Direktorica poslovne asistentke/tajnice leta 2019

Mojca Jerina: "Dela brez odlične poslovne asistentke si ne predstavljam"

Na nedavnem kongresu ADMA v Portorožu smo razglasili novo poslovno asistentko/tajnico leta. Naziv bo letos nosila Željka Borić iz podjetja Blok. Ob tej priložnosti pa smo o pomembnosti vloge poslovne asistentke spregovorili z njeno nadrejeno Mojco Jerina.

Maja Fister

Facebook
Twitter
LinkedIn

Podjetje Blok se lahko pohvali z novim dosežkom, saj zaposluje poslovno asistentko/tajnico leta 2019 – Željko Borić. Kaj vam pomeni takšno priznanje?

Priznanje nam pomeni potrditev, da s svojim znanjem in vrednotami lahko veliko dosežemo. Zelo smo ponosni in veseli, da je del naše ekipe tudi Željka Borić. Cenimo njeno ambicioznost in predanost podjetju.

S katerimi kompetencami je prepričala vas?

Na razgovoru me je prepričala s svojim znanjem ter željo po delu in pridobivanju novih izkušenj.

S čim kandidati za zaposlitev naredijo na vas največji vtis?

S samoiniciativnostjo, lastnim in inovativnim razmišljanjem ter delovno vnemo, ki jo je moč zaznati že na podlagi samega razgovora.

Naučili smo se živeti s podjetjem in za podjetje. Seveda se znamo odklopiti, ampak poslovno življenje se nikoli ne konča z določeno uro.

Podjetje Blok se ukvarja z reciklažo odpadne elektronike in zbiranjem odpadnih barvnih kovin. Katere so prednosti in slabosti dela v sektorju, kjer ste zaposleni?

Vsekakor je ena izmed prednosti sodelovanje s tujimi državami in partnerji, saj poleg pomembnih poslovnih stikov spoznavamo tudi različne ljudi in druge kulture, ki pozitivno vplivajo tudi na razvoj znotraj našega podjetja. Slabost dela v tem sektorju pa je zagotovo nenehno spreminjanje cen na borzi in trgu, zakonodaje ter zapleteni in počasni birokratski postopki, ki velikokrat tudi upočasnjujejo naš razvoj.

Katera znanja in veščine mora imeti vaša poslovna asistentka oziroma asistent?

Predanost, delavnost, iznajdljivost, organiziranost, natančnost ter smisel za delo z ljudmi. Predvsem pa mora imeti oseba željo po pridobivanju novih znanj, veščin in izkušenj, saj je tovrstno delo v veliki meri tudi strokovno zaznamovano in zgolj tovrstne veščine brez dodanih znanj niso dovolj. In vesela sem, da je naša Željka poosebljenost tega, zato je nagrada, ki jo je prejela, več kot zaslužena.

Zaradi tesnega vsakodnevnega poslovnega sodelovanja je zelo pomembno tudi medsebojno zaupanje. S katero napako poslovne asistentke se ne bi mogli sprijazniti in bi pomenila konec sodelovanja?

Izraba zaupanja ali kakršnokoli prikrivanje informacij. A k sreči smo skozi leta zgradili zelo zaupljiv odnos, ki nam omogoča dobro poslovno sodelovanje.

Blok je družinsko podjetje. Kako se Željka znajde v krogu družinskih članov na delovnem mestu?

Kot družina delujemo zelo konstruktivno in smo usmerjeni k podobnim ciljem. Seveda se na trenutke mnenja tudi krešejo in hitro pride do glasnega zagovarjanja svojih mnenj. A Željka nas zelo dobro pozna in se v vseh situacijah zelo dobro znajde in tudi objektivno pomaga, kar je zelo pomembno za dobro delovanje naše ekipe.

Vsaka izobrazba je dobrodošla in cenjena. Vendar na koncu dajemo večji pomen osebnim kompetencam in znanju kot pa zgolj pridobljeni stopnji izobrazbe. 

Kako ločujete oziroma povezujete zasebno in poslovno življenje?

Naučili smo se živeti s podjetjem in za podjetje. Seveda se znamo odklopiti, ampak poslovno življenje se nikoli ne konča z določeno uro. Včasih se debate zavlečejo tudi v pozne večerne ure. Pri vsem tem se trudimo, da ohranjamo zdravo ravnovesje med poslovnim in zasebnim življenjem. Včasih nam to uspeva bolje, včasih malo slabše, kar pa je seveda v celoti odvisno od trenutnih poslovnih izzivov.

Bi rekli, da je pomembnost vlog poslovnih asistentk pogosto podcenjena?

Ne vem, kako jih zaznava širša okolica, mislim pa, da vodstva podjetij zelo cenimo svoje poslovne asistentke in delo, ki ga opravljajo.

Se vam je ta poklic pred dvajsetimi leti zdel manj zahteven, kot je danes?

Da, danes so zahteve vse večje. Dela brez odlične poslovne asistentke si ne predstavljam. Delo v majhnem družinskem podjetju prinese zelo širok spekter nalog in pomembno je, da imamo ob sebi nekoga, ki se je sposoben prilagoditi trenutnim potrebam. V trenutnem hitrem razvoju tehnologij je namreč ključno, da se prav vsi prilagajamo, izobražujemo in izpopolnjujemo na različnih področjih.

Kako je z zahtevami glede usmeritve in stopnje izobrazbe?

Vsaka izobrazba je dobrodošla in cenjena. Vendar na koncu dajemo večji pomen osebnim kompetencam in znanju kot pa zgolj pridobljeni stopnji izobrazbe.  

Kateri so največji izzivi, ki ste jih v podjetju presegli?

Težko bi jih izpostavila. Delovanje na trgu sekundarnih surovin je zaradi nestabilnosti in specifičnosti zelo zahtevno, kar pomeni, da se z izzivi soočamo na vsakodnevni ravni.

Kakšne cilje ste si zastavili letos?

Smo v pridobivanju okoljevarstvenega dovoljenja za nove tehnologije.

Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?

Vztrajnost in učenje.