Kariera

Umetnost sporazumevanja je poslušanje

»Narava je dala človeku en jezik in dve ušesi – da bi dvakrat več poslušal, kot govoril«.

Epiktet

Foto: Freepik

Ljudje smo pogostokrat naravnani stereotipno in mislimo, da je komunikacija predvsem govorjenje, ki mora biti dovolj glasno, počasno in razločno. Pri tem pa pogosto pozabljamo na poslušanje, ki bi naj obsegalo tri četrtine kakovostne komunikacije. Komunikacija je krožni proces, sestavljena iz dveh delov: sprejemanja sporočil – poslušanje in oddajanja sporočil – govorjenje. To, da človek zna poslušati sogovornika in ga ob tem tudi slišati, je včasih prava umetnost. Poleg izražanja lastnih potreb je torej pomembno, da smo na delovnem mestu sposobni slišati tudi potrebe drugih.

Ljudje smo pogostokrat naravnani stereotipno in mislimo, da je komunikacija predvsem govorjenje, ki mora biti dovolj glasno, počasno in razločno. Pri tem pa pogosto pozabljamo na poslušanje, ki bi naj obsegalo tri četrtine kakovostne komunikacije.