Karierni razvoj

Simona Lečnik Očko: »Sodobni poslovni bonton je orodje za uspeh«

Sodobna ambasadorka bontona s svežim, pozitivnim in pogosto hudomušnim pristopom razbija mite o togosti in zastarelosti bontona. Kot svetovalka in strokovnjakinja za sodobni poslovni bonton, protokol, komunikacijo ter samozavest uspešno povezuje tradicijo s sodobnimi izzivi. Njene dolgoletne izkušnje ji omogočajo edinstven vpogled v pomen spoštljivih in profesionalnih odnosov.

Simona Lečnik Očko je uradno magistrica mednarodnih in diplomatskih študij ter profesorica sociologije in zgodovine. Sicer pa neomajna optimistka in samosvoja levinja, ki z neizmerno strastjo uživa v življenju. V pogovoru nam je razkrila, kako svojo strokovnost in strast do bontona ter komunikacije združuje v pomoč posameznikom in podjetjem, da zaživijo polno in samozavestno.

Za začetek nekaj o vaših začetkih. Kaj vas je zaneslo na to pot?
Spoštovanje do področij diplomacije, mednarodnih odnosov, kulture vedenja, komunikacije in strast do njihovega razumevanja sta me spremljala že vrsto let, pravzaprav od otroštva. Ob zaključku študija sem sprejela trdno odločitev, da svojo poklicno pot usmerim tja, kjer me bo  delo resnično izpolnjevalo. Zato sem se podala na samostojno pot z jasnim poslanstvom – širiti znanje in izkušnje, ki sem jih dolga leta pridobivala kot generalna sekretarka, ter poslovni bonton predstaviti na način, ki odraža moj osebni pristop in vrednote.

Danes pa  širite znanje preko izobraževanj in svetovanj. Smo Slovenci odprti za to, da nas učijo, kako se obnašati?
Velikokrat sem slišala opozorila, da v Sloveniji ni prostora za poučevanje poslovnega bontona, saj naj ljudje ne bi želeli slišati, kaj počnejo narobe.

Pa vendar ste levinja, te pa so zelo odločne … ste upoštevali opozorila?
Nisem. Namesto da bi se ozirala na dvome drugih, sem se podala na svojo pot in jo gradila z lastnim znanjem in predanostjo. Danes, ko vidim rezultate svojega dela in pozitiven vpliv, ki ga ima na ljudi, vem, da je bila ta odločitev ne le pravilna, temveč neprecenljiva. V letih delovanja so mi zaupali številni posamezniki in podjetja iz različnih panog in vseh velikosti, kar potrjuje pomen in vrednost vsebin, ki jih prinašam.
Bistvo ni v opozarjanju na pomanjkljivosti, temveč v prepoznavanju priložnosti za rast. S premišljenimi in preprostimi spremembami lahko izboljšamo svojo profesionalno držo, krepimo samozavest in soustvarjamo bolj spoštljivo okolje. V prvi vrsti zaradi sebe, nato tudi iz spoštovanja do drugih.

Kaj je pravzaprav bonton? Pogosto govorimo o »pravilih« obnašanja. So to res pravila?
Bonton že dolgo ni več zgolj niz togih pravil, temveč predstavlja ključno koristno orodje za zavestno oblikovanje profesionalne podobe in učinkovito prilagajanje poslovnemu okolju.

Ponuja smernice vedenja, katerih neupoštevanje ne prinaša neposrednih sankcij. Odgovornost za vtise, ki jih ustvarjamo, pa je na plečih posameznika. Tisti, ki se vedejo v skladu s sodobnim poslovnim bontonom, nedvomno puščajo boljši vtis ter si s profesionalnim in spoštljivim pristopom odpirajo vrata do novih poslovnih priložnosti. Nenazadnje vsi raje sodelujemo s strokovnjaki, ki poleg svojega znanja izkazujejo tudi profesionalnost, prijaznost in obzirnost in prav tukaj ima sodobni poslovni bonton nepogrešljivo vlogo.

Ali lahko in kako lahko administrativni menedžerji z upoštevanjem teh smernic vplivajo na ugled podjetja?
Podoba podjetja se oblikuje že ob prvem stiku (osebno, telefonsko ali elektronsko), pri čemer imajo poslovni sekretarji in administrativni menedžerji osrednjo vlogo. Njihova komunikacija, vedenje in profesionalen odnos neposredno vplivajo na ugled organizacije ter na zaupanje strank, poslovnih partnerjev in sodelavcev.

Jasna, vljudna in strateško usmerjena komunikacija, skrbno oblikovana pisna korespondenca ter primerno sprejemanje gostov odražajo visoko stopnjo profesionalnosti ter zavedanje pomena ugleda podjetja. Čeprav se smernice sodobnega poslovnega bontona spreminjajo, nenehno prilagajajo času, situacijam in okolju, ostaja ohranjanje visokih standardov profesionalnega vedenja ključnega pomena. Ne glede na velikost podjetja ali panogo. V hitro spreminjajočem se poslovnem svetu, kjer prvi vtis lahko odloča o dolgoročnem sodelovanju, je spoštovanje sodobnega poslovnega bontona strateška naložba v ugled in uspeh organizacije.