Karierni razvoj

Mreženje in osebna blagovna znamka

Ko slišimo besedo mreženje, se nam v glavi pogosto nariše podoba poslovnih dogodkov, rokovanj, izmenjav vizitk in premišljenih pogovorov s ključnimi ljudmi. Običajno to povezujemo z vodji, prodajniki in tistimi, ki vsakodnevno sklepajo posle. Kaj pa administrativni menedžerji?

Če mislite, da je mreženje nekaj, česar ne potrebujete, vam iskreno odgovarjam – vsak dan se mrežite, le da se tega morda ne zavedate.

Ko sodelavcu pomagate rešiti težavo, ko posredujete ključno informacijo, ko povežete prave ljudi med seboj – to je mreženje. Vprašanje je le, ali ga aktivno oblikujete ali prepuščate naključju?

Mreženje ni zame – ali pač?

Veliko administrativnih menedžerjev živi v prepričanju, da se mreženje njih ne tiče. Verjamejo, da je dovolj, če dobro opravljajo svoje delo, in da jih bodo drugi opazili zaradi njihovega truda. Prepričani so, da če bodo vestni, natančni in predani svojemu delu, bodo nagrajen.

A realnost je bila drugačna.

Vem, ker se je to zgodilo meni. Ko so se v podjetju odpirale nove priložnosti, jih niso dobili vedno tisti, ki so bili najbolj sposobni, ampak tisti, ki so znali graditi odnose, ki so bili vidni in ki so razumeli, kako pomembna je mreža poznanstev.

Takrat sem se naučil eno ključno lekcijo: v poslovnem svetu ni dovolj biti samo priden.

Lahko ste najbolj organizirana oseba v podjetju, lahko ste ključni člen pri vodenju procesov, a če niste prepoznavni in vplivni v svojem delovnem okolju, se lahko hitro zgodi, da ostanete v ozadju. Ste oseba, na katero se sodelavci obračajo po informacije? Vas dojemajo kot tistega, ki zna rešiti težave? Ali ste nekdo, ki večino časa preživi v pisarni in upa, da bo trud opazen sam po sebi?