Moje – Tvoje
Skoraj prepričan sem, da ste se že znašli v situaciji, ko se druga oseba ni vedla ali storila, kar ste od nje želeli, pričakovali in ste se ob tem počutili neprijetno, ali pa ste celo čutili bolečino.
Morda ste okrivili drugega, saj se ni vedel, kot bi bilo v taki situaciji »primerno«, »pravilno«, »pričakovano« ali vsaj »normalno«. Lahko ste to tudi izrazili, z besedami ali dejanji, ali pa le obdržali v svojih mislih. Prav lahko je bila situacija obratna in je nekdo za svoje čutenje krivil vas. Morda ste krivili samega sebe ali pa je to počel vaš sogovornik.
A vendarle, kaj se v takih situacijah pravzaprav dogaja? Kdo je kriv, kdo ima prav in kdo narobe? Kdo naj prizna krivdo in kako naj se opraviči? Kako se v takih situacijah odzvati, da bo rešitev čim bolj učinkovita in čim manj boleča? Kako ohranjati odnose in upravljati konflikte, da do tega sploh ne bi prihajalo? Odnosi so večplastni, a imajo določene skupne in temeljne značilnosti. Poglejmo si nekatere.
Konflikti naši vsakdanji
Konflikt je pravzaprav vsako stanje, ko se v dani situaciji ne strinjamo z vedenjem, besedami ali dejanji druge osebe, ne glede na to, kako se na to odzovemo (tudi če smo tiho ali smo »prijazni« do drugega). V naši družbi so konflikti nekaj, kar je treba nujno zmanjševati, ukiniti, preprečevati ali se temu izogibati. Da pa je tako, je pravzaprav prispevalo pomanjkanje orodij, znanja in izkušenj, da bi v konfliktih ravnali drugače.