Metka Resnik: »Ni vsakomur dano, da opravlja svoje sanjsko delo«
Letos smo nagrado ADMA odličnost prvič v zgodovini podelili kar v dveh kategorijah. V kategoriji Male in srednje organizacije je nagrado prejela poslovna sekretarka v kabinetu župana Mestne občine Krško Metka Resnik, v kategoriji Velike organizacije pa Nastja Car Kolenović, ki dela kot strokovna sodelavka v upravi Kirurške klinike UKC Ljubljana.
IZOBRAZBA: diplomirana ekonomistka
DELOVNO MESTO: poslovna sekretarka v Kabinetu župana
PODJETJE: Mestna občina Krško
Metka Resnik je poslovna sekretarka v kabinetu župana Mestne občine Krško od leta 2002. Samostojno načrtuje, organizira in vodi delovne procese ter usklajuje koledarje župana, dveh podžupanj in direktorice občinske uprave (OU). Organizira sprejeme župana in proslave ter skrbi za protokol ob otvoritvah investicij, skrbi tudi za sprejeme visokih gostov. Klici na njeni dve telefonski liniji stacionarnega telefona ali na službeni mobilni telefon nikoli ne ostanejo neodgovorjeni. Odraz njene natančnosti in zanesljivosti pa je po besedah direktorice OU Ajde Štrucl ob koncu delovnega dne tudi njena miza. Spoznajmo jo!
Naziv zmagovalke ADMA odličnost leta 2023 v kategoriji Male in srednje organizacije je vaš! Kakšne misli so vam šle po glavi v trenutku, ko ste izvedeli za zmago?
Ko sem zvedela, da sem zmagovalka ADMA odličnosti leta 2023, sem najprej pomislila na svoja otroka, kako bosta ponosna na mamico. Ni vsakomur dano, da opravlja svoje sanjsko delo. Da se zjutraj zbudi in se nasmehne, ko pomisli na službo. Če resnično to delaš s srcem in strastjo, lahko prestavljaš meje mogočega. Iskreno vesela sem bila tudi čudovitega odziva mojega vodstva in sodelavcev.
Se bo vaše delo (in življenje) po izboru kaj spremenilo? Kaj si obetate od naziva?
Življenje se po izboru ne bo spremenilo. S sodelavci smo v ponedeljek, ko sem se vrnila iz Portoroža, nazdravili laskavemu naslovu in to je to. Verjetno me čaka nekaj vprašanj lokalnih medijev. Še naprej bom z vsem srcem in dušo opravljala svoje poslanstvo.
Kako bi se opisali tistim, ki vas (še) ne poznajo?
Prijatelji in sodelavci me opišejo kot komunikativno, polno energije, prijazno, nasmejano, kreativno, predvsem pa vedno pripravljeno pomagati drugim. Dan začnem s telovadbo, zdravim zajtrkom in dobro glasbo na poti v službo. Predvsem pa s prijaznim jutranjim nasmehom in pozdravi sodelavcem. Če bi morala izbrati eno samo besedo, ki bi me opisala, bi bilo to GIBANJE. Obožujem naravo in iskrene ljudi. Sem ponosna mamica in babica dvema čudovitima vnukoma. Glede na mojo strokovno izobrazbo in osebnostne lastnosti, z velikim veseljem opravljam delo poslovne sekretarke.
Zakaj ste se odločili za prijavo na izbor za naziv ADMA odličnost 2023 in kaj vam tak izbor pomeni?
Na tradicionalnih ADMA srečanjih sem vrsto let spoznavala članice Kluba poslovne odličnosti Dolenjske, Bele krajine in Posavja. Vedno sem se veselila novih poznanstev, znanj, ki so mi dala nov zagon in rast, tako na osebnem kot na poslovnem področju. Lani sem postala njihova članica in poskrbela, da se je klub razširil tudi v Posavje. Letos pa so me članice spodbudile, da se prijavim na ta razpis. Uvrstitev mi vsekakor pomeni potrditev mojega dela in je velika spodbuda za naprej. Vsa ta leta svoje delo opravljam s srcem, veseljem in predanostjo. Biti zmagovalka izbora za leto 2023 je zame izjemna nagrada, potrditev in pokazatelj, da to, kar opravljam s srcem, več kot dobro opravljam. V teh časih, ko je pogosto pohvala edina motivacija, mi to še toliko več pomeni, da bom imela voljo in moč nadaljevati pot, ki sem si jo zastavila in je moja najboljša izbira.
Biti zmagovalka izbora za leto 2023 je zame izjemna nagrada, potrditev in pokazatelj, da to, kar opravljam s srcem, več kot dobro opravljam.
Kakšen je po vašem mnenju recept za uspešen odnos med županom in njegovo poslovno podporo?
Dobra poslovna podpora pomeni predvsem veliko čustvene inteligence in potrpežljivosti. Z županom in ostalo vodstveno ekipo sem vzpostavila odnos, ki pomirja in da vsakemu občutek, da je najbolj pomemben. Poznavanje nadrejenih je osnova, posledično to pomeni odprto in neposredno komunikacijo med nami. Imam razvite komunikacijske in socialne veščine ter visoko osebnostno čvrstost in stresno odpornost, sem odgovorna, kreativna, samostojna pri svojem delu, zelo iznajdljiva, velikokrat pa prevzamem tudi vlogo psihologa. Ker župan tudi javno pohvali moje delo, vem, da sem na pravi poti.
Dobra poslovna podpora pomeni predvsem veliko čustvene inteligence in potrpežljivosti.
Vaše delovno mesto je osrednji povezovalni položaj na Mestni občini Krško. Glede na to, s koliko ljudmi sodelujete in usklajujete projekte, kaj je ključno za dobro in jasno komunikacijo?
To delovno mesto je res osrednji povezovalni položaj znotraj podjetja. Samostojno načrtovanje, organiziranje in vodenje delovnih procesov, povezovanje in usklajevanje dela z ostalimi oddelki, skrb za dober odnos z občani in poslovnimi partnerji na vseh ravneh. Vse to zahteva predvsem odprto, sproščeno komunikacijo, sposobnost poslušanja in razumevanja strank ter njihovih težav. Sem komunikativna, odprta in rada spoznavam nove ljudi, rada imam izzive in jih sproti in kreativno rešujem. To delovno mesto mi omogoča, da svoje osebnostne lastnosti, znanje in veščine prenesem v poslovni svet in se veselim rezultatov.
Poznavanje značaja ljudi, s katerimi delate, je osnova za dobro opravljeno delo. Kakšen je proces spoznavanja človeka v uradnem okolju?
Danes je poslovna sekretarka bistveno več kot samo tajnica in predstavlja popolno podporo vodstvu. Delo opravlja odgovorno, loči informacije, tako po pomembnosti kot diskretnosti. Samostojno načrtuje in organizira delo, vedno ima pripravljen načrt B. Pri svojem delu uporabi kreativnost in s tem delo naredi bolj zanimivo.
Pri organizaciji dogodkov je ključnega pomena poznavanje protokola, ki pomeni zavedanje drugih, pomeni spoštovanje, pomeni več kot le formalno upoštevanje pravil.
Nujno potrebna lastnost je tudi iznajdljivost, predvsem pa, da je dober psiholog, saj je pomembno, da ljudi razume in se vživi v njihova čustva ter s tem delo opravi z bistveno manj truda. Pomembno je, da sodelavca poslušaš in slišiš, da najdeš in izkoristiš njegov največji potencial.
Kako se je v zadnjih treh letih nenavadnih razmer spremenilo vaše delo?
Čas, ki smo ga živeli in doživljali v času epidemije, je bil popolnoma nova izkušnja, ki je pustil v našem vsakdanu kar nekaj sprememb. Življenje se je odvijalo pred našimi očmi, kot bi se dogajalo zunaj našega vpliva. Prilagodili smo se razmeram in kljub vsemu zagotovili, da smo ustregli željam in potrebam svojih občanov. Zelo se je zmanjšal osebni stik s strankami in tudi s sodelavci, kar zelo pogrešam.
Kako pomembno za opravljanje vašega dela je poznavanje tujih jezikov?
Poznavanje tujega jezika je seveda izjemnega pomena. V eni izmed prejšnjih služb, kjer sem opravljala delo vodje veleprodaje cvetja, je bila moja službena komunikacija več kot 80 % v angleščini. Na trenutnem delovnem mestu je tega bistveno manj, je pa tuj jezik še vedno nepogrešljiv v mojem prostem času, ker rada veliko potujem.
Katere so prednosti in slabosti dela v sektorju, kjer ste zaposleni?
Moje delo bi težko opravljal nekdo, ki potrebuje mirno delovno okolje. Število občanov, ki se s svojimi težavami obračajo na nas, je vsak dan večje. Meni to k sreči ne predstavlja težav. Določim prioritete, dam prednost pomembnejšim stvarem, manj pomembne naloge pa velikokrat pridejo na vrsto tudi izven delovnega časa. Ker rada opravljam svoje delo, težko govorim o slabostih in prednostih. Prednost dela v javnem sektorju je vsekakor stalnost zaposlitve, slabost pa vidim v nagrajevanju uspešnega dela, ki praktično ni mogoče.
Še naprej bom z vsem srcem in dušo opravljala svoje poslanstvo.
Kateri so največji izzivi, s katerimi se srečujete, kadar koordinirate večje projekte? In kako jih rešujete?
Glede na to, da me sodelavci poznajo kot kolegico z vedno novimi idejami, me vključujejo v različne projektne skupine. K vsakemu novemu izzivu pristopim s svojo zagnanostjo in žarom. Znam povezati sodelavce, znam v skupino vnesti timski duh. Se pa v zadnjem času soočamo predvsem s finančnimi težavami pri realizaciji projektov. Težavo vzamemo kot izziv in poiščemo druge možnosti, delček po delček in sestavimo celoto.
Pri organizaciji dogodkov, ki jih prirejate, je dobro poznavanje protokola osnova. Katere so največje napake, ki se pri tem ne bi smele dogajati in jih nepoznavalci ne bi takoj opazili, vam pa takoj padejo v oči?
Pri organizaciji dogodkov je seveda ključnega pomena poznavanje protokola, ki pomeni zavedanje drugih, pomeni spoštovanje, pomeni več kot le formalno upoštevanje pravil. Moja naloga je, da upoštevam pravila dogodka, predvsem pa z njimi seznanim svoje nadrejene. Vedno mi padejo v oči nepravilno izobešene zastave, nepravilno uporabljeni simboli. To me spremlja pravzaprav vedno. Tudi na dopustu opazujem in komentiram nepravilnosti.
Znajdete se tudi v vlogi moderatorke dogodkov. Kaj je ključ do dobrega javnega nastopa? Kako premagate tremo in pilite retorične sposobnosti?
Moram priznati, da je moderiranje dogodkov ena izmed nalog, ki mi ne ležijo najbolje. V vlogi moderatorja se ne počutim suvereno, sproščeno in to seveda poslušalci lahko opazijo, zato le redko stopim v to vlogo. V svojem prostem času se ukvarjam tudi z amaterskim gledališčem, ki mi pomaga pri premagovanju treme.
Na katerega od svojih kariernih dosežkov ste najbolj ponosni?
Vsako leto znova mi izzive predstavljajo županovi sprejemi, proslave ter večji dogodki ob različnih priložnostih. Eden izmed večjih je vsekakor priprava regijske proslave ob dnevu samostojnosti in enotnosti, pod katero se podpišem kot režiserka in na kateri vsako leto gostimo pomembne goste, tudi predsednika države. Na te proslave sem najbolj ponosna.
Kaj vas navdušuje in motivira, kaj vam daje zagon?
Navdušuje me, da lahko z majhnimi koraki spremenim še tako dolgočasna delovna okolja in spremenim odnose v kolektivu. Verjamem v nove zmage in ni mi žal vložiti truda in časa v nove projekte in z njimi poskusiti izboljšati odnose in pogoje dela. Samoiniciativen obisk dogodkov v drugih občinah mi omogoča, da primere dobre prakse prenesem tudi v svoje okolje in na naše lokalne dogodke. Novi izzivi, ideje, zadovoljstvo delovnega okolja in uspešno reševanje fleksibilnega dela me navdušujejo in motivirajo vsak dan znova.
Kateri je najboljši karierni nasvet, kar ste jih kdaj dobili?
Kadar je govora o karieri in ob vseh nasvetih, ki ti jih dajejo, mislim, da samo sama vem, kaj je tisto najboljše zame in kaj mi zares ustreza. Kadar sprejemam pomembne odločitve, skušam upoštevati svoj instinkt. Spomnim se pred letom starejšega gospoda, ki mi je rekel: »Neumna si, ker boš izgorela v javni upravi.« Jaz pa vem, da ostajam na tem delovnem mestu, ker je to moje poslanstvo.
Katere kotičke Krškega in okolice moramo obiskati, ko pridemo na vaše konce?
Ob sprehodu po starem mestnem jedru Krškega si lahko ogledate pestro kulturno dediščino, veličastne sakralne objekte in spomenike. Krško se namreč ponaša z bogato zgodovino, saj je stičišče življenj in usod številnih pomembnih osebnosti. S kolesom ali peš se lahko odpravite po atraktivnih tematskih in pohodniških poteh, kjer začutite neokrnjeno naravo in energijo domačinov ob pogledu na reko Savo, ki se vije med polji in vinogradi ter poskusite bogato kulinariko naših krajev. Vsekakor pa morate obiskati grad Rajhenburg, ki stoji na idiličnem mestu in nudi dih jemajočo panoramo. Grad je bil prvič pisno omenjen že leta 895, danes pa prikazuje zgodbe plemičev, razkriva pa tudi skrivnostno življenje menihov trapistov, ki so ga upravljali skoraj 60 let.
Moje delo bi težko opravljal nekdo, ki potrebuje mirno delovno okolje.
Se udeležujete kongresa ADMA in kaj vas tam najbolj navdušuje?
Le s stalnim in tekočim izobraževanjem ostajamo v koraku s trendi na svojem strokovnem področju. Pomembno je, da se z jasnim ciljem osebnostnega razvoja in karierne rasti udeležujemo izobraževalnih programov, ki nam jih delodajalec ponudi oz. sami prosimo zanje. Zato je udeležba na kongresu ADMA zame obvezna. Vsako leto znova se veselim novih strokovnih predavanj, druženja, novih poznanstev, mreženja in izmenjave izkušenj s stanovskimi kolegicami.
Kakšne cilje ste si zastavili letos?
Občina Krško je konec lanskega leta pridobila status Mestne občine, ljudstvo je izvolilo tudi novega župana. S pripravo nove reorganizacije si želim, da postanem vodja Kabineta župana. Tako bi še bolj skrbela za pozitivno prepoznavnost krške mestne občine in njenega vodstva.