Pošiljanje obvestil preko e-pošte – mala malica ali nočna mora?
Skoraj vsako podjetje, ki se preživlja s prodajo blaga ali storitev, se na neki točki odloči, da bo poizkusilo svoje stranke obveščati preko e-pošte z e-novičnikom. Zdi se enostavno: izberemo orodje za pošiljanje, vnesemo e-naslove naših strank, spišemo sporočilo in ga pošljemo. Povemo jim, da smo najboljši in da samo ta teden ponujamo poseben popust za vse, ki bodo opravili nakup.
Foto: Fotolia
Pošiljanje obvestil preko e-pošte je za mnoge glavna delovna naloga. Če želite delati dobro, se morate pripraviti in upoštevati, kar vam stranke sporočijo, predvsem pa naj vas ne bo strah poizkusiti. V digitalnem svetu namreč nobeno pravilo ne velja za vse. Poizkusite in se naučite, kaj pri vaših strankah deluje najbolje.
Takšno nalogo je dobila tudi Sara, ki sicer v podjetju skrbi za dokumentacijo, komunikacijo s strankami in organizira sestanke, poleg tega pa skrbi še za zalogo pisarniškega materiala.
Ko Sara v brskalnik vtipka »najboljši brezplačni programi za pošiljanje e-pošte«, ugotovi, da njeno iskanje sploh ni ustrezno. Zato se obrne na Žigo, ki v podjetju skrbi za računalnike. Brez oklevanja ji Žiga priporoči storitev MailChimp (www.mailchimp.com), ker jo pač uporabljajo vsi, predvsem pa je privlačna brezplačna uporaba, če je v bazi prejemnikov manj kot 2.000 naslovov.
Sara ima srečo, saj ima njeno podjetje shranjeno tabelo, v kateri so zapisani kontaktni podatki pomembnejših strank. Sicer ne ve, če so ti podatki posodobljeni in pravilni, a jih vseeno uporabi. Ob pomoči Žige jih vnese v storitev MailChimp, skupaj določita e-naslov za pošiljanje, nato Sara vpiše še »Zadevo«: »POHITITE, AKCIJA TRAJA SAMO TA TEDEN!!!!! :-)« in uredi e-sporočilo. Ko konča, pošlje sporočilo v predogled nadrejenemu, ki sporočilu doda še nekaj podrobnosti: »Smo podjetje, ki je na slovenskem trgu prisotno že več let. Naše poslanstvo je zagotavljanje najboljših storitev našim strankam po konkurenčnih cenah. Vse izdelke iz naše ponudbe dobite ta teden še ugodneje.« Za konec doda še kičasto sliko, ki spreminja barve in njeno sporočilo je pripravljeno za pošiljanje.
Zveni znano?
Poglejmo sedaj na to sporočilo z druge strani, s strani prejemnika: v nekem podjetju ste pred tremi leti kupili kremo za roke in jo podarili svoji prijateljici, ob nakupu pa ste sodelovali v nagradni igri. Na kremo in nagradno igro ste že davno pozabili. Kar naenkrat pa vas v poštnem predalu pričaka e-sporočilo z zgornjo vsebino, neznanim pošiljateljem in utripajočo sliko, ki vas opozarja na popust. Kaj storite? Najverjetneje boste poiskali gumb »briši« in se tega nadležnega sporočila čim prej znebili.