Tanja Skaza: Osebna asistentka je moja desna roka, zaradi nje sem boljši vodja
Tanja Skaza je ena najbolj prodornih in karizmatičnih slovenskih podjetnic. Skupaj z možem vodi uspešno družinsko podjetje Plastika Skaza, ki je, poleg tega da so vedno bolj prepoznavni po svojih izdelkih, postalo znano tudi zaradi odlične organizacijske klime. Zasluge za to gredo predvsem naši sogovornici.

Foto: Skaza.com
Za začetek malce za šalo malce zares: Pred desetletji je veljalo, da posle vodijo moški, ženske pa naj bi tipkale in kuhale kavo. Stvari so se v tem času spremenile. Vi ste uspešna poslovna ženska, so moški lahko dobri poslovni asistenti?
Vsakdo, ki ima primerna temeljna znanja, predvsem pa ambicijo, voljo in strast delati kot desna roka vodje, direktorja, lahko opravlja to funkcijo, tudi moški. Ta ženska vloga je res zgodovinsko in stereotipno zakoreninjena v naših razmišljanjih, čeprav biti osebni asistent danes pomeni povsem nekaj drugega, kot je kuhanje kave. Tega moja osebna asistentka ne dela. Ob vseh strokovnih kompetencah in značajskih lastnosti je za uspešno sodelovanje predvsem pomembno, da asistent in vodja delujeta na enakih poslovnih in osebnostnih vrednotah, kot so odgovornost, medsebojno zaupanje in spoštovanje. Pa ne nazadnje tudi diskretnost, saj pogosto, ob večjih projektih, oba živita tako rekoč eno poslovno življenje.
Kdaj ste ugotovili, da potrebujete osebno asistentko?
To pride tisti trenutek, ko ugotoviš, da ne dohajaš več svojega urnika, ko se danes zaveš, da ti je del včerajšnjega dne ušel, ko ti zmanjkuje časa za kakovostne priprave na sestanke, predavanja, predstavitve in ko stojiš pred publiko ali na sestanku manj samozavesten, kot bi v resnici moral biti, saj ni bilo dovolj časa za priprave.
»Mora biti iskrena in mora mi kdaj znati reči NE, ko nespametno silim v še večjo obremenitev urnika.«
V čem vidite dodano vrednost osebne asistentke?
Osebna asistentka je moja desna roka. Zaradi nje sem lahko boljši vodja. Skrbi za več segmentov mojega dela in urnika, prevzema pomemben del odgovornosti za to, da so obveznosti z mojega urnika opravljene pravočasno in z največjo mero odličnosti. Pomaga mi pri tem, da je v mojem urniku vedno rezerviran čas za priprave na delovne dolžnosti, ki jih imam. Pomaga pri tem, da za te naloge pridobim vse potrebne vhodne informacije, da se lahko bolj kompetentno in z manj tveganji odločam. Pri tem angažira in koordinira ekipo notranjih ali zunanjih sodelavcev, ki lahko s svojim razmislekom in usmeritvami dodajo novo vrednost.
Na kakšen način lahko pripomore k večji učinkovitosti vašega dela?
Predvsem gre za boljšo organizacijo delovnega procesa in s tem tudi prihranek časa. To mi pomaga, da dvignem svojo učinkovitost do tiste ravni, da lahko uspešno vodim podjetje, ob tem pa opravljam še vrsto drugih nalog, ki jih imam kot gospodarsko in javno aktivna članica naše družbe.
Kakšna znanja mora imeti vaša osebna asistentka?
Mora imeti široko družbeno in gospodarsko razgledanost, odlično mora obvladati vsaj angleški jezik, še bolje je, če ob tem zna še enega, poznati mora trende v naši industriji. Mora biti komunikativna in odprta oseba, imeti mora dobre organizacijske sposobnosti. Mora biti iskrena in mora mi kdaj znati reči NE, ko nespametno silim v še večjo obremenitev urnika.

Foto: Skaza.com
Kako pomembna je izobrazba?
Vsa znanja in kompetence, ki so potrebna za opravljanje teh nalog, so zagotovo vezana na visoko izobrazbo. Vendar je to le temelj. Brez ustreznih značajskih lastnosti in zlasti medsebojne kemije, tudi univerzitetna izobrazba ne pomaga k uspešnemu sodelovanju med vodjo in osebnim asistentom.
Kakšne karakterne lastnosti ste iskali?
Dinamičnost, pozitivno naravnanost, komunikativnost in zaupanja vredno osebnost.
Ste poslovna ženska, ki je aktivna na različnih področjih. Mora asistentka slediti vaš tempo na vseh področjih? Kakšen je njen delovni čas?
»Ne smem si dovoliti vdora v njeno osebno življenje, to ni v mojem značaju.«
Pogosto je res tako, da se njen in moj urnik zložita v enega, vendar to ni pravilo. Spoštujem to, da je moja osebna asistentka samostojna osebnost, da ima družino in svoje zasebno življenje. Trudim se, da vanj ne posegam, razen takrat, ko gre za res izjemne projekte, o čemer pa je vedno pravočasno seznanjena, da se lahko temu prilagodi in ustrezno organizira.
Skupaj z možem vodite družinsko podjetje, kjer običajno meje med zasebnim in poslovnim skorajda ni. Je vaša osebna asistentka tudi del vašega družinskega življenja? Kako oseben je ta odnos?
Velenje in okolica nas več ali manj vse zaposlene v Skazi povezuje tudi skozi nepričakovana srečanja zunaj delovnega časa, vendar pa so to res mimobežna in nenačrtovana srečanja. Ne smem si dovoliti vdora v njeno osebno življenje, to ni v mojem značaju, niti ni to primerno zame kot vodjo.
Koliko o osebnem življenju vaše asistentke veste vi?
Obe veva druga o drugi natanko toliko, kot je potrebno, da je sodelovanje uspešno. Midve se razumeva – z besedami ali brez.
Menite, da bodo sodobne tehnologije spremenile ali celo ukinile poklic osebne asistentke? Kaj od sodobnih tehnologij pri izvajanju svojih nalog uporabljate sami, česa po vašem tehnologija ne more nadomestiti?
Da se na koncu pošalim še sama. Ko bodo ukinjene moje obveznosti, potem tudi osebne asistentke ne bom potrebovala. Resnica pa je, da vsebinskih nalog ne morem narekovati strojem, ne morem jim naložiti razmisleka ali koordiniranja med člani ekipe, ki sedijo v Velenju, v Ljubljani, nekateri pa so celo na službeni poti v tujini. Računalniško sem dobro pismena, aktivna sem na družbenih omrežjih, pišem kolumne, predavam, vodim dnevne posle, motiviram sodelavce, sem članica različnih upravnih odborov ali drugih teles. Večji del vsega tega je moč izvesti le osebno oz. z ljudmi, tehnologija je le manjša pomoč. A sem vesela, da je tako. Rada imam ljudi.