(Poslovna) zahvala (naj) se nikoli pod mizo »ne va’la«
Zahvala je pomemben del splošnega in jezikovnega bontona. Na te lepe geste in besede opozarjamo že najmlajše. A zahvala je pomembna v prav vseh življenjskih obdobjih in okoljih. Tako zasebno kot poslovno. Z njo izrazimo oziroma pokažemo hvaležnost in spoštovanje do posameznika in/ali organizacije, na naslov katere pišemo.
Foto: Unsplash
Zahvalimo se za: splošno gostoljubje, pomoč, darilo, povabilo na kosilo, odprtje novih prostorov, na praznovanje obletnice organizacije, prireditev ob izpostavitvi posebnih dosežkov … Takoj po končanem dogodku se seveda (že med poslavljanjem) zahvalimo ustno. Zelo lepo pa je, da v treh dneh po tem dogodku pošljemo tudi pisno zahvalo. Na kakšen način, po kateri komunikacijski poti, jo bomo poslali, pa je odvisno od tega, komu in za kaj se zahvaljujemo. A obstaja nekaj splošnih pravil in priporočil, ki pravijo, da ustna zahvala ni dovolj, da se ne zahvaljujemo po telefonu in tudi ne z napisanim sms sporočilom.
Če se torej, kar je priporočljivo, odločimo za zapisano zahvalo, je ta največkrat na klasičnem dopisnem papirju. Pri tem pa je treba upoštevati tudi jezikovna pravila (pravopisna, slovnična in slogovna). Ne smemo pozabiti, da si drug o drugem ustvarjamo (prvi) vtis tudi na ta način.
Če ste se torej odločili za zahvalo na bolj klasičen način, ta vsebuje tri dele: glavo, jedrni del in zaključek s podpisom.
Glava je največkrat že natisnjena na dopisnem papirju in vsebuje:
a) logo, ki je lahko grafično oblikovan, ob njem še naziv in naslov podjetja ter drugi podatki. Postavitev je poljubna – na desni strani zgoraj (najbolj praktično), na sredini, na levi strani;