Intervju

Katja Virant: »Vedno znova bi se odločila za delo, ki ga opravljam«

ADMA SE PREDSTAVI: Katja Virant

IME IN PRIIMEK: KATJA VIRANTIZOBRAZBA: Ekonomistka DELOVNO MESTO: Poslovna sekretarka izvršnega direktorja in predsednika upravnega odbora PODJETJE: Actual I.T., Informacijske Tehnologije, d. d. UDELEŽENKA KONGRESA ALI POSVETA ADMA: Da

Kdo ste in s katerimi besedami bi se opisali?

Sem oseba, ki preprosto mora delati več stvari naenkrat, drugače ne funkcioniram in mi je dolgčas. Že od malih nog se ukvarjam z raznimi športi. Pred desetimi leti sem naredila licenco za inštruktorico fitnes Zumbe, že tretje leto vestno treniram Aerial Acrobatic dance – gre za zračni akrobatski ples na viseči svili oziroma trakovih. Rada sem v dobri družbi in obožujem druženja, ki me še dodatno napolnijo s pozitivno energijo. Sem zelo energična, komunikativna, pozitivna, organizirana, vestna in natančna, timsko usmerjena, ambiciozna in vedno nasmejana oseba.

Vedno znova bi se odločila za delo, ki ga opravljam. Kar počnem, počnem s srcem.

Zaupajte nam kratek opis svoje karierne poti.

Zaposlena sem že šestindvajset let. Po končani frizerski šoli sem se zaposlila v frizerskem salonu in devet let poklic opravljala kot samostojna frizerka. V frizerski stroki so se čez leta pokazale tudi temne plati poklica. Ugotovila sem, da poklica, ki ga opravljamo, ne bom mogla opravljati še deset ali dvajset let. Začela sem razmišljati o spremembah. Ni mi bilo mar, kaj sem po izobrazbi in poklicu, vedela sem le, da bom srečna, uspešna in zadovoljna, ko bom delala tisto, kar imam rada. Želela sem si ostati v stiku z ljudmi, zato sem se odločila, da se podam v nove vode in novim izzivom naproti. Potrebnega je bilo veliko poguma, a sem verjela vase in svoje sposobnosti ter frizerski salon zamenjala s pisarno. Zaposlila sem se kot receptorka na upravi družbe Istrabenz, d. d. V zelo kratkem času sem napredovala in pridobila naziv tajnica uprave. Leta 2012 sem se odločila za nov izziv in sprejela ponudbo ter se zaposlila v informacijskem podjetju Actual I.T., d. d., kjer sem zaposlena še danes in opravljam delo poslovne sekretarke izvršnega direktorja in predsednika upravnega odbora.

Zakaj ste se odločili postati poslovna sekretarka?

Za poklic poslovne sekretarke sem se odločila zaradi vsakodnevne komunikacije in osebnega odnosa z ljudmi ter nepredvidljivih trenutkov. Ustreza mi dinamičnost poklica, blizu pa so mi tudi veščine, ki jih zahteva poklic: smisel za organiziranost, sposobnost vzdrževati jasen pregled nad več dejavnostmi hkrati, občutek za skrbno ter dobro opravljeno delo in usklajeno delovanje s cilji podjetja, komunikacijske veščine ipd.

Ali bi lahko izpostavili osebo, mentorja, ki je pomembno vplival na vašo karierno pot, rast, in zakaj, oziroma, kako je vplival na vas?

Na karierni poti sem imela priložnost in srečo sodelovati z velikimi imeni. Imensko jih ne bi izpostavila, so pa med njimi nekdanji predsedniki uprav treh največjih podjetij v Sloveniji. Vsakemu posebej sem hvaležna za nasvete, spodbudo, pomoč, usmerjanje, včasih tudi kritiko, predvsem pa, da so verjeli vame.

Kaj vse obsega vaše delo?

Primarno je moja naloga opravljanje vseh administrativnih del, vezanih na poslovanje podjetja; priprava in arhiviranje materialov za seje vodstva družbe, organizacija ter administracija poslovnih potovanj, vodenje in organizacija dejavnosti na podlagi terminskih načrtov vodstva, sprejemanje, pogostitev in usmerjanje obiskov, izdaja in obračun potnih nalogov, vodenje kadrovske evidence prisotnosti vseh zaposlenih, sodelovanje pri organizaciji dogodkov za zaposlene, skrb za urejene delovne prostore ...

Katere so glavne spremembe, ki ste jih zaznali pri svojem delu, odkar ste na tem delovnem mestu?

Odkar sem zaposlena v podjetju, sem napredovala in dobila nove delovne naloge, samo podjetje pa je doživelo veliko prelomnic, od menjave lastnika do menjave vodstva, odhoda nekaterih sodelavcev in prihoda novih. Osebno sem se morala tako pogosto prilagajati, tako na delovnem področju kot na področju osebnih odnosov na delovnem mestu.

Brez katerega tehnološkega pripomočka si ne znate več predstavljati dela?

Čeprav moje delovno mesto temelji na osebni komunikaciji, si ne morem predstavljati opravljanja dela brez računalnika in pametnega telefona.

Kako gledate na pomen izobraževanja za posameznika?

Izobraževanje postaja vse bolj pomembno z vidika družbenega in ne le individualnega razvoja, saj lahko pripomore k boljšemu razumevanju, zato se z novimi znanji in veščinami lahko nalog lotimo drugače in odkrijemo nove izzive. Podjetje, v katerem sem zaposlena, priznava pomembnost izobraževanja za lažje doseganje strateških ciljev. Osebno menim, da je izobraževanje posameznika v dobi informacijskih tehnologij, ko so informacije bistveno bolj dostopne kot včasih, nujno iz dveh razlogov; prvi je zagotovo vzdrževanje konkurenčne prednosti na trgu dela, drugi pa je osebna rast in motiviranost. Zdi se mi, da človek ne sme nikoli zaspati in pasti v rutino, potem mu delo ne predstavlja več izziva, temveč breme.

Kaj vas navdušuje in motivira?

Najbolj me motivira, ko so mi zaupane nove in zahtevne naloge, to mi predstavlja izziv, možnost učenja in hkrati dober občutek, ko sem za dobro opravljeno nalogo pohvaljena.

Zadovoljstvo pri delu je vsekakor vredno več od denarja, a je tudi ta še vedno motivacija.

Katere tuje jezike obvladate?

Italijanski, hrvaški in angleški jezik.

Kaj je bil do zdaj vaš največji izziv na delovnem mestu in kako ste se spopadli z njim?

Vsakodnevno se srečujem z novimi izzivi. V vseh letih jih je bilo kar nekaj. Eden izmed pomembnejših je bila zamenjava lastnika in s tem tudi načina dela, saj je večina komunikacije potekala v italijanskem jeziku, posledično se je zamenjalo tudi nekaj direktorjev, kar je bil zame dodaten izziv, saj sem morala vsakega direktorja dodobra spoznati, se prilagoditi novemu načinu vodenja in pri vsakem direktorju pridobiti zaupanje.

Morda lahko omenim še izziv, s katerim sem se srečala pred kratkim oziroma v prvem valu epidemije. Skupina zaposlenih je bila na službenem potovanju v tujini. Zaradi covid situacije in s tem povezanim zapiranjem večine letališč, so letalske družbe odpovedovale povratne lete, letalski promet se je praktično zaustavil, letala so ostala prizemljena, linije ukinjene. V trenutku je zavladala panika, moja naloga je bila, da kolege hitro in varno spravim domov. Rezervacije letov sem delala čez ves dan. Letalske družbe so mi vedno znova, kot po tekočem traku, odpovedovale lete. Pozno v noč sem kljub vsem oviram uredila, da so se vsi varno vrnili domov in da se je vse srečno končalo.

Zdi se mi, da človek ne sme nikoli zaspati in pasti v rutino, potem mu delo ne predstavlja več izziva, temveč breme.

Katere so prednosti in slabosti vašega dela?

Prednost mojega dela je zagotovo v dinamičnosti, kar mi osebno zelo ustreza, saj bi težko zdržala v monotoni službi z vedno enakimi delovnimi nalogami. Kar je prednost, je včasih tudi slabost, kajti pridejo trenutki v življenju posameznika, ko se bodisi zaradi slabšega fizičnega počutja bodisi zaradi drugih okoliščin, težje spopadamo z naporom, ki ga takšno delo zahteva.

Če bi še enkrat izbirali svojo poklicno pot: bi se znova odločili za delo, ki ga opravljate, in zakaj?

Vedno znova bi se odločila za delo, ki ga opravljam. Kar počnem, počnem s srcem.

Po vsem, kar sem napisala, bi lahko povzela, da mi delo omogoča nenehno osebno rast, občutek zadovoljstva in dinamičnosti, hkrati pa sem vedno v stiku z ljudmi, kar mi zaradi značaja izredno ustreza.

Kako skrbite, da vam stres ne pride pod kožo?

Mislim, da je »zdrav duh v zdravem telesu« pomembno vodilo v življenju, zato stres sproščam s športom. Ljubiteljsko se ukvarjam tudi z gojenjem in pridelovanjem oljk. Že sam sprehod skozi oljčnik me vedno znova sprosti in pomirja, saj je oljka simbol miru, dolgega življenja in modrosti. Poleg tega, da se v oljčniku sproščam, sem na koncu nagrajena še z odličnim oljčnim oljem.

Zadovoljstvo pri delu je vsekakor vredno več od denarja, vendar je tudi ta še vedno motivacija.

Kako se je v zadnjem letu izrednih razmer spremenil vaš način dela?

Zaradi razpršenosti skupine, katere del je podjetje, v katerem sem zaposlena, smo bili že v preteklosti vajeni komunikacije na daljavo s pomočjo tehnologije, tako da smo bili iz tega vidika v prednosti v primerjavi z ostalimi podjetji, ki so morali določene tehnologije in načine komuniciranja osvojiti na novo. Pravih stikov s sodelavci ni več, med odmori ni sproščujočega klepeta ob kavici, manj je izmenjave informacij. Menim, da so med ključnimi pogoji za uspešno delo ravno dobri odnosi med zaposlenimi. Osebno najbolj pogrešam stik s sodelavci, saj je večina napotenih na delo od doma, tako da je v prostorih podjetja precej prazno in tiho.

Kaj počnete v prostem času?

Pri današnjem hitrem življenjskem tempu vse bolj cenim čas, ki si ga lahko vzamem samo zase. Prosti čas mi pomeni veliko. To je čas, ki si ga vzamem, da se posvetim dejavnostim, ki me osrečujejo, navdajajo z notranjim zadovoljstvom in me izpopolnjujejo. Najraje ga posvečam družini in prijateljem, z veseljem ga izkoristim tudi samo zase in se prepustim razvajanju na različne načine, kot npr. šport, sprehod, gledanje filmov.

Katera je zadnja knjiga, ki ste jo prebrali?

Zvezda večera - Susan Elizabeth Phillips.

Kje se vidite v prihodnjih petih letih?

Vesela bi bila, če bi še naprej rasla v okvirih obstoječega delovnega mesta oziroma podjetja, seveda pa si želim vedno dodatnih nalog in izzivov.