Vse, kar morate vedeti o darilih in obdarovanju
Do daril imamo najbrž vsi poseben odnos. Spominjajo nas na tistega, ki nam jih je podaril, na prijatelja, poslovnega partnerja ali sodelavca. Spominjamo se otroštva in mladosti, ko smo dobivali prva darila in nam je to vzbujalo prijetna čustva. Darila so bila različna — igrača, čokolada, obleka, torta, nasmeh ..., a obdarovanje je imelo enak cilj: nas razveseliti in pridobiti našo naklonjenost. Eden izmed ciljev obdarovanja je tudi presenečenje (ne šok), srečni pogled v očeh, ko obdarovanec darilo odvije ali odpre darilno embalažo. Darilo se dotakne čustev in se ugnezdi v naš spomin, a le če ga razumemo kot darilo, ne kot rutino ali celo nadlegovanje.
Foto: Fotolia
Obdarovanje je zelo stara navada in eden od najstarejših običajev na svetu: med sorodniki, prijatelji ali med podjetniki, državniki in diplomati. Obdarovanje ni le obred, splet naključij ali lepa gesta, temveč pogosto tudi stalnica diplomatskih odnosov, srečanj državnikov in poslovnih poznanstev.
Darila so poseben, privlačen in učinkovit medij, če ga znamo pravilno uporabiti. So potrditev uspešnega sodelovanja v preteklosti, pozornost v sedanjosti in utiranje poti v prihodnost. Vedno so bila znamenje posebne naklonjenosti in posebnega spoštovanja, včasih pa tudi sredstvo podkupovanja.
V starih zapisih o diplomatskih odposlanstvih, ki sta jih Vzhodno in Zahodno rimsko cesarstvo pošiljala na dvor Atile v 5. stoletju, je zapisano, da so odposlanstva podarjala srebrno posodo, kože za obutev, indijski poper ... Ob izmenjavi ratifikacije mirovnih pogodb med Francijo in Španijo leta 1814 je francoska stran španskemu pooblaščencu podarila zlato tobačnico za njuhanec z likom kralja Luja XVIII., enako zlato tobačnico z likom kralja Ferdinanda pa je španska stran podarila francoskemu pooblaščencu. Darila so uporabljali tudi vsi, ki so osvajali neznane dežele in kontinente. Pogosto so bila tudi sredstvo za prelisičenje in podreditev: »Boj se Danajcev tudi takrat, ko prinašajo darove.«
Poslovno, promocijsko ali protokolarno darilo je del živega organizma, sestavljajo ga darovalec, darilo in obdarovanec. Na podlagi poslovnih in protokolarnih daril prihaja tudi do medsebojnega spoznavanja, odkrivanja vrednot in posebnosti. Najprej moramo imeti izhodišča ali strategijo obdarovanja, ki se sčasoma spreminja. Izhodišča morajo določiti tudi namen obdarovanja. Tako pridemo do vsebine posameznih daril. Odločitve za darila niso preproste, predvsem če želimo z njimi doseči več kot le vljudnostno gesto.
»Nekateri kar svojim tajnicam naročajo, naj kupijo novoletna ali rojstnodnevna darila za soproge in partnerke/partnerje, karkoli, samo da je darilo. A to, da se nekdo posveti idejam za darilo in izbere nekaj posebej za nas, je veliko več vredno, kot če nabavo naroči drugi osebi.«
VRSTE DARIL
Poznamo več vrst daril, in sicer:
· izdelki domače obrti,
· knjige,
· izdelki klasičnega in sodobnega oblikovanja,
· likovna in kiparska dela, izdelki iz kulinarične kulture,
· glasbene in video zgoščenke,
· industrijski izdelki in izdelki industrijskega oblikovanja,
· izdelki, povezani z dejavnostjo podjetja,
· darila s področja mode in modnih dodatkov,
· darila v zvezi s hobiji obdarovanca,
· darila s področja iger, darilni boni (potovanja, masaže ...),
· množični izdelki (»gadget« in »give away«).
Osebni pristop postaja vse pomembnejši, vsakemu obdarjencu se je treba posvetiti čim bolj individualno. Bodite inovativni in ustvarjalni. Z izbiro darila pokažite, da res poznate osebo, ki jo obdarujete. Pozanimajte se, kaj obdarovanca veseli, kaj ima rad, s čim se ukvarja in kakšni so njegovi hobiji. Osebi, ki ne zna italijansko, ne podarimo poezije v italijanščini. Osebi, ki nikoli ne hodi v gore, ne podarimo alpinistične opreme. To je lahko včasih tudi žaljivo: obdarovanec si lahko misli, da namigujete, naj počne tisto, kar še ni počel. Nikoli tudi ne podarjajmo darila s kulturnim ali z zgodovinskim ozadjem, če ga dobro ne poznamo, saj lahko pričakujemo vprašanja o tem. Darilo skrbno izberimo: od izbire je odvisno, ali bomo pri obdarjenem pustili prijeten spomin ali pa bo naše darilo romalo na podstrešje.
»Bodite inovativni in ustvarjalni. Z izbiro darila pokažite, da res poznate osebo, ki jo obdarujete. Pozanimajte se, kaj obdarovanca veseli, kaj ima rad, s čim se ukvarja in kakšni so njegovi hobiji.«