Kariera

NALOŽBA V PRIHODNOST: MOČ IZOBRAŽEVANJA ZAPOSLENIH

Slovenski pregovor pravi: »Če hočeš imeti konja dobro podkovanega, ga pelji h kovaču, ne h kovačku.« Pri izbiri tehnoloških izdelkov nas zanimata proizvajalec in izvor. Različni ponudniki ponujajo različne ravni kakovosti. Ko potrebujemo storitev, iščemo strokovnjaka. Takšnega, ki je zanesljiv in odličen pri svojem delu. Bojimo se mehanika, ki ne pozna vseh podrobnosti našega avta ali zdravnika z nepopolnim znanjem.

To velja za vsa delovna področja. Le posamezniki z ustrezno izobrazbo, ki se nenehno izobražujejo in izpopolnjujejo, lahko postanejo dobri delavci. Drugi delajo po zastarelih metodah in ne dosegajo odličnih rezultatov.

Pridobivanje kvalificiranih sodelavcev

Izbira sodelavcev z ustrezno izobrazbo in veščinami je temeljna. Za strežbo v kavarni ne potrebujemo znanstvenika, ampak izkušenega natakarja. Za manj zapletene naloge je neposredno usposabljanje na delovnem mestu najučinkovitejše. Za zahtevnejše naloge pa izpostavljamo pomen zaposlovanja ljudi z ustrezno izobrazbo in znanjem. Kako zagotoviti kakovostne sodelavce v časih, ko primanjkuje specializiranega kadra? Ena rešitev je štipendiranje, druga konkurenčna plačilna politika. Pomembni so tudi privlačno delovno okolje, prilagodljivost glede delovnega časa in v današnjem času možnosti hibridnega dela. Vsakega talentiranega sodelavca je treba ceniti in ustrezno ovrednotiti.

Usposabljanje za specifične naloge in prilagajanje delovnim zahtevam

Ko sodelavec pristopi k ekipi v organizaciji, prinese s seboj temeljno znanje s svojega področja. Vendar ima vsaka vloga svoje edinstvene odtenke in posebnosti. Zato mora biti novincu dana priložnost, da razume in osvoji natančne zahteve in lastnosti naloge, ki mu je dodeljena. Del njegovih kompetenc bo pridobljen neposredno iz delovnega okolja, medtem ko bo del prispeval s svojim predznanjem in izkušnjami. Pomembno je, da ima sodelavec prostor za vključitev svojih dosedanjih izkušenj in znanj v novi delovni proces. Ob vstopu v delovno okolje bi mu morali v pomoč priskočiti kolegi iz enakih ali sorodnih področij, hkrati pa lahko tudi sami izkoristijo priložnost in se kaj novega naučijo od novinca. Vsak posameznik lahko prispeva unikatno znanje, ki je morda drugim še neznano.

Izobraževalne strategije na delovnem mestu