Osebni razvoj

Z zavedanjem svoje vloge do boljše sebe – osebni razvoj na delovnem mestu 

Kako lahko s prepoznavanjem lastne vrednosti, razumevanjem pomena svoje vloge, razvijanjem lastnih kompetenc in zavestnim vlaganjem v osebni razvoj postanete boljši zaveznik sebi ter ustvarite delovno okolje, ki bo podpiralo naše dobro počutje in osebni napredek? Preberite, kako prepoznati svoj potencial ter razviti kompetence in odkrijte, kako lahko začnete uresničevati spremembe že danes.

Smo cenjeni ali samoumevni?

Z zavedanjem svoje vloge in poklicne uspešnosti krepimo osebni razvoj - odnos do sebe, lastne vrednosti in izpolnjenosti. Za svoje poklicno udejstvovanje smo nagrajeni s plačilom, a to avtomatično še ne pomeni, da smo za tudi cenjeni, notranje izpolnjeni.

Zalo verjetno ste se kdaj v službi vprašali: 
Ali me službeno okolje sprejema kot cenjen in vreden del ekipe?
Kako pogosto prejmem za svojo skrb in predanost poklicu tudi odobravanje, zahvalo?

Odgovori na ta vprašanja pogosto prinesejo občutek, da smo samoumevni. A to ni in ne sme biti res. S svojim delovanjem, energijo, ki jo delite v službenem okolju, nedvomno vplivate na širše dobro počutje. Verjamem, da lahko prestrežete nepotrebne zastoje pri prenosu informacij, pospešite pretok povezljivih delov v ubrano delovanje celotne ekipe in s tem posredno ali direktno vplivate na uspešnost podjetja, zadovoljstvo vaših strank in ekipni duh. 

Se strinjate, da ste lahko nevsiljivi, niti ne preveč glasni, a hkrati tudi nepogrešljivi? Tu seveda ni dileme in upam, da mi navdušeno prikimavate.

A zakaj se občasno le prikrade tisti nadležni občutek in zaslišite vztrajen notranji glas, ki vam vsiljuje misli, da vas nihče ne ceni, da nikomur ni mar za vaš trud in prizadevnost?

Kaj so naša pričakovanja in kaj realnost?

Ne gre za to, in niti se ne more zgoditi, da bi naj neprijetni občutki necenjenosti, prezrtosti, samoumevnosti, nevrednosti izginili za vedno. Nerealno je pričakovati, da se bodo vaši vodje, vaše interne in zunanje stranke od danes na jutri spremenili in vas kar naenkrat ugledale v vsem vašem sijaju. 

Idealno bi seveda bilo, da bi bili v profesionalnih interakcijah vsi pozorni, prijazni in zadovoljni. A v odnosih s seboj in drug z drugim smo veliko bolj kompleksni, s podlago različnih izkušenj in nenazadnje izhajamo iz različnih kulturnih sredin.

Pa vendar, prijaznih, prijetnih odnosov si tako v poslovnem kot osebnem okolju želimo vsi in nanje vsak posameznik lahko vpliva.

Kako vidimo sebe in kako nas vidijo drugi?

Vabim k preverjanju, kako močno za vas držijo naslednji miti ...

1. do lastnega poklicnega delovanja:

🔶 »Moje delo govori samo zase.«
Si predstavljate uspešnega prodajnika s tako miselnostjo? Kakovostno opravljeno delo je pomembno, a za prepoznavnost sta ključni tudi komunikacija in aktivno izpostavljanje dosežkov.

🔶 »Moje delo ni ključnega pomena za uspeh podjetja.«
Seveda je! Brez učinkovitega administrativnega vodenja hitro pride do zastojev, napak, zamud in izgubljenih poslovnih priložnosti.

🔶 »Nimam vpliva na strateške odločitve.«
Strateške usmeritve so pogosto sestavljene iz številnih manjših odločitev, ki jih sprejemajo tudi tisti v podpornih vlogah. Vaš vpliv je večji, kot si mislite.

🔶 »Če vedno rečem ‘da’, me bodo bolj cenili.«
Pripravljenost pomagati je pomembna, a tudi postavljanje meja. Če jih ne znamo postaviti, se hitro ujamemo v past izčrpanosti – in spoštovanje se lahko celo zmanjša.

🔶 »Administrativno delo je rutinsko in ne zahteva posebnih veščin.«
Morda bi vsak lahko opravljal vaše delo – a ga ne. Vaše delo zahteva širok spekter kompetenc: organizacijo, komunikacijo, reševanje težav, prilagodljivost, doslednost in še več.

 2. vodij in kolektiva do vloge administrativnih menedžerjev:

🔶 »Administrativni menedžerji so tu predvsem za to, da izvajajo naloge, ki jim jih naložimo.«
V resnici pa ste pogosto ključni pri optimizaciji procesov, reševanju problemov in izboljšanju sodelovalne kulture.

🔶 »To delo lahko opravi kdorkoli.«
Dober administrativni menedžer ima specializirane veščine in znanja, ki jih ni enostavno nadomestiti. Ključna je tudi čustvena čvrstost, odnosna naravnanost in širjenje dobrega počutja na delovnem mestu.

🔶 »Ni treba, da so administrativni menedžerji proaktivni.«
Ker neopazno in brez hrupa velikokrat predvidite težave in jih rešite, še preden postanejo večji problem, nevpleteni niti ne zaznajo vaše proaktivnosti.

🔶 »Administrativna podpora ni strateško pomembna.«
Brez učinkovite organizacije in podpore bi podjetje hitro zapadlo v operativni kaos. Vi pa imate tudi širši pregled nad organizacijsko klimo in spremembe zaznate, še preden eskalirajo.

🔶 »Pohvala ni potrebna, saj je to njihovo delo.«
Tako kot vsak zaposleni tudi administrativni menedžerji potrebujejo priznanje in občutek, da so pomemben člen podjetja. Potreba po tem, da smo cenjeni, je univerzalna!

Kakšne pa so lahko posledice, če vzdržujemo lastne mite in nezavedno rušimo svojo vrednost?

Ste se po razmisleku začeli zavedati, da gre velikokrat za spodkopavanje lastne vrednosti, ki se je pravzaprav sploh ne zavedate? Če ja - odlično! 

Foto: Depositphotos

Odkrili ste pravo priložnost, da se lotite spremembe v dobro sebi in posledično dosežete širši dobrodejni učinek v vašem profesionalnem okolju. Osebni razvoj je tisti temelj, iz katerega črpamo notranjo motivacijo za spremembe – to je gonilo, da se podamo k cilju in doživljanju blagodejnih premikov. Sprejemanje cenjenosti iz okolice se začne s cenjenjem sebe in jasnim izrazom svoje vrednosti. Z majhnimi spremembami v načinu komuniciranja in delovanja lahko postopoma presežemo mite ter dvignemo ugled svojega poklica – zase in za celotno stroko.

Kje je torej potencial za osebni razvoj in spremembe?

Skoraj vas slišim, da se sprašujete: »Ampak kako vendar? Kaj naj storim in kako naj samostojno vplivam na druge, da bodo cenili mene, moja prizadevanja, moje delo?«

Običajno imamo manj vpliva na delovanje in percepcijo drugih. Zato je vredno premislek najprej opraviti pri sebi. Spremembe k razvoju lastne vrednosti najlažje pričnemo pri sebi in od tu vznikne vzor tudi v širši krog. Zgledi vlečejo, kajne?

Kako lahko z majhnimi spremembami vplivate na osebni razvoj in razvoj želenih sprememb za dvig poklicne izpolnjenosti in zadovoljstva? Navajam nekaj praktičnih korakov in vas vabim, da jih preizkusite v praksi.

🔷 Spodbudite povratne informacije in pohvale
Ne čakajte, da vas kdo pohvali – proaktivno preverite pri vodjih in sodelavcih, kako vidijo vaš doprinos. Ustvarjajte kulturo obojestranskega priznanja: tudi vi pohvalite druge, da se vzpostavi okolje, kjer je pohvala običajna in spodbudna praksa.

🔷 Povežite se s kolektivom in predstavite svoje delo
Organizirajte interno izobraževanje o učinkovitosti administrativnih procesov in pokažite, kje bi lahko vzajemno še bolje delovali. Širite dobro voljo in na nevsiljiv način ozaveščajte pomen skupinskega ustvarjanja uspehov.

🔷 Postavljajte meje
Namesto da avtomatično rečete »da« vsem nalogam, postavljajte jasne prioritete in predlagajte rešitve. S tem gradite spoštovanje in ohranjate energijo za tisto, kar je res pomembno.

🔷 Proaktivno se vključujte v poslovne razprave
Na sestankih ne bodite zgolj prisotni kot organizator ali zapisnikar. Prispevajte mnenja, ideje, rešitve – vaš pogled iz operativne prakse je dragocen.

🔷 Izpostavite svoj doprinos na strateški način
Ko predstavljate rezultate svojega dela, poudarite njihov vpliv na širšo realizacijo ciljev. Redno komunicirajte o svojih dosežkih – jasno, samozavestno in brez nepotrebne skromnosti.

Zavedanje lastne moči in osebni razvoj sta ključ do preudarnega delovanja – v dobro sebe in v korist vseh okoli nas.

Darja Hvala Ustanoviteljica BURNOUT BYE BYE programov o preprečevanju in okrevanju ob izgorelosti, kjer združuje psihoterapijo s pristopi razvoja zaposlenih.