Poznate vrednote novih generacij in tiste, ki so večne?
Če smo včasih v organizacijah postavljali vrednote za 20, 30 let ali celo za vedno, danes ni več tako. Ko posameznik raziskuje vrednote, zelo hitro ugotovi, da med vsemi zanj veljajo več kot tri ali štiri, vendar so v različnih okoliščinah izpostavljene drugačne. Tako kot se hitro spreminja družba, se pogosto tudi zaposleni. Nekateri prihajajo, drugi odhajajo, tretji se osebnostno razvijajo.

Ta dinamika je nekaj, kar je treba spremljati, krmariti in uporabljati zato, da se oblikuje vedenje zaposlenih, ki je skupno in zaposlenim predstavlja zadovoljstvo (tako z življenjem kot z delom), pripadnost, varnost in ne nazadnje notranji mir. Ta pa je osnova za uspešnost posameznika ne delovnem mestu ter organizacije, v kateri deluje.
Vemo, da sledenje našim vrednotam predstavlja osnovni motiv delovanja, a je pomembno opozoriti, da se s časom in okoliščinami to tudi spreminja. Ravno tako se spreminja v organizacijah. Ko govorimo o organizacijskih vrednotah, je včasih tudi vrednote treba spraviti v red. Saj jih je treba najprej pri posameznikih prepoznati, poiskati isti imenovalec vseh ali vsaj večine zaposlenih in na njih graditi skupno zgodbo dela, povezovanja, skrbi eden za drugega in stremeti za izbranim ciljem.
Oblikovanje vrednot posameznika
Naše izbrane vrednote so nekaj, čemur priznavamo višjo načelno vrednost in posledično vsebinam, ki jih podpirajo, dajemo v življenju prednost. Ravno tako se raje družimo z ljudmi, ki z nami delijo iste vrednote. V delovnih okoljih pa s sodelavci, s podobnimi vrednotami tudi bolje sodelujemo in dosegamo višje cilje. Zato vrednote lahko raziskujete znotraj različnih skupin, ki imajo skupni cilj. Posebej se uporaba priporoča v delovnem okolju ali pri oblikovanju vrednot, strategije in poslanstva organizacije. Niso pa redke tudi družine, ki imajo svoje vrednote jasno opredeljene.