Vse, kar morate vedeti o darilih in obdarovanju

Do daril imamo najbrž vsi poseben odnos. Spominjajo nas na tistega, ki nam jih je podaril, na prijatelja, poslovnega partnerja ali sodelavca. Spominjamo se otroštva in mladosti, ko smo dobivali prva darila in nam je to vzbujalo prijetna čustva. Darila so bila različna — igrača, čokolada, obleka, torta, nasmeh ..., a obdarovanje je imelo enak cilj: nas razveseliti in pridobiti našo naklonjenost. Eden izmed ciljev obdarovanja je tudi presenečenje (ne šok), srečni pogled v očeh, ko obdarovanec darilo odvije ali odpre darilno embalažo. Darilo se dotakne čustev in se ugnezdi v naš spomin, a le če ga razumemo kot darilo, ne kot rutino ali celo nadlegovanje.

Ksenija Benedetti

Facebook

Foto: Fotolia

Obdarovanje je zelo stara navada in eden od najstarejših običajev na svetu: med sorodniki, prijatelji ali med podjetniki, državniki in diplomati. Obdarovanje ni le obred, splet naključij ali lepa gesta, temveč pogosto tudi stalnica diplomatskih odnosov, srečanj državnikov in poslovnih poznanstev.

Darila so poseben, privlačen in učinkovit medij, če ga znamo pravilno uporabiti. So potrditev uspešnega sodelovanja v preteklosti, pozornost v sedanjosti in utiranje poti v prihodnost. Vedno so bila znamenje posebne naklonjenosti in posebnega spoštovanja, včasih pa tudi sredstvo podkupovanja.

V starih zapisih o diplomatskih odposlanstvih, ki sta jih Vzhodno in Zahodno rimsko cesarstvo pošiljala na dvor Atile v 5. stoletju, je zapisano, da so odposlanstva podarjala srebrno posodo, kože za obutev, indijski poper ... Ob izmenjavi ratifikacije mirovnih pogodb med Francijo in Španijo leta 1814 je francoska stran španskemu pooblaščencu podarila zlato tobačnico za njuhanec z likom kralja Luja XVIII., enako zlato tobačnico z likom kralja Ferdinanda pa je španska stran podarila francoskemu pooblaščencu. Darila so uporabljali tudi vsi, ki so osvajali neznane dežele in kontinente. Pogosto so bila tudi sredstvo za prelisičenje in podreditev: »Boj se Danajcev tudi takrat, ko prinašajo darove.«

Poslovno, promocijsko ali protokolarno darilo je del živega organizma, sestavljajo ga darovalec, darilo in obdarovanec. Na podlagi poslovnih in protokolarnih daril prihaja tudi do medsebojnega spoznavanja, odkrivanja vrednot in posebnosti. Najprej moramo imeti izhodišča ali strategijo obdarovanja, ki se sčasoma spreminja. Izhodišča morajo določiti tudi namen obdarovanja. Tako pridemo do vsebine posameznih daril. Odločitve za darila niso preproste, predvsem če želimo z njimi doseči več kot le vljudnostno gesto.

»Nekateri kar svojim tajnicam naročajo, naj kupijo novoletna ali rojstnodnevna darila za soproge in partnerke/partnerje, karkoli, samo da je darilo. A to, da se nekdo posveti idejam za darilo in izbere nekaj posebej za nas,