ZMAGOVALKA PA/TL 2019

Željka Borić: "V prihodnosti moramo biti pripravljene na nove izzive in pri tem slediti novostim ter se nenehno izobraževati"

Imamo novo poslovno asistentko/tajnico leta 2019! To je Željka Borić iz podjetja Blok. O tem, kdo točno je in kakšne so njene naloge, sva govorili v njenem prvem ADMA intervjuju.

Maja fister

Facebook
Twitter
LinkedIn

IME IN PRIIMEK: Željka Borić

IZOBRAZBA: poslovna sekretarka

DELOVNO MESTO: poslovna sekretarka

PODJETJE: Blok, d. o. o.

Naziv poslovne asistentke/tajnice leta je vaš! Kaj vam takšno priznanje pomeni?

Prejeti naziv mi pomeni priznanje za vse preteklo, predvsem pa zdajšnje delo, ki ga že 10 let opravljam kot poslovna sekretarka v podjetju Blok. Priznanje ni izraz samo dobrega strokovnega dela, je izraz dobrega timskega dela, medsebojnega spoštovanja in zaupanja. Prejeti naziv pa mi nalaga tudi veliko odgovornost za delo v prihodnosti, zato se bom trudila svoje delo nadgrajevati tudi v prihodnje.

Kdo je Željka Borić in kako bi se opisali?

Lahko se opišem s tremi besedami: mama, »cimra« (s partnerjem nisva poročena, zato rečem, da imam doma cimra (smeh)) in poslovna asistentka. Sem oseba, ki rada hvali, a ne sebe. Ljudje, ki me dobro poznajo, pravijo, da sem (brutalno) iskrena, neustavljiva, energična, samozavestna, glasna in nasmejana. »Predvsem pa prijateljica, na katero lahko vedno računam in vem, da mi bo ne glede na vse stala ob strani (E. M.).«

Kakšne misli so se vam porajale v trenutku ob razglasitvi zmagovalke?

Na spoznavnem druženju na Planetu GV, na katerega smo bile finalistke povabljene, sem spoznala druge tri, vse smo bile specifične in posebne na svoj način. V svojo zmago nisem bila prepričana, priznam pa, da sem si jo močno želela. V trenutku, ko sem na razglasitvi za podeljen naziv zaslišala: “Spoštovani in spoštovane, poslovna asistentka/tajnica leta 2019 je Željka Borić”, sem na obrazu začutila solze, za seboj glasen aplavz, odmevali so vzkliki “JEEEEEEEE”... Ali si prav slišala, pa je bilo vprašanje, ki je odmevalo v moji glavi.

Zakaj ste se odločili za prijavo na izbor za naziv Poslovna asistentka/tajnica leta 2019?

Za prijavo se nisem odločila. V to me je prepričala ga. Lina Jerina, hči mojih direktorjev. Tako je bila med potrebno dokumentacijo za prijavo za izbor prvo spisana 5. točka; priporočilo direktorja. V mojo zmago je verjela ob nagovoru, da me prijavi na izbor, in dogovoru, da pripravim preostalo potrebno dokumentacijo. Po pripravljeni dokumentaciji sem v vednost prejela elektronsko pošto, ki se je glasila: "Z največjim veseljem prijavljam svojo sodelavko, go. Željko Borić, na izbor za Poslovno asistentko leta 2019. V prilogi pošiljam prijavo z vsemi potrebnimi prilogami."

V svojo zmago nisem bila prepričana, priznam pa, da sem si jo močno želela.

Kako ste prišli v podjetje in koliko časa ste na tem delovnem mestu?

K direktorici Jerina sem na razgovor prišla po priporočilu skupne prijateljice Suzane. Po predstavitvi sem delo dobila in ga tudi sprejela. Delo na delovnem mestu poslovnega sekretarja v podjetju Blok opravljam od avgusta 2008.

Na katerega od svojih kariernih dosežkov ste najbolj ponosni?

Najbolj sem ponosna na to, da sem v podjetju Blok pridobila zaupanje nadrejenih. Skozi vsa leta sem bila delavna, radovedna, prilagodljiva, motivirana, samozavestna, želela sem si prevzemati dodatne odgovornosti. Čeprav nisem na vodilnem položaju, sta od moje sposobnosti velikokrat odvisna končna odločitev in potek poslovnega dogajanja na poti od odgovorne osebe do neposrednega izvajalca oziroma sodelavca. In ko se tega zaveš, veš, da večjega dosežka ne potrebuješ.

Kakšen je po vašem mnenju recept za uspešen odnos med menedžerjem in njegovim poslovnim asistentom?

Odnos med menedžerjem in njegovo poslovno asistentko je izjemno pomemben, saj skupaj tvorita tim, ki mora odlično delovati. V imenovanem timu sta najbolj pomembna zaupanje in jasna komunikacija. Poslovne asistentke moramo prepoznati pričakovanja menedžerja, obenem pa vedeti, katere so naše zadolžitve.

Odnos med menedžerjem in njegovo poslovno asistentko je izjemno pomemben, saj skupaj tvorita tim, ki mora odlično delovati.

Se udeležujete kongresa ADMA in zakaj?

Kongresa ADMA se udeležujem, saj se na tem kongresu druži in razvija najboljša podpora menedžmentu. Ob tej priložnosti napišem, da je bil dogodek tudi letos vrhunsko organiziran, zato vse pohvale ekipi organizatorjev kongresa ADMA.

Katere so po vašem mnenju lastnosti poslovnega asistenta prihodnosti?

V prihodnosti moramo biti pripravljene na nove izzive in pri tem slediti novostim ter se nenehno izobraževati. Svoja znanja moramo nadgrajevati tudi na področju ravnanja z ljudmi, komuniciranja s strankami in tujih jezikov. Zaradi vedno hitrejšega razvoja tehnologije pa ima velik pomen računalniška pismenost, saj se na področju uporabe sodobne informacijske tehnologije srečujemo z vedno več delovnimi nalogami. A ker poslovne asistentke svoje delo opravljamo z veseljem, uspeh ne more izostati.

Kaj vas navdušuje in motivira, kaj vam daje zagon?

Pri delu me motivira veliko stvari. Nekatere od prisotnih v okolju, v katerem delam: soodgovornost, samostojnost dela, delovno vzdušje, delo s strankami, sodelovanje s sodelavci, dodatno izobraževanje, pohvale in priznanja ...

Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?

Namenili so mi jih že veliko, a najbolj pri srcu mi je »delajte, kar vas veseli.« Mislim, da ne potrebujem posebej razlagati, zakaj.

Se bo vaše delo (in življenje) po izboru kaj spremenilo?

Se mi je že. Sem prepoznavna, delim avtograme ... (haha, šala).
Moje življenje gre naprej po poti, po kateri sem hodila tudi pred prejetim nazivom. Vse, kar se je spremenilo, je to, da je na steni moje pisarne novo priznanje, ki je dodatno potrdilo, da to, kar počnem, počnem najbolje.

Kako pomembna je podpora sodelavcev pri grajenju kariere?

Grajenje kariere lahko traja desetletja, zato je dobro slišati izkušnje tistih, ki jim je to že uspelo.
S sprejetjem dela v podjetju Blok sem sprejela tudi to, da bo moj mentor moja direktorica, ga. Jerina, za kar sem ji danes zelo hvaležna. Boljšega mentorja si ne bi mogla želeti, saj mi je od samega začetka predajala znanje in koristne nasvete. Kmalu je začutila tudi mojo željo, da si želim več, zato me je usmerila na nadaljnjo pot. Seveda sem se ves čas zavedala, da moram za nadaljnjo pot dobro opravljati trenutno delo.

Se vam zdi, da je pri vašem poklicu pomembnejša izobrazba ali učenje iz lastnih izkušenj?

Diplomiranje je začetek našega izobraževanja in ne konec. In ko nastopimo z delom, ugotovimo, kakega pomena sta učenje in znanje v organizaciji. Uspešnost vsake organizacije temelji na učenju posameznika, timov in celotne organizacije. Le na ta način pridobimo znanje, s katerim organizacija uspešno konkurira na trgu.

Kako pomembno je, da se poslovne sekretarke izobražujejo skozi vse življenje in ostajajo v koraku s časom v poklicu, ki zahteva konstantno sledenje spremembam?

Vsi se moramo zavedati, da je vlaganje v znanje nujnost za konkurenčnost posameznika, podjetja in gospodarstva. Zato ne pozabimo na rek “Kolikor znaš, toliko veljaš”.

Kakšne so lastnosti dobre poslovne asistentke?

Delovna mesta poslovnih asistentk iz dneva v dan postajajo bolj zahtevna, zahtevajo se višja stopnja izobrazbe, večji nabor znanja, zahtevnost delovnega mesta in vse večja odgovornost. Kompetence, kot so samostojnost, samoiniciativnost, zanesljivost, natančnost, odgovornost, redoljubnost, prijaznost, vljudnost, sposobnost empatije, pozitiven pogled na življenje in iskren nasmeh, pomembno vplivajo na kakovost, organiziranost in vzdušje v delovnem okolju in ne nazadnje tudi na uspešnost direktorjevega dela.

V kolikšno pomoč vam je pri delu sodobna tehnologija in koliko zaslug ji gre za preoblikovanje tega poklica?

Ko govorimo o sodobni tehnologiji v organizaciji, najprej pomislim na mobilni telefon in prenosni računalnik, brez katerih smo izgubljeni. Z razvojem tehnologije si prihranimo veliko časa, ki ga usmerimo v organizacijo, logistiko in nabavne procese. Upam si reči, da bomo posledično zaradi sodobne tehnologije poslovne asistentke v prihodnosti zasedale mesta vodilnih v podjetju.

Katere so prednosti in slabosti dela v sektorju, kjer ste zaposleni?
Podjetje Blok se ukvarja z reciklažo odpadne elektronike in zbiranjem odpadnih barvnih kovin. Gre za družinsko podjetje. Kako se znajdete med družinskimi člani?

Znajdem se odlično. Postala sem del tima. Cilj našega tima je uspešnost podjetja.

Katere so top tri stvari, po katerih si boste – poleg zmage, seveda – letos še zapomnili kongres?

Bom kratka: sonce, dr. Aleksander Zadel in Aljoša Bagola. Škoda, da niste vprašali po top štirih stvareh, ker potem bi zagotovo omenila tudi Davida Urankarja.

Kakšne cilje ste si zastavili letos?

V preteklih letih je bila moja lekcija, da vsega ne morem imeti pod nadzorom. Zato sem si v letu 2019 zadala cilj, da najdem svoj notranji mir.