Pozitivni odnosi kot temelj zdrave klime
Pozitivni odnosi v timu in širše v podjetju niso naključje – so učinek blagodejnih dejanj, ki jih ustvarjajo ljudje, ki jim je mar. V prispevku preberite, kako lahko soustvarjate pozitivne odnose, večjo odpornost na pritiske in pozitivno naravnanost v delovnem okolju.
Čeprav se včasih zdi, da na splošno vzdušje v timu vplivajo predvsem vodje, organizacijski nivoji in strateški cilji, je realnost precej bolj preprosta ter zato tudi bolj spodbudna: na razpoloženje, klimo in kulturo posamezne ekipe in celotnega podjetja vplivajo prav vsi njeni člani.
Med njimi imajo administrativni menedžerji prav posebno vlogo. So pogosto prva stična točka, organizacijski »lakmusov papir« in tista ključna oseba, ki (ne da bi se vedno tega zavedala) postavlja ton vsakdanu v poslovnih prostorih.
V članku vas vabim k premisleku, zakaj pozitivna naravnanost in pripravljenost na sodelovanje nista le odraz profesionalnega vedenja, ampak orodji za gradnjo psihološke varnosti in organizacijske odpornosti. Pokazali bomo, kako lahko s svojo prisotnostjo, pristopom in dejanji pomembno prispevate k boljšemu vzdušju.
Pozitivni odnosi in pomen pozitivne naravnanosti
Pozitivna naravnanost se ne rodi. Je plod konsenza, odločitve in dosledne izbire, ki se kaže v aktivnostih. Ne pomeni, da smo vedno dobre volje ali da ignoriramo težave. Pomeni pa, da izberemo konstruktiven pristop in gledamo:
🟢 na izzive kot na nekaj, kar se da rešiti
🟢 na ljudi kot na pomembne sodelavce (in ne nebodigatreba)
🟢 nase kot na nekoga, ki lahko prispeva – tudi če ni odločevalec ali lastnik
Zagotovo ste vi pogosto tisti, ki prvi začutite napetost v pisarni, ujamete neizrečene skrbi sodelavcev ali prvi opazite, da nekdo zamuja z nalogami, ker ga obremenjuje nekaj drugega. V takih trenutkih se pozitivna naravnanost ne kaže v pavšalnih frazah (»bo že kako, saj bo bolje, stisni zobe«), ampak v odnosu, ki kaže, da vam je mar:
🟢 pristopi
🟢 vprašaj
🟢 poslušaj
🟢 preveri pripravljenost za sprejemanje mnenja
🟢 ponudi pomoč (lahko je to kratka možganska nevihta idej)
Ali pa preprosto poslušate brez obsojanja, le razbremenite napetost.
To ni majhna stvar! To je tisto, kar oblikuje kulturo tima – mikrodejanja, ki jih pogosto ne opazimo, a jih vsi občutimo in globoko cenimo. Takšna dejanja so temelj pozitivnih odnosov in imajo velik naboj spremembe. Vzdušje in napetost se razelektrita, pomirijo se strasti in ponovno lahko preusmerimo pozornost na svoje delo, ustvarimo rezultate.