Uvodnik februar 2023
Dragi ADMA bralci,
čeprav smo že v drugem mesecu novega leta, verjetno, vsaj delno, še dihamo ali živimo novoletne zaobljube, ki naj bi nas popeljale »na bolje«. Pod »bolje« se nam v delovnem okolju pred očimi prikažejo izrazi, kot so: dobri odnosi, pohvala, dobro počutje, psihološka varnost, razvoj, napredek, nove priložnosti, doseganje ciljev, občutek, da smo cenjeni ipd. Vsakdo bi verjetno z lahkoto dodal še več osebnih želja in pričakovanj.
A za »bolje« smo tako doma kot v službi odgovorni tudi sami. Delo zaposlenih v podpori menedžmentu je v številnih organizacijah žal pogosto funkcija, ki je premalo cenjena in prevečkrat spregledana. Za neštetimi rešenimi nalogami in izzivi, ostaja njihov trud pogosto neprepoznan in nenagrajen. Veseli pa me, da je veliko več organizacij, kjer se zavedajo, kako pomembna je vloga posameznika, ki podpira vodstvo. In število teh iz dneva v dan raste.
Ne glede na to, ali ste del prve ali druge skupine, je vaša pot enaka. Če ste v okolju, kjer še ne prepoznajo vaše vrednosti, gradite in razvijajte svoje sposobnosti in kvalitete, saj boste le tako lahko spremenili stanje – v vašem trenutnem delovnem okolju ali pa kje drugje. Povsem enaka je zgodba, ko si na vrhu. Lahko bi rekli, da je pot tam še težja, saj te, če zaspiš, vodi le še navzdol. Predvsem pa si v trenutnih časih, ko nam vsako leto prinaša nove izzive in negotovosti, ne moremo in ne smemo privoščiti, da se ne bi razvijali. Naša znanja so ključna vrednost in prednost. Postopoma gradite strateško poslovno partnerstvo z nadrejenimi in razvijajte svojo vlogo v organizaciji.
Bodite prilagodljivi. Ne upirajte se spremembam in se prilagajajte novim situacijam in načinom del. Ne bojte se prevzemati novih odgovornosti.
Komunicirajte učinkovito. Z nadrejenimi in sodelavci imejte aktivne različne komunikacijske kanale. Jasno komunicirajte in spremljajte ključne spremembe, aktivnosti in roke.
Delajte pametno. Naredite seznam nalog po prioritetah. Najprej se osredotočite na naloge, ki so najpomembnejše in bodite učinkoviti pri izpolnjevanju teh.
Bodite organizirani. Vedno imejte pod nadzorom vse roke in urnik. Vzpostavite način, ki vam v vsakem trenutku omogoča pregled nad ključnimi informacijami in stanjem dneva.
Bodite proaktivni. Predvidite potrebe nadrejenih in drugih v organizaciji. Prevzemite pobudo za reševanje problemov in izboljšanje procesov.
Bodite timski igralec. Sodelujte z drugimi za doseganje skupnih ciljev. Delite informacije, nudite pomoč in podporo sodelavcem.
Ostanite pozitivni. Ohranjanje pozitivnega odnosa vam lahko pomaga krmariti skozi obdobje negotovosti in ostati osredotočeni na doseganje ciljev.
Ostanite ADMAstični.
Polona Koštomaj