Prihodnost dela administrativnih menedžerjev skozi oči Tanje Skaza
Tanja Skaza je uspešna slovenska podjetnica, menedžerka in motivatorka. Je solastnica podjetja Plastika Skaza, d. o. o ter Skaza IP in ustanoviteljica Inštituta Skaza. V seriji intervjujev z menedžerji na temo prihodnosti dela poslovne podpore, tokrat skozi njene oči.
Foto: Tania Mendillo
Tanja Skaza se je po petnajstletnem delovanju v podjetju Skaza odločila za naslednji korak na svoji karierni poti – ustanovila je Inštitut Skaza. Njegovo temeljno poslanstvo je opremiti lastnike in direktorje podjetij z veščinami za krepitev lastne vrednosti in vrednosti njihovih zaposlenih. Pa tudi spodbujati kreativno razmišljanja ter krepiti organizacijsko kulturo, ki krepi zavzetost zaposlenih. Kakšna je po njenem mnenju prihodnost odnosov med menedžerji in administrativnimi menedžerji?
Večina vodilnih menedžerjev, ko nastopi položaj v družbi, poleg ožje ekipe sodelavcev, izbere tudi svojega poslovnega asistenta, to je administrativni menedžer. Katere ključne lastnosti in veščine bi iskali pri njem, če bi danes izbirali administrativnega menedžerja, da bi bil čim bolj primeren za prihodnje sodelovanje?
Sama delujem v stilu, da so vsi moji sodelavci na nek način soustvarjalci vsega, kar počnem v podjetju. Šteje, da imamo skupne ali podobne vrednote in da si zastavimo skupne cilje, v smer katerih delujemo. Zato iščem ljudi, ki so proaktivni, ki dobro delujejo v skupini, ki so vredni zaupanja in željni novih znanj. Prihodnost dobrih podjetij je v zaupanju in sodelovanju med vsemi sodelavci in zunanjimi partnerji.
Administrativni menedžer pozna veliko zaupnih podatkov o poslovanju, pa tudi intimnejših informacij iz direktorjevega zasebnega življenja, zato je diskretnost toliko bolj pomembna. Kje v tem odnosu potegneta ločnico med zasebnim in poslovnim?
V podjetju delam skupaj z možem, zato je zame ločnica med poslovnim in zasebnim zelo tanka, oziroma je ni. Ko si izbiram sodelavce, z njimi delim vse informacije, načrte, skupaj si zastavljamo strategijo in s tem gradimo medsebojno zaupanje, dajemo si vrednost in hkrati varnost. Zato je pomembno, da so v našem osebnem in poslovnem življenju ljudje, s katerimi živimo podobne vrednote, se spoštujemo in si zaupamo.
Kako bo v dobi digitalizacije in umetne inteligence po vašem mnenju v prihodnosti videti poklic administrativnih menedžerjev (poslovnih asistentov)?
Vrednote, ki jih živimo, to, kar je v nas, je tisto, kar je vedno bolj pomembno in tukaj je prihodnost vseh, ne le poslovnih asistentov.
V duhu groženj, da bodo takšna delovna mesta izrinile sodobne tehnologije – si lahko predstavljate delovni dan brez administrativnih menedžerjev v človeški podobi?
Inštitutu Skaza s poslanstvom, da pomaga ljudem, da so srečni v življenju in da uspejo v poslovnem svetu, sodobne tehnologije ne predstavljajo grožnje. Bistvo našega delovanja so predaja znanja, komunikacija, iskanje rešitev in novih idej skozi pogovore, analize in v duhu sodelovanja ter povezovanja drug z drugim.
Katera izboljšava ali ideja, ki jo je uvedel vaš administrativni menedžer, vam je v zadnjem letu najbolj ostala v spominu in prispevala k boljšemu poslovanju?
Vse ideje, ki mi pomagajo, da lahko svoj čas še boljše oplemenitim zase in za svoje stranke, so tisto, kar šteje. Hvaležna sem, da imam okrog sebe sodelavce, soustvarjalce, s katerimi odlično sodelujem in vesela sem, ko vidim, kje imamo še vedno prostor za izboljšavo.
Imate kakšno anekdoto, kdaj vas je vaš administrativni menedžer uspešno spravil iz zagate?
Teh situacij je kar nekaj, ker smo povezane in veliko časa preživimo skupaj. Predvsem na večdnevnih druženjih, ko smo skupaj 24 ur na dan, se dogaja marsikaj. Bistvo je, da si zaupamo in poskrbimo druga za drugo v zabavnih in manj zabavnih situacijah.