Reševanje problemov po modelu FORDEC – kako se s tem soočajo piloti
Si želite premagovati napake in izzive na najboljši možni način? Se vam je kdaj pripetilo, da ste hiteli z reševanjem problemov in ste kasneje ugotovili, da vaše rešitve niso bile najbolj optimalne? V letalstvu že leta uporabljamo postopek FORDEC, s katerim prihajamo do najbolj optimalnih rešitev in smotrno bi bilo, da se postopek uporablja tudi zunaj letalske panoge.
Velikokrat mi ljudje postavijo vprašanje, kako se soočam s pritiski pri svojem delu, glede na dejstvo, da sem ves čas izpostavljen številnim dejavnikom in pritiskom. Ali me to ne spravlja ob stres? Na srečo smo v letalstvu poleg znanja in sposobnosti, ki se razlikujejo od posameznika do posameznika, izšolani, da se lahko soočamo z različnimi situacijami v različnih okoliščinah. Odkrito povedano, menim, da velik del tega temelji na dejstvu, da se vedno lotimo reševanja problemov strukturirano. V letalstvu radi uporabljamo okrajšave z namenom, da si stvari lažje zapomnimo, morajo pa te temeljiti na logičnih sosledjih. V primeru nenormalnih ali t.i. emergency postopkov, se večinoma uporablja postopek FORDEC. Postopek se je v zadnjih 30 letih izkazal kot izredno uporaben in dobra stvar tega je, da vam ni treba biti del letalstva, da bi ga lahko uporabljali. Uporabljate ga lahko pri vseh stvareh, kadar koli in kjer koli, ko je treba sprejeti odločitev.
Kaj je FORDEC?
FORDEC je način sprejemanja odločitev, ki je bil razvit v sredini 90. let prejšnjega stoletja pod okriljem nemške Lufthanse, z namenom najbolj optimalnega iskanja rešitev ob nastalih težavah ali izzivih. Lahko bi dejali, da združuje poenostavljen predpisan postopek odločanja, ki temelji predvsem na dejstvih in izkušnjah. Odločitve v samem procesu morajo biti čim bolj racionalne, te pa je treba ves čas spremljati in nadzorovati. Če med sprejemanjem odločitev pride do novih dejavnikov ali sprememb, lahko celotni postopek odločanja vedno prekinemo in začnemo proces od začetka.