim?
Eden izmed večjih izzivov (vendar ne največji) je bila celotna sprememba informacijskega sistema v podjetju. Največji izziv do zdaj pa se je zgodil konec leta 2013, ko je naše podjetje prvič dobilo novega, tujega lastnika. S spremembo lastništva smo bili v večini poleg spremembe mišljenja, prisiljeni spremeniti tudi navade in v velikem številu tudi dobre sodelavce. V celoti smo se prilagodili željam in zahtevam novega lastnika. Na srečo smo po dobrih dveh letih ponovno spremenili lastnika in novi lastnik je bil resnično vsesplošna odrešitev in sprememba odnosov na bolje. Pošteni in odkriti odnosi med sodelavci in nadrejenimi so ključnega pomena za uspešno spopadanje z izzivi in dobro opravljenim delom v službi.
Katere so prednosti in slabosti vašega dela?
Prednost je prav gotovo pestrost dela. Na mojem delovnem mestu ni enoličnosti in mirovanja. V prednost si štejem, da si lahko potek večine nalog razporedim sama, glede na razpoložljiv čas in v naprej znane urnike ter načrte. Pogosta je večopravilnost in včasih nimaš ravno najboljših dni za pretirane ali nepričakovane spremembe. Pa vendar je prednost te slabosti dobro razumevanje z najožjimi sodelavci, ki ti v manj dobrih dnevih vedno priskočijo na pomoč.
Če bi še enkrat izbirali svojo poklicno pot: bi se znova odločili za delo, ki ga opravljate, in zakaj?
Prav gotovo bi se odločila za svet administracije.
Kako skrbite, da vam stres ne pride pod kožo?
Poskrbim, da dela in službene energije ne nosim domov. Zagotovo pa sta šport in dobra knjiga zame ključna dejavnika, ki omilita še tako velik stres in zmanjšata prav vsako težavo.
Kako se je v zadnjem letu izrednih razmer spremenil vaš način dela?
Veliko je dela od doma. S kolegico se dogovoriva, katera od naju mora nujno biti na delovnem mestu in katera bo opravila potrebne naloge od doma. Naše podjetje je zelo prilagodljivo in nam v največji možni meri to omogoča.
Kaj počnete v prostem času?
Prosti čas rada preživim z družino. Prav tako si rada vzamem čas samo zase. Rada plešem ali grem na bližnji hrib. V teh časih, ko nam je zaradi trenutne situacije onemogočeno obiskovanje koncertov, kinematografov in izvedba izletov, veliko ustvarjamo skupaj v kuhinji, ali pa se prijateljsko pomerimo v družabnih igrah.
Katera je zadnja knjiga, ki ste jo prebrali?
Jutro v barvi sivke, Jude Deveraux.
Kje se vidite v prihodnjih petih letih?
Načeloma se še vedno predstavljam v podjetju, kjer sem. Morda v kakšnem drugem sektorju, vendar pa se zagotovo vidim veliko bolj izkušena.