Če nisi online - potem ne obstajaš!

Katerim 7 napakam se morate izogniti, ko začenjate svoj online posel?

Še kakšen teden nazaj bi verjetno marsikateri podjetnik zamahnil z roko, ob stavku "ČE NISI ONLINE, POTEM NE OBSTAJAŠ!"

Mojca Korelc, Podjetniška mentorica in Coachinja

Facebook
Twitter
LinkedIn

Foto: KOBU Agency / Unsplash

In verjetno je ta isti podjetnik, čez noč spremenil pogled na to resnico, katero smo slišali pred izbruhom "KORONA situacije", skoraj da v vsakem mediju, na izobraževanjih, predavanjih, seminarjih, konferencah itd.
Sedaj se pojavljajo vprašanja, kje začeti in kako ob poplavi vseh informacij delati prave stvari, da postavim tudi svoje podjetje na ta zemljevid online podjetništva in kaj iz tega tudi iztržiti?
Seveda ne obstaja čarobna formula ali en univerzalni recept ,še manj pa je pričakovati, da bomo to dosegli čez noč. Lahko pa se iz lastnih napak in od ljudi, ki so že prehodili to pot, veliko naučimo.
Spodaj sem izbrala 7 najpogostejših napak, za katere opažam znotraj mojega dela s podjetniki, ki želijo digitalizirati svoj posel, da še vedno ni dovolj ozaveščenosti, kako močno vplivajo na to ali bo njihov posel (ob)stal.
Marsikateri podjetnik bi želel ubrati pot po bližnjici ali pa se le medlo dotaknil temeljev. Skoraj da vsak, pa se po več mesečni izgubi časa in zaradi nezadovoljivih rezultatov vrne nazaj - k osnovam!
Močni temelji so tisti, ki držijo našo hišo, ki bodo našim otrokom dali popotnico za življenje in enako velja za naš posel.

Katerim najpogostejšim napakam se torej izogibati in s katerimi strahovi se čim prej soočiti, da bo lažje zagnati in predvsem obstati v (online) podjetništvu?

1. Ozka niša
Zelo pogosta je odločitev podjetnika, da bo reševal več problemov hkrati: "Zakaj naj se iz tako velike palete izkušenj in znanj kot jih imam, omejim na reševanje samo enega problema, ko pa jih lahko rešujem več hkrati in si tako povečam prodajo?!"
Resnica je, da si nihče ne želi generalistov. Tudi, ko imamo problem z zlomom noge se obrnemo na specialista na tem področju, kaj ne?
Ko iščemo rešitve, iščemo osebo, ki je predana dotični problematiki in jo bomo zato tudi veliko hitreje našli, če bomo šli iskati na prav posebno mesto.
Veliko lažje, bomo zato kot online podjetniki izstopali v množici generalistov, če se bomo upali fokusirati na zelo specifičen problem in se tukaj pokazali kot avtoriteta. Na tak način bomo veliko prej zgradili prepoznavnost in seveda povečali svojo prodajo.
Za boljšo in hitrejšo prepoznavnosti je torej pomembno, da izberemo ožjo nišo. V nasprotnem primeru dajemo ljudem več stvari na izbiro in lahko zato postanejo hitro zmedeni. To jih odvrne od sodelovanja, saj ne vedo več kateri problem točno rešujete. Izbira prave in dovolj specifične niše je osnova za vsak posel , saj bomo le tako dovolj jasni in direktni v naši komunikaciji. Še posebej v ONLINE svetu, ki postaja vedno bolj zasičen in imamo zelo malo časa, da prepričamo.
Kako izbrati pravo nišo? Lahko si pomagate tako, da razmislite na katerem področju imate največ izkušenj, kakšne so potrebe trga, naredite raziskavo kakšni so problemi , želje in strahovi vaših potencialnih kupcev. Napišete seznam veščin, ki jih že imate in seznam veščin, ki jih še potrebujete, da boste učinkovito rešili ta njihov problem. Pomembno je torej, da imate znanje, ki rešuje dotičen problem in ne vse probleme vaših potencialnih strank! Če ga še nimate, nič hudega. Čaka vas nekaj raziskovanja in učenja od ljudi, ki ta problem že rešujejo in seveda prilagoditev v lasten poslovni model. NE KOPIRAMO, temveč MODELIRAMO! Izjemnega pomena je zato poznavanje samega sebe, kaj mi je v življenju najbolj pomembno, saj se iz tega formirajo tudi vrednote podjetja in na tej točki se bo naša stranka tudi poistovetila z nami in posledično odločila za nakup.

2. Premalo definirana ciljna publika
Ta točka se zelo navezuje na izbiro prave NIŠE, pri čemer je potrebno vedeti, da bolj kot poznamo misli naših strank, bolj bomo učinkoviti v komunikaciji z njo. Natančna identifikacija naše stranke je zato bistven temelj vsakega posla. Vendar tukaj ne govorimo samo o demografskih značilnostih naše stranke, kot npr: starost, spol, status, hobiji, interesi ...Treba se je lotiti tudi pshiografske segmentacije naše stranke: kako razmišlja, kaj jo zbuja sredi noči, kateri so njeni strahovi, zakaj odlaša, kakšne težave ima, kako se odziva na spremembe, na kakšen način se uči, katera so tista omejujoča prepričanja, ki jo ne spustijo naprej, h katerim ciljem stremi itd.

3. Neučinkovita komunikacija
V kolikor ne naredimo dovolj dobro domače naloge na zgornjih dveh korakih, se bo to še kako kazalo v naši digitalni komunikaciji in posledično na prodajni rezultatih. Imamo lahko še tako dober produkt, ki odlično rešuje dotičen problem, a če ne znamo to rešitev pravilno zapakirati - tudi s pomočjo besed- ne bo dosegel naše ciljne publike, kaj šele, da bi se le-ta odločila za nakup. Temelj uspešne prodaje je učinkovita komunikacija.

Kako se jo naučiti?
Za učinkovito komuniciranje se moramo najprej naučiti poslušati. Velikokrat se zgodi, da stranko poslušamo, vendar je ne slišimo. Tako, da za začetek trenirate aktivno poslušanje. Torej, da svoje stranke, ne samo poslušate, temveč da slišite tisto kar NE govorijo. Da ste pozorni na njihovo neverbalno komunikacijo in predvsem, da jim postavljate prava vprašanja.

4. Strah pred prodajnim klicom
Najhitrejša pot do prodaje je preko pogovora. Poleg tega je ta korak ključen tudi za zbiranje informacij, ki so še kako pomembne, ko začenjamo, ko še oblikujemo svoje ponudbe, ko pripravljamo marketing kampanije, ko ugotavljamo s kom želimo delati in s kom ne. Velika večina podjetnikov, ni rojenih prodajalcev, pa vendar je to najpomembnejša veščina, ki jo vsak potrebuje. Prej kot se boste začeli ukvarjati z lasnimi omejujočimi prepričanj, ki vas tu držijo nazaj, prej se boste rešili cmoka v grlu pri prodaji in prej boste imeli vse potrebne informacije za kreiranje novih produktov in storitev.

5. Čakanje z pridobivanjem novih kontaktov
Zelo veliko podjetnikov naredi osnovno napako, da odlaša z zbiranjem email naslovov potencialnih strank. Socialna omrežja znajo biti v tem kontekstu kar malo zavajujoča. S tem, ko gradimo odnose online, jih vabimo na naše profile ali celo v FB skupino. Pri tem nemalokrat pozabimo, da ti kontakti dejansko niso naši. Če se jutri odločijo lastniki omrežij, da vse skupaj zaprejo, ostanemo brez vsega. Zato je izjemnega pomena, da začnemo takoj zbirati kontakte na drugi lokaciji. Obstaja več orodij, ki to omogoča, kot npr. MailChimp. GetResponse, MailerLite,Active Campaign itd.
Vendar to še ni vse. Ko imamo bazo je potrebno z njo tudi kaj početi. Treba je ohranjati stik, graditi odnose preko rednih in kvalitetnih email sporočil. Poleg tega je izrednega pomena čim prej vpeljati učinkovit CRM sistem (Customer Relationship Management), preko katerega bomo vse informacije ustrezno obdelovali in jih uporabljali znotraj prodajnih/marketing procesov, oblikovanju, pošiljanju ponudb, postavljanju cen itd.

6. Nerealistična pričakovanja
Na eni strani veliko podjetnikov pride z velikim zagonom na trg. Saj so vendarle našli svojo strast, poslanstvo in si želijo vse skupaj čim hitreje spraviti v svet. Zaženejo se v šprint, namesto, da bi razvoj svojega posla vzeli kot tek na dolge proge. Nekaj časa še gre, potem pa se začnejo domine rušiti ena za drugo. Ker ni pravih temeljev, ni željenih rezultatov, pada motivacija in samozaupanje, nemalokrat nastopi tudi izgorelost in zaprtje podjetja.

7. Iskanje perfekcije
Na drugi strani, pa sedijo perfekcionisti, ki čakajo in čakajo, da bo opravljen še en certifikat, da bo urejena spletna stran, da bo nekdo prižgal zeleno luč. Vendar ta nekdo nikoli ne pride. Strahovi in omejujoča prepričanja se kopičijo, čas leti in posel stoji. Nalašč omenjam te miselne ovire, saj igra ravno prava miselna naravnanost glavno vlogo pri grajenju posla. Ne glede na nabor izkušenj in veščin, nikoli ne bomo zares pripravljeni. Vedno bo obstajalo nekaj, kar bi lahko še izboljšali. Na nas je zato, da se odločimo kam bomo dajali fokus. Na tisto kar manjka ali na tisto kar že imamo?

Kako se torej učinkovito postaviti na zemljevid online podjetništva?
Tako, da se znate kot strokovnjak postaviti na pravo mesto, da začnete graditi bazen strank, s katerimi želite delati, da z njimi učinkovito komunicirate in gradite dolgoročne odnose. Začnite torej korak za korakom, posvetite dovolj časa postavljanju temeljev, raziskujte, postavljajte vprašanja, razmislite o pravi digitalni strategiji in stopite v akcijo.
Trg je tisti, ki ima vedno odgovore, samo poiskati jih moramo!

Your content goes here.

Your content goes here.