Krizne situacije in zlata pravila, kako s sodelavci (NE) komunicirati o stresu
Ni dobrega odnosa in poslovnega uspeha brez zaupanja in dobrega medsebojnega sodelovanja. Kako dobri smo v teh prvinah, pa se pokaže ob preizkušnji. Pogosta preizkušnja v delovnih okoljih so različne stresne in tudi krizne situacije, ko je treba v kratkem času narediti nemogoče. Kako se pripraviti, da bomo temu kos?

Preventiva in priprava za stresno situacijo so dobre medsebojne vezi
Najpogostejša napaka, ki jo opazimo v odnosih med sodelavci, še bolj pa med podrejenimi in nadrejenimi v organizacijah, je ta, da začnejo aktualne težave v organizaciji postavljati pred odnose in ljudi. To se zgodi takrat, ko vodja nima več časa in včasih žal tudi volje, da bi kdaj kaj s svojimi sodelavci tudi pokramljal, sprostil odnos, se pokazal v človeški luči in vez med seboj in svojimi sodelavci krepil, ampak jo samo obremenjuje z nezadovoljnimi komentarji. Veste, koliko težkih situacij lahko zdrži vaša vez s sodelavcem, preden se bo distanciral od vas?
Navadno pravimo, da ko ste že trikrat zapovrstjo s svojim sodelavcem imeli neprijeten pogovor, ker tega ali onega ni naredil (ustrezno) je zadnji čas, da si vzamete čas in sedete na sproščen pogovor ter okrepite vez z njim. Če tega ne boste naredili, se bo eden od vaju oddaljil, ker mu bo odnos neprijeten in nastopile bodo še druge težave. Zato je pomembno, da takrat uravnotežite odnos tako, da imate po neprijetnih pogovorih tudi tiste prijetne, kjer se s človekom sproščeno pogovarjate in pokažete tudi svojo bolj človeško plat.
Neprijetne informacije podajte sodelavcu tako, da ga ob tem ne izpostavljate pred drugimi in da ste mu po tem tudi na razpolago za dodatna vprašanja.
Pazite le, da vas takrat, ko imate s človekom prijeten, sproščen in odprt pogovor, ne premami, da bi ta trenutek kar takoj izkoristili in ga bolj neposredno nagovorili, da naj že naredi to ali ono. S tem si boste zaprli vrata za uravnavanje odnosa, saj bo sodelavec videl prijetne pogovore kot vašo past in bo od tega bežal. Zato imejte z vsakim od članov tima tudi sproščene pogovore, ki nimajo povezave z delom. Tako boste z njimi vzpostavili vez, ki vam bo vsem nalagala osebno odgovornost, da se v skupnih delovnih nalogah res ustrezno potrudite.
Pomembno je, da se v vsakem trenutku zavedamo, kako močna je naša vez, in če imamo občutek, da se šibi, si vzemimo čas, da jo utrdimo. Čas za utrjevanje vezi ni enako času za razpravljanje o ustreznosti opravljenih delovnih nalog. Nikoli namreč ne veste, kdaj boste lahko spet v situaciji, ko boste morali svojo vez preizkušati. Za začetek si lahko vaše vezi tudi skicirate, še posebej, če imate več sodelavcev v timu in se bojite, da bi na koga nenamerno pozabili. Ta skica naj vam bo opomnik, koliko lahko obremenite svojo vez, da ne bo počila in katero je treba krepiti danes.
Kaj (ne) narediti, ko pride do stresne situacije?
Stresne situacije so za večino nas neprijetne, vendar jih lahko obrnemo tudi v svojo korist, če se odločimo ne delovati na napačen način. Predstavljamo 5 "NE-jev" v stresnih situacijah in predvsem nasvet, kaj lahko namesto tega naredite.