7 preprostih, a učinkovitih nasvetov za premagovanje stresa na delovnem mestu
V današnjem hitrem delovnem okolju je stres pogost pojav. Zaradi pritiska, ki ga povzročajo izpolnjevanje rokov, večopravilnost in tudi odnosi s sodelavci ali nadrejenimi, se zlahka počutimo preobremenjene. Posledice stresa na delovnem mestu lahko škodujejo vašemu duševnemu in telesnemu zdravju, kar lahko privede do izgorelosti, manjše produktivnosti in celo resnih zdravstvenih težav. Študije so pokazale, da so zaposleni, ki so pod stresom, manj produktivni, imajo višjo stopnjo odsotnosti z dela in pogosteje delajo napake. Vendar obstajajo preprosti, a učinkoviti načini za obvladovanje stresa in povečanje produktivnosti.
Prepoznavanje virov stresa na delovnem mestu
Prvi korak pri obvladovanju stresa na delovnem mestu je prepoznavanje virov stresa. To lahko storite tako, da vodite dnevnik, v katerega zapisujete stresne situacije in kako se nanje odzovete. Pogosti viri stresa na delovnem mestu so denimo prevelika delovna obremenitev, konflikti s sodelavci ali nadrejenimi, občutek pomanjkanja podpore in negotovost pri delu. Ko ugotovite, kateri so vaši viri stresa, lahko sprejmete ukrepe za njihovo obvladovanje in zmanjšanje.
Organizirajte si delovni dan
Če želite zmanjšati stres, je pomembno, da organizirate svoj delovni dan. Postavite si realistične cilje in prioritete, in se osredotočite na tisto, kar je najbolj pomembno. Tako se boste izognili občutku preobremenjenosti in boste lahko bolj učinkoviti. Več o tem si priberite v članku 6 nasvetov, kako z organizacijo dela doseči večjo produktivnost.
Pet minut za dihanje
Za obvladovanje stresa na delovnem mestu lahko uporabite več preprostih tehnik. Ena od učinkovitih metod je globoko dihanje. Z nekaj globokimi vdihi lahko umirite svoj um in zmanjšate raven stresa. Poskusite se osredotočiti na dihanje vsaj 5 minut na dan. Globoko vdihnite in izdihnite, ob tem pa se osredotočite na občutek, ki ga občutite v svojem telesu. To vam bo pomagalo sprostiti napetosti in se osredotočiti na dani trenutek oziroma situacijo.
Redni odmori
Čeprav se zdijo samoumevni, pogosto pozabljamo na kratke odmore med delom. Posebej takrat, ko imamo veliko obveznosti, si odmorov običajno nočemo privoščiti, ker smo prepričani, da bomo zaradi tega naredili manj in bomo tako manj produktivni. A v resnici je tako, da so odmori ključni za obvladovanje stresa na delovnem mestu. Odmori vam dajo čas, da se napolnite z dodatno energijo in se lahko ponovno osredotočite na obveznosti, kar dolgoročno poveča vašo produktivnost. Hiter sprehod, raztezanje ali kratek klepet s sodelavcem lahko pomagajo zmanjšati raven stresa in izboljšajo vaše razpoloženje. Pomembno je, da si nekajminutne odmore privoščite ves dan in ne le v času kosila.
Tehnike sproščanje - najdite tisto, ki deluje za vas
Tehnike sproščanja, kot so meditacija, joga, dihalne vaje ali preprosti sprehodi na svežem zraku, lahko zmanjšajo stres in povečajo vašo produktivnost. Poskusite najti metodo, ki deluje za vas in jo redno uporabljajte. Zanjo si vzemite vsaj 5 minut na dan in opazujte, kako vam pomaga pri odganjanju negativnih misli in sproščanju.
Poskrbite za svoje zdravje
Čeprav stres na delovnem mestu pogosto vodi do nezdravih navad, kot so prenajedanje, pomanjkanje spanja in premalo gibanja, lahko ravno zdrava prehrana, dovolj spanja in redna telesna aktivnost pomagajo pri premagovanju stresa. Pri malici si privoščite sveže sadje ali zelenjavo, poskušajte ohraniti enak ritem spanja vse dni v tednu, za izboljšanje razpoloženja pa je odlična tudi redna fizična aktivnost, v kateri uživate in vas napolni s pozitivno energijo. Začnite z majhnimi spremembami in si pripravite realistične cilje. Tako boste počasi, a zagotovo opazili pozitivne spremembe tudi v svojem počutju na delovnem mestu.
Komunicirajte s sodelavci in nadrejenimi
Odkrito se pogovorite s sodelavci in nadrejenimi o težavah ali izzivih, s katerimi se soočate pri delu.Mnogi se bojijo komunicirati o svojih težavah na delovnem mestu, saj se bojijo, da bodo izgledali šibki ali da bodo imeli manj možnosti za napredovanje. Vendar pa je pomembno, da se zavedate, da ima skoraj vsak posameznik, ne glede na svoj položaj v podjetju, občasno težave na delovnem mestu. Če boste odkrito spregovorili o svojih težavah, lahko pridobite podporo in nasvete od sodelavcev in nadrejenih, ki imajo morda več izkušenj ali znanja, v vsakem primeru pa odkrita komunikacija vodi do boljših delovnih odnosov in večje produktivnosti, kar ima koristi za vse vključene v procese določene organizacije.
Udeležite se delavnic za obvladovanje stresa
Včasih je korak do spremembe lažje narediti v dobri družbi, ki te spodbuja, motivira in daje vedeti, da nisi edini, ki se sooča s stresnimi situacijami pri delu. Zato smo tudi na letošnjem Kongresu ADMA pripravili vsebine, ki vam bodo pomagale ostati v ravnovesju. Udeležite se predavanj in sobotnih delavnic, kjer se bomo osredotočili tudi na dobro počutje na delovnem mestu in tehnike za obvladovanje stresa. Preverite program kongresa in delavnic tukaj in se nam pridružite na dogodku, ki skupaj z vami razvija top podporo menedžmentu.