Najboljše prakse za podporo sodelavcem v težkih življenjskih situacijah
Podpora zaposlenim v težkih življenjskih situacijah je ključna za ohranjanje zdravega delovnega okolja. Takšen primer hudih stisk, ki imajo lahko ob pomanjkanju podpore lahko dolgoročne posledice za posameznike in posledično organizacijo, so tudi nedavne poplave. V članku bomo predstavili nekaj nasvetov, kako se spopasti s težko osebno krizo zaposlenega, hkrati pa ohraniti profesionalen odnos in omogočiti nemoteno delo v podjetju. Strokovne nasvete in usmeritve je prispevala tudi psihologinja Maša Androjna, dobitnica naziva Kadrovski up 2023.
Pomagajte ustvariti podporni sistem
Da bi zagotovili dobrobit zaposlenih, ki jih prizadanejo različne osebne stiske, kakršne so povzročile tudi nedavne obsežne poplave, je ključno vzpostaviti podporni sistem v celotni organizaciji. Sodelujte s kadrovsko službo, vodstvom in morda tudi zunanjim programom za pomoč zaposlenim v kriznih situacijah. S tem boste ustvarili varnostno mrežo, ki bo zaposlenim omogočila podporo v težkih osebnih situacijah.
V večini primerov ljudje, ki se soočajo s krizo, potrebujejo nekaj časa, da se zberejo brez stresa zaradi dela. Če je mogoče, predlagajte vodstvu, da prizadetim zaposlenim omogoči nekaj prostih dni ali prilagodi urnik, da se lahko posveti reševanju osebne situacije. Pomembno je, da se pogovorite z zaposlenim in skupaj določite časovni okvir ter zagotovite nadomestilo, če je potrebno.
V prvih dneh po katastrofi, kakršne so bile poplave, je bilo denimo ključno zagotoviti osnovne potrebščine in nuditi varnost zaposlenim, ki so utrpeli škodo. Podjetja za zaposlene, prizadete v takšnih naravnih katastrofah, lahko spodbudijo iniciativo glede praktične, materialne pomoči oziroma osnovnih dobrin. Kasneje lahko podjetja svojim zaposlenim pomagajo tako, da pomagajo poiskati ljudi, ki znajo pomagati s svojimi storitvami.