Kakšna je pravilna zunanja podoba sodobne poslovne ženske?

Zakaj v vsaki službi ne nosimo kavbojk, pajkic in udobnih natikačev? ADMA vas vabi na seminar, kjer bomo razdelali stilske zagate poslovnega videza!

Barbara Merlak

Facebook
Twitter
Google Plus
LinkedIn

Foto: Fotolia

Več kot očitno je, da vsi nimamo enakega okusa in ne enake dovzetnosti za to, kar nas obkroža in ne zaznavamo lepega na enak način. Tako je tudi pri kulturi oblačenja in zaznavanju skladnega in prefinjeno oblečenega človeka.

Pa čeprav je pregovorno, da obleka naredi človeka, fraza, ki smo jo že vse izmed nas slišale velikokrat, jo poznamo, se zavedamo njene pomembnosti in jo skušamo zato udejanjiti, pa za večino od poslovnih žensk zjutraj, ko se moramo pred odhodom v službo v naglici urediti in si nadeti obleko, to še vedno ostaja za večino zapletena naloga, ki nam povzroča težave.

Dejstvo je, da obleka zjutraj postane nujni sestavni del naše zunanje poslovne podobe. In, če je ta privlačna in predvsem ustrezna, kot takšna postane osnova za uspešno poslovno pot in enakovredno nastopanje pred konkurenti. Prvi vtis na sodelavce in poslovne partnerje naredimo vedno in najprej s svojo zunanjo podobo, šele nato sledijo besede in vsebina. 

VABILO: Stilski nasveti za urejen poslovni videz  [ PRIJAVITE SE TUKAJ ]

In ko tako leta in leta hodimo v službo in se srečujemo s številnimi poslovnimi partnerji, vedno znova opazimo ljudi, ki s svojo obleko in celostno zunanjo podobo ne pripovedujejo le zgodbo o samih sebi, marveč in predvsem pripovedujejo odlično ali malo manj odlično zgodbo o svojem podjetju, o svoji državi. Zlasti tiste dame, ki delujete v mednarodnem okolju, to dobro veste.

Preprosto si izgradite svoj lastni poslovni slog, povprašajte za mnenje strokovnjaka ali ljudi, ki jim zaupate in se pogumno lotite uporabljanja modnih dodatkov.

Na oblikovanje čuta za lepoto vplivajo naše notranje bogastvo in tankočutnost, zavestna pozornost, vedoželjnost, kultiviranost okolja, način našega življenja in družina. Gre za proces, ki se začenja v otroštvu, lahko bi ga poimenovali estetska vzgoja in se nadaljuje skozi celotno naše življenje. In ker smo ljudje tako edinstveni in ker različno zaznavamo stvari in ljudi okoli sebe, na koncu pogosto trčimo na težave, ko tega estetskega čuta ne znamo udejanjiti in prenesti v vsakdanjo jutranjo rutino, ki nam narekuje, da se moramo obleči v najkrajšem možnem času in biti tako odlični tudi v smislu svoje zunanje poslovne podobe.

Zanimivo je, da kljub svoji človeški edinstvenosti in poudarjanju individualnosti, pravzaprav poslovno oblačenje v svojem bistvu ni naklonjeno temu in na neki način predpisuje pravila in nas sili v uniformiranost. Zato si bomo v nadaljevanju ogledali nekatera pravila in zahteve ter ugotovili, da z znanjem in s spretnostjo to lahko postane ne le obremenjujoča jutranja rutina, pač pa zabavno in zanimivo jutranje početje. Nekaj lepega za začetek dneva.

O teoriji pravil poslovnega oblačenja

Teorija pravil poslovnega oblačenja se je razvila iz spoznanja, da ljudje v medsebojni komunikaciji lažje in učinkoviteje navezujemo stike, smo drug do drugega bolj vljudni, prijazni in pozorni, če je naša celostna zunanja podoba usklajena s standardi, ki se za posamezno priložnost pričakujejo. Podobno velja tudi za uglajeno vedenje. Če bomo upoštevali pravila, se bomo lahko vsakodnevno, doma ali na tujih tleh, počutili najmanj enakovredne našim sogovornikom. Ker bomo obvladali obliko, se bomo v nadaljevanju lahko posvetili predvsem vsebini naše komunikacije in vzpostavljanju uspešnih poslovnih in osebnih odnosov.

Ločimo štiri ravni oblačenja, ki so primerne za vsakdanje poslovno udejstvovanje.

Prva raven: temna obleka ali tradicionalna poslovna obleka

Ta raven oblačenja je najbolj uradna in najstrožja, saj z njo vzbujamo občutja zanesljivosti in resnosti, pa tudi občutja prepričljivosti in moči. V zapovedanih barvah, temno modri, temno sivi in črni, deluje strogo in uradno. Tako kot so stroga in vnaprej natančno definirana nekatera poslovna srečanja, zlasti pri poklicih, kot so bančništvo, zavarovalništvo, državna uprava ...

Druga raven: dnevna poslovna obleka

Ta raven oblačenja je bolj sodobna in omogoča več svobode pri izražanju osebnostnega stila. Namenjena je vsakodnevnim poslovnim dogodkom, ki so še vedno uradni, ne pa tako strogi. Zato je tudi paleta barv širša in omogoča izbiro vseh odtenkov modre, sive, bež, pa tudi zmerni vzorci in črte so dovoljene.

Tretja raven: sproščena poslovna obleka

Ta se uporablja pri delu v pisarnah, za interne sestanke in izobraževanja ter srečanja s kolegi, ko ne pričakujemo pomembnejših poslovnih partnerjev. Še vedno narekuje uporabo suknjiča pri obeh spolih, a hkrati dovoljuje sproščena oblačila, ki so še vedno v funkciji poslovnih in uradnih oblačil. Kljub večji svobodi, pa morajo biti oblačila brezhibno negovana in urejena. Ne potrebujemo kravate in uniformiranosti v slogu klasičnega ženskega kostima, zato pa še vedno poskrbimo za profesionalni videz.

Četrta raven: sproščena elegantna obleka

Je sinonim za sproščeno in udobno oblačenje, ki pa mora biti na oko privlačno in spoštljivo do soudeležencev, skladno s standardi spoštljive elegance. Oblačila naj bodo v prvi vrsti slogovno in barvno usklajena ter negovana. Navadno je ta raven oblačenja primerna za nevodilna delovna mesta in okolja, ki niso strogo vezana na pisarne. Za skupinske službene izlete, seminarje, izobraževanja, za obisk zdravnika, kina, zabave pri prijateljih. To ni raven oblačenja, ki jo Slovenci tako radi imenujemo športno-elegantno. Kot športni narod pogosto pozabimo, da nekaj, kar je športno, ne more biti hkrati tudi elegantno, saj je pojem elegance običajno vezan na priložnosti, ki so uradne in slovesne.

Pravila poslovnega oblačenja so zapovedana, vsakodnevno poslovno življenje in današnji hiter način življenja, pa so realnost.

Ženska si obleče suknjič poljubnega kroja, priporočljiv je hibrid med suknjičem in jopico ali kombinacija majice in jopice, bluzo, puli ali majico, elegantnejši pulover v različnih materialih in v različnih barvah. Enako velja za krila in hlače, pri čemer so dovoljeni različni slogi, kroji tkanine in vzorci. Nedopustni pa ostajajo športni kosi oblačil in obutve, ki so primerni za aktivno športno udejstvovanje.

Pravila poslovnega oblačenja so zapovedana, vsakodnevno poslovno življenje in današnji hiter način življenja, pa so realnost. Zato je poleg poznavanja pravil poslovnega oblačenja in urejene ter primerno založene garderobne omare dobro, da ste pri svojem oblikovanju zunanje podobe tudi kreativne, da si pridobite veščine in spoznate nekaj trikov stiliranja. In seveda, občasno prelistajte kakšno revijo, si oglejte zanimivo oddajo o sodobni kulturi oblačenja ali preprosto posnemajte tisto, kar vas je na oko pritegnilo in v vas vzpodbudilo zanimanje in občudovanje. Pri tem pa ne mislim na to, da morate slepo slediti aktualnim modnim smernicam in logomaniji. Preprosto si izgradite svoj lastni poslovni slog, povprašajte za mnenje strokovnjaka ali ljudi, ki jim zaupate in se pogumno lotite uporabljanja modnih dodatkov. Njihova moč je edinstvena. Z upoštevanjem zapovedi, manj je več, pa zelo primerna, enostavna in uporabna v luči kreiranja in povzdigovanja osebnega sloga. In ponudba je neizmerna.

Pajkice in kavbojke pa pustite doma!