Kako komunicirati s težavnimi sodelavci
Komunikacija med sodelavci je ključnega pomena za doseganje poslovnih ciljev in ustvarjanje pozitivnega delovnega okolja. Čeprav z večino sodelujemo brez težav, se včasih srečamo s posamezniki, katerih način komuniciranja otežuje sodelovanje. Odkrijte nekaj praktičnih nasvetov in strategij za izboljšanje komunikacije s težavnimi sodelavci - s tistimi, ki nam predstavljajo nenehen izziv.
Z večino sodelavcev se ponavadi brez večjih težav sporazumevamo, rešujemo probleme in uresničujemo poslovne cilje. Večina jih je pripravljena na sodelovanje z nami. Do nas so vljudni, korektni in večinoma prijazni. In dokler so oni korektni in prijazni do nas, smo taki tudi mi do njih. Ohraniti fokus na delo s tistimi, ki izražajo pozitiven in sodelovalen pristop, ni težko. Težave nastanejo, ko se pri delu srečamo s t. i. težavnimi sodelavci, za katere menimo, da njihov način komuniciranja sodelovanje otežuje namesto olajšuje.
Različni tipi težavnih sodelavcev
Težavni sodelavci se od odrugih razlikujejo po tem, da komunikacija ne poteka gladko. To pomeni, da vse dogovore zelo težko dosežemo. Občutek imamo, da se z njimi »ves čas nekaj zatika«. Ko pomislimo na to, da bomo ta dan spet srečali »tistega« sodelavca ali »tisto« sodelavko, nam postane fizično slabo.
Kaj storiti, ko se zaradi njegovega ali njenega nespoštljivega odnosa, gospodovalne ali vzvišene drže, neupravičenega razburjanja ali vsiljevanja ne počutimo dobro in zato težko opravljamo delo? Ali pa če moramo sodelovati s sodelavci, ki so vročekrvni, pretirano občutljivi, petično fini, hitro užaljeni in zamerljivi, skrajno neodgovorni, vedno ogroženi, prepričani, da so najpomembnejši ali najpametnejši, strašno gostobesedni ali pa neznosno tihi, da nikoli ne vemo, pri čem smo? Tipov težavnih ljudi je res veliko in za vsakega obstaja učinkovita komunikacijska strategija, ki težavno vedenje zmanjša ali pa ga celo odpravi. Obstajajo tudi mešani tipi in tipi, ki so en dan takšni, drugi dan pa drugačni.
Kakršnikoli že, vsi težavni sodelavci so velika preizkušnja naše komunikacijske spretnosti, čustvene inteligentnosti, prožnosti in osebnostne čvrstosti.
Univerzalna formula komunikacije s težavnimi sodelavci
Univerzalna formula, ki v splošnem velja kot učinkovita za skoraj vse vrste težavnih sodelavcev je, da takemu sodelavcu z verbalno ali neverbalno komunikacijo pokažemo, da nam je pomemben ter da kljub vsemu razumemo njegov položaj, stališče, željo oz. pogled. Komunikacijo veliko lažje speljemo, če potrdimo njemu pomembna področja in pokažemo, da ga vidimo tako, kot vidi samega sebe.