Miran Medved: »Umetna inteligenca ne more zamenjati čustvene inteligence«
Miran Medved je v vlogi direktorja prodajnega podjetja Geberit za regijo Adriatic že od leta 2006, v takrat še združenem podjetju pa je začel delati že pet let prej. V tem času je ekipa zaposlenih iz števila 5 poskočila na 59. Ena od njih je tudi Damjana Jagodic, nov obraz naziva ADMA odličnost leta 2024.
Damjana Jagodic je v podjetju Geberit prodaja, d. o. o. zaposlena kot asistentka generalnega direktorja. Zato smo tokrat o harmoničnih poslovnih odnosih govorili prav z njenim nadrejenim – direktorjem prodajnega podjetja Geberit za regijo Adriatic, Miranom Medvedom.
Govorila sva o tem, kaj je pravzaprav sanjska služba, kaj v podjetju dela dobro klimo, kako pomembni so ustvarjalnost in tuji jeziki, ter o tem, kaj na trg dela prinašajo tehnologija in nove generacije zaposlenih. No, pa tudi o prihodnosti splakovanja stranišč z deževnico, ki je pravzaprav že sedanjost.
Geberit je vodilni inovator na področju sanitarne tehnike, po novem pa se lahko pohvali z novim dosežkom, saj zaposluje ADMA odličnost leta 2024 – Damjano Jagodic, ki je tudi vaša asistentka. Kaj vam pomeni takšno priznanje?
Damjanin dosežek je rezultat njenega dolgoletnega, v odličnost usmerjenega in vztrajnega dela. Pri tem je bilo potrebnega veliko odrekanja, prilaganja, vlaganja v osebno rast in tudi v strokovna znanja. Zato smo v naši Geberitovi družini lahko le veseli in hkrati ponosni, da se nam je pred letom dni pridružila na njeni in naši novi skupni izkušnji.
S katerimi kompetencami je prepričala vas in kolikokrat vas je že rešila iz zagate?
Damjana je predvsem oseba, ki išče rešitve in v tem procesu pristopa s pozitivno naravnanostjo in vztrajnostjo. Ena od bistvenih osebnih karakteristik za to delovno mesto pa je vsekakor zaupanje, ki je temelj vsakega odnosa, bodisi poslovnega ali osebnega. Zagate, iz katere bi me lahko rešila, do zdaj še nisem prepoznal. Mogoče jo je ona in mi je zadevo prihranila. Verjamem pa, da na osnovi medsebojnega zaupanja in odnosa brez skrivnosti, lahko vedno računam nanjo.
S čim sicer kandidati za zaposlitev naredijo na vas največji vtis?
Z iskrenostjo. Da so to, kar so. Da izžarevajo sebe in svoje nazore.
Vaša asistentka je svojo službo poimenovala kot »sanjsko službo«. Kaj je definicija takšne službe? Jo imate tudi vi?
Sanjska služba je nekaj, česar si vsi želimo. Vendar le tisti, ki si upa sanjati, lahko te sanje tudi živi. Jaz si upam že od nekdaj.
Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?
Hodi naokrog z odprtimi očmi, poslušaj in čim manj govori.
Koliko let ste že na položaju direktorja prodajnega podjetja Geberit za regijo Adriatic?
To mesto sem prevzel po razdelitvi podjetja Geberit Sanitarna tehnika, d. o. o. na proizvodno in prodajno podjetje leta 2006. Pred tem sem v skupnem podjetju imel vlogo vodje prodaje/komercialnega direktorja za isto regijo.
Sanjska služba je nekaj, česar si vsi želimo. Vendar le tisti, ki si upa sanjati, lahko te sanje tudi živi. Jaz si upam že od nekdaj.
Z večanjem obsega poslovanja se gotovo veča tudi vaša ekipa. Koliko je trenutno zaposlenih znotraj podjetja Geberit prodaja?
V tem letu nas je na področju celotne regije že 59. Leta 2001, ko sem se pridružil, je ekipa z mano vred štela pet oseb.
Glede na število zaposlenih na področju celotne Adriatic regije, ki jo pokrivate, se v delovnem okolju meša tudi veliko različnih značajev. Svoje vodenje prilagajate glede na osebnostne lastnosti posameznikov?
Brez upoštevanja razlik v narodnosti, veroizpovedi pa tudi v najosnovnejših in bolj kompleksnih osebnih karakteristikah, v podjetju ne bi imeli klime na tako visoki in zavidljivi ravni. To so pokazali tudi rezultati anonimne ankete na ravni celotne Grupe Geberit, kjer smo se vedno uvrstili v sam vrh.
Lani ste v Rušah, v prostorih podjetja Geberit, odprli zanimiv akustični laboratorij. Ko govorimo o sanitarni tehniki, malokdo na prvo žogo pomisli, da takšen posel zahteva tudi veliko kreativnosti. S čim jo hranite in kako pomembno se vam zdi, da so vaši zaposleni tudi ustvarjalni?
Kreativnost in domišljijo vseh zaposlenih lahko spodbudiš le tako, da jim daš vedeti, da so lahko drzni ter da lahko razmišljajo zunaj okvirjev. Treba jih je podpirati, da izgubijo strah pred izražanjem v lastni ekipi ter jih nenehno »izzivati«, vabiti k izražanju predlogov. Slej ko prej se tudi v tistem trenutku, na videz neustrezen predlog lahko izkaže za koristnega, saj je lahko dobra iztočnica za razvoj nove ideje ali rešitve.
Brez upoštevanja razlik v narodnosti, veroizpovedi pa tudi v najosnovnejših in bolj kompleksnih osebnih karakteristikah, v podjetju ne bi imeli klime na tako visoki in zavidljivi ravni.
Geberit je globalna skupina s sedežem v Švici, kar verjetno pomeni, da ste pogosto v stikih s tujimi poslovnimi partnerji. Kako pomembno je, da vaša najožja ekipa obvlada tuje jezike?
Tuji jeziki odpirajo vrata, pravijo. Brez znanja jezikov si težko predstavljam uspešno prikazovanje naših idej, komunikacijo z našimi partnerji znotraj Grupe in ciljnimi skupinami na naših trgih v regiji. Poleg tega pa določene osnove še tako težkega in nam tujega jezika lahko odprejo pot do človeka, potem je tudi v poslovnem smislu vse lažje.
Predvidevam, da narava vašega dela zahteva tudi nekaj potovanj. Ste že izračunali, koliko dni v letu ste na poti in koliko doma?
Tega nisem nikoli analiziral. Je pa dobro vprašanje za mojo ženo, ki ima najverjetneje zelo natančen odgovor. Preprosto grem na službeno potovanje, ko prepoznam potrebo ali korist tako vloženega časa. Brez tega raje ne trošim, ne časa ne denarja podjetja.
Z inovacijami sanitarnih izdelkov je Geberit med vodilnimi v Evropi. Poleg nenehnega razvoja pa je ena od pomembnih prioritet podjetja tudi ekološka trajnost. Kako daleč je prihodnost, v kateri za splakovanje stranišč ne bomo več uporabljali pitne vode?
Ta prihodnost je že tukaj. Jaz na primer že več kot deset let uporabljam deževnico za splakovanje stranišč v hiši. Je pa to vprašanje pripravljenosti investiranja v potrebno infrastrukturo.
Katere so prednosti in slabosti dela v sektorju, kjer ste zaposleni in kateri so največji izzivi, s katerimi se soočate na delu?
Prednost dela v gradbeništvu je predvsem v tem, da lahko soustvarjaš nove trende in uporabnikom prinašaš inovativne rešitve, ki jim dvigujejo kakovost življenja. Slabost pa vidim predvsem v tem, da moraš ostati potrpežljiv, ko ugotoviš, da si z določenimi idejami pred časom in da trgi še niso zreli za kakšno inovacijo. Po drugi strani pa se v tem skriva čar hoje po še neprehojeni in pionirski poti.
Največji izzivi so vedno v komunikaciji, saj si ljudje še tako preprosto življenje velikokrat po nepotrebnem zakompliciramo sami.
Kako se sami soočate s stresom, ki ga, predvidevam, povzroča vodenje?
Že od nekdaj je moj antistresni program povezan z naravo in športom, lahko samostojno, še bolje pa v najboljši družbi – z ženo.
S hiperdigitalizacijo sveta se je tudi delo poslovne podpore bistveno spremenilo. Kako bo v dobi digitalizacije in umetne inteligence po vašem mnenju v prihodnosti videti poklic administrativnih menedžerjev (poslovnih asistentov)?
Poenostavitev postopkov lahko pripomore k višji učinkovitosti, hkrati pa tudi k temu, da se bodo osebe bolj posvetile ustvarjalnemu razmišljanju in ponudile boljše rešitve. Po mojem bo ta poklic pridobil zanimivost, če ga bodo uporabniki – menedžerji – znali podpreti.
Je digitalizacija veliko vplivala tudi na vaše delo?
Nasrečo sem del generacije, ki je rastla s spremembami, ki jih je digitalizacija prinesla v naš vsakdan. Zato vpliv sprememb doživljam predvsem pozitivno.
V duhu groženj, da bodo nekatera delovna mesta izrinila sodobne tehnologije – si lahko predstavljate delovni dan brez administrativnih menedžerjev v človeški podobi?
Umetna inteligenca preprosto ne more zamenjati čustvene inteligence. Zato v tem pojavu ne vidim tovrstne grožnje.
Prihodnost je že tukaj. Jaz na primer že več kot deset let uporabljam deževnico za splakovanje stranišč v hiši. Je pa to vprašanje pripravljenosti investiranja v potrebno infrastrukturo.
Katere človeške lastnosti so v porastu tehnologije, ki naj bi ogrožala našo vrednost na delovnih mestih, toliko bolj pomembne?
Že ime samo pove – človeške.
Kaj pa na trg dela prinašajo nove generacije, rojene v naročju četrte industrijske revolucije?
Nove generacije so kot svež veter, ki prinaša novo, drugačno energijo. Prinašajo spremembe, ki jih bomo slej ko prej sprejeli, saj so to bodoči nosilci sprejemanja odločitev; tako poslovnih kot tudi tistih, ki bodo drugače vplivale na našo in njihovo prihodnost.
Geberit letos piha 150. svečko. Kakšne cilje ste si zastavili letos?
Naši cilji so vsako leto enaki; ostati najboljši v podpori vsem svojim ciljnim skupinam ter partnerjem, ustvariti najboljšo klimo v timu, pri vsem tem pa ohraniti skromno držo.