Intervju

Sandi Markon: “Na trgu bodo konkurenčni samo tisti, ki bodo nove tehnologije uvajali hitro in učinkovito”

V ADMA rubriki Skozi oči direktorjev lovimo poglede vodilnih menedžerjev na to, kaj v prihodnje pričakujejo od administrativnih menedžerjev. Tokrat svoje misli z nami deli Sandi Markon, lastnik in direktor Skupine stroka.si.

Sandi Markon je izkušen podjetnik z več kot 30-letno kariero, je lastnik in direktor Skupine stroka.si. Že med študijem fizike je kombiniral svoje znanje programiranja s podjetniškim duhom in se hitro zaposlil v lastnem podjetju. Skupina stroka.si, ki jo vodi, združuje več uspešnih podjetij in zaposluje več kot 70 strokovnjakov. So prejemniki najvišjih bonitetnih ocen in se ponašajo z nazivi Microsoft partner leta, Datalab partner leta in številnimi priznanji za inovacije.

Če bi danes zaposlili novega administrativnega menedžerja, katere ključne lastnosti in veščine bi pri njem iskali, da bi bil čim bolj primeren za prihodnje sodelovanje?

Pri iskanju novega administrativnega menedžerja bi, poleg temeljitega poznavanja administrativnih procesov in organizacije ter občutka za kakovost, iskal tudi sposobnost prilagajanja in učenja novih tehnoloških orodij. To bo še posebej pomembno v prihodnosti, ko bodo na trgu konkurenčni samo tisti, ki bodo nove tehnologije uvajali hitro in učinkovito. Pomembne bodo tudi analitične sposobnosti za razumevanje podatkov in odlične komunikacijske veščine za učinkovito sodelovanje z raznolikimi deležniki.

Kako bo v dobi digitalizacije in umetne inteligence po vašem mnenju v prihodnosti videti poklic administrativnih menedžerjev (poslovnih asistentov)?

V dobi digitalizacije in umetne inteligence pričakujemo, da bo vloga administrativnih menedžerjev napredovala v smislu upravljanja digitalnih orodij in analize podatkov, pri čemer bodo Microsoft Copilot in podobne tehnologije pomagale pri avtomatizaciji rutinskih nalog, medtem ko se bodo administrativni menedžerji osredotočali na naloge, ki zahtevajo človeški občutek, empatijo in ustvarjalnost.

Kljub temu se zavedamo, da zaposleni včasih umetno inteligenco jemljejo kot grožnjo, namesto kot orodje, ki jim lahko olajša delo. Zato bo ključno zagotoviti ustrezna izobraževanja in podporo zaposlenim pri sprejemanju ter uporabi novih tehnologij pri njihovem vsakdanjem delu.

Katera tehnološka sprememba zna najbolj vplivati na delo vašega administrativnega menedžerja v bližnji prihodnosti?

Ena izmed tehnoloških sprememb, ki bo najbolj vplivala na delo administrativnih menedžerjev v bližnji prihodnosti, je avtomatizacija rutinskih procesov s pomočjo umetne inteligence in strojnega učenja. Ta sprememba bo omogočila osvoboditev časa za bolj

strateško in kreativno delo, kar bo prispevalo k večji učinkovitosti in inovativnosti v delovnem okolju.

V duhu groženj, da bodo takšna delovna mesta izrinile sodobne tehnologije – si lahko predstavljate svoj delovni dan brez administrativnih menedžerjev v človeški podobi?

Kljub grožnjam, da bi tehnologija lahko nadomestila administrativne menedžerje, verjamemo, da imajo ti še vedno ključno vlogo v podjetjih, pri čemer bodo tehnologije, kot je Microsoft Copilot, dopolnjevale njihovo delo, ne pa jih nadomeščale. Administrativni menedžerji bodo še naprej odgovorni za upravljanje ključnih procesov in vzpostavljanje medosebnih odnosov, kar je ključno za uspešno poslovanje podjetja.

Administrativni menedžer pozna veliko zaupnih podatkov o poslovanju, pa tudi intimnejših informacij iz direktorjevega zasebnega življenja, zato je diskretnost toliko bolj pomembna. Kje v tem odnosu potegneta ločnico med zasebnim in poslovnim?

V odnosu med direktorjem in administrativnim menedžerjem je ločnica med zasebnim in poslovnim lahko zabrisana, saj ima menedžer dostop do veliko zaupnih informacij. Pomembno je, da se obe strani zavedata te občutljivosti in spoštujeta meje. Jasno ločevanje med informacijami, ki so relevantne za poslovanje, in tistimi, ki so zasebne narave, je ključno za zaupanje ter integriteto v delovnem okolju.

Ohranjanje visokih standardov profesionalnosti, etike in spoštovanja v medosebnem odnosu zagotavlja zaupanje, učinkovito sodelovanje in varovanje poslovnih ter zasebnih interesov tako podjetja kot posameznikov.

Katera izboljšava ali ideja, ki jo je uvedel vaš administrativni menedžer, vam je v zadnjem letu najbolj ostala v spominu in doprinesla k boljšemu poslovanju?

V zadnjem letu nas je najbolj navdušila ideja administrativnega menedžerja o optimizaciji časovno zahtevnih procesov s pomočjo implementacije novega programskega orodja za upravljanje projektov. Ta izboljšava je znatno povečala učinkovitost in natančnost našega dela ter nam omogočila boljše upravljanje s časom.

Imate kakšno anekdoto, kdaj vas je uspešno spravil iz zagate?

V enem od nedavnih sestankov s pomembno strateško stranko se je izkazalo, da manjka ključna dokumentacija, ki bi lahko močno vplivala na uspešnost sestanka. S svojimi izjemnimi organizacijskimi in administrativnimi sposobnostmi je v zelo kratkem času uspela pridobiti manjkajoče dokumente ter jih pravočasno dostaviti na sestanek.

Njena hitra reakcija in proaktivnost sta omogočili, da smo se s stranko lahko osredotočili na ključne točke pogovora, ne da bi nas manjkajoča dokumentacija ovirala. Ta izkušnja ponazarja pomembnost tehnoloških orodij pri olajšanju in izboljšanju poslovnih procesov, ob hkratnem ohranjanju visokih standardov profesionalnosti in odgovornosti. Verjamemo, da so takšne sposobnosti ključnega pomena pri zagotavljanju učinkovitega poslovanja in graditvi trajnih partnerstev s strankami.

Sandi Markon bo na temo "Prihodnost delovnega okolja: Kakšne spremembe nas čakajo?" predaval na letošnjem Kongresu ADMA. Se vidimo med 23. in 25. majem 2024 v Portorožu!