«BREDA MIHELIN: ČE BI ZBIRALA ŠE ENKRAT, BI IZBRALA PRAV TA POKLIC IN PRAV TO DELOVNO MESTO«
Kdo ste in s katerimi besedami bi se opisali?
Organizirana, iskrena in delavna oseba. Vedno stremim k realno postavljenim ciljem, sem zagovornica jasnih in natančnih navodil ter pri svojem delu izredno cenim iskrenost, nove predloge in pobude za spremembe ali izboljšave. Zavedam se svojih dolžnosti, sem zvesta podjetju. Sem samoiniciativna, pripravljena na kompromise, znam poslušati in tudi iskreno izražam svoje mnenje. Kritike moram navadno prespati, jih pa vedno spoštljivo sprejmem in v njih tudi najdem zagon za izboljšave.
Kako vas je zaneslo na to poklicno pot?
Splet okoliščin, povsem po naključju. Želja po napredovanju in pridobivanju novih znanj me je spodbudila, da poiščem novo zaposlitev. Želela sem si nekaj novega in si postavila nove cilje. Želja je bila zaposlitev, pri kateri bi bila vodena in hkrati imela nekaj svobode pri delu. V Mitozo sem prišla kot dodatna pomoč vodji pisarne, kasneje pa sem prevzela tudi druga nova področja dela, ki so se sproti odpirala. Delo je razgibano in res z veseljem hodim v službo. Izjemno pomembni so mi medosebni odnosi in zagotovo lahko trdim, da smo zaposleni med seboj izjemno povezani in kolegialni.
Dobra poslovna podpora temelji na obojestranski iskrenosti in komunikaciji. Nagnjena mora biti v smeri reševanja in podpore
nadrejenemu.
Koliko let ste na trenutnem delovnem mestu in kaj vse obsega vaše delo?
Kmalu bo pet let, odkar sem pri podjetju Mitoza. Delo zajema vse, kar je vezano na administracijo. Vsakodnevno se srečujem s pošto, računi, dopisi, evidencami in ostalo dokumentacijo. Sodelujem pri prodaji in nabavi, sprejemam stranke in poslovne partnerje, organiziram sestanke in druge dogodke ter skrbim za podobo podjetja. Usklajujem poslovne in delovne procese, skrbim za povezanost in obveščenost med vodjami področij ter nudim pomoč direktorju pri organizaciji dela. Občasno nudim podporo in pomoč kadrovski službi in opravljam tudi predpripravo za računovodstvo, plače, plačila, banke, izpiske.
Kakšna je po vašem mnenju dobra poslovna podpora?
Dobra poslovna podpora temelji na obojestranski iskrenosti in komunikaciji. Nagnjena mora biti v smeri reševanja in podpore nadrejenemu. Dobra podpora ni stvar ambicij ali nujnega doseganja osebnih ciljev, gre za kompleksno zadevo, ki potrebuje širok spekter znanj, prilagodljivost, sposobnost hitrega odločanja in odzivanja. Glavni izziv pri podpori ni vedno logična analiza, temveč izbira prioritetnih ciljev, ki vodijo k uresničitvi zastavljenih ciljev.
Bi rekli, da se je vaš poklic čez čas precej preoblikoval
Da, delo »tajnice« ni več zgolj »kuhanje kave«. Gre za veliko več. Podpora direktorju in vodstvenemu kadru je ključnega pomena v podjetju. Smo nekdo, na kogar se lahko v vsakem trenutku zanesete. Gre za odgovorno in stresno delo, pri katerem so pomembne organizacijske sposobnosti in sposobnost hitrega odzivanja.
Se je pri vašem delu kaj spremenilo v zadnjih treh letih, odkar je digitalizacija procesov in možnost dela na daljavo postala še bolj pomembna prilagoditev nepredvidenim razmeram?
Digitalizacija mi omogoča, da se hitreje prilagajam, sem bolj odzivna, porabim manj časa za opravila, ki ga lahko potem namenim drugim opravilom, z večjo vrednostjo. Vsekakor gre za prihranek časa, ko zadeva steče. Za uveljavitev optimizacije procesov je potrebno nekaj več časa in truda, ki se kasneje povrne. Z enakim trudom in časovnim okvirjem lahko naredim več. Ravno tako se optimizacija internih procesov, ki jih uvajamo v svojem podjetju, odraža v večji učinkovitosti.
Brez katerega tehnološkega pripomočka si ne znate več predstavljati svojega dela?
Računalnik in telefon sta ključnega pomena in brez tega si dela danes res ne prestavljam več. Seveda potrebujem tudi ostale pripomočke, tiskalnik, prenosni računalnik, slušalke ipd.
Kako gledate na pomen izobraževanja za posameznika?
Znanje je orodje. Z veseljem se odzovem na vsa izobraževanja, ki so mi omogočena. Hiter razvoj, nove tehnologije in predvsem vedno večje zahteve trga me spodbujajo k izobraževanju. Zame je izobraževanje ključnega pomena, saj pridobivam nova znanja, se razvijam in napredujem. Veliko novih izkušenj in znanja pa dobim tudi od ljudi, ki jih na izobraževanjih srečujem.
Kaj vas navdušuje in motivira?
Pri mojem delu me najbolj navdušuje to, da čeprav imam veliko pisarniškega dela, vseeno večji del dneva lahko delam in preživim z ljudmi. S sodelavci, poslovnimi partnerji in strankami. Sem družabna in mi to veliko pomeni. Motivirajo me dobri rezultati in pohvala.
Kaj je bil do zdaj vaš največji izziv na delovnem mestu in kako ste se spopadli z njim?
Takoj na začetku je bil moj največji izziv spoznati in razumeti vse naše poslovne partnerje. Njihove želje, potrebe, kako delujejo, kaj potrebujejo, njihove posebnosti. Dnevno se še vedno srečujem s takšnimi izzivi, a sem zdaj lahko v komunikaciji bolj suverena. Učim se iz vsakega neuspeha in največji izzivi so zgrešene možnosti, ki jih imam, a jih včasih ne izkoristim v celoti.
Katere so prednosti in slabosti vašega dela?
Pri določenih projektih imam bolj proste roke, kar je zame vsekakor velika prednost. Predvsem mi ustreza, da lahko predlagam in določene zadeve speljem na način, ki mi ustreza. Velika prednost je tudi, da s strani direktorja oziroma nadrejenih nikoli ne čutim pritiska, da mora biti nekaj takoj. Slabosti vidim predvsem v stresu. Včasih se zgodi, da bi morala biti na dveh koncih hkrati. Kup obveznosti in nalog se včasih kar vsuje, česar pa se ne da predvideti. Vsekakor pa moje delo ni monotono.
Če bi še enkrat izbirali svojo poklicno pot: bi se znova odločili za delo, ki ga opravljate, in zakaj?
Da, znova. Izbrala bi prav ta poklic in prav to delovno mesto. Delo mi nudi veliko osebnega zadovoljstva, saj sem po naravi zelo skrbna oseba in me moje delo in poklic nadgrajujeta. Vse to mi predstavlja veliko osebnega zadovoljstva ter me osrečuje.
Kako skrbite, da vam stres ne pride pod kožo?
Preživljanje časa v naravi, sprejemanje same sebe, meditacija. Družina in otroci, to predstavlja velik del moje razbremenitve. Pomaga pa tudi druženje in klepet s prijatelji. Nisem zelo podvržena stresu, skušam sproti reševati zadeve, da se preveč ne nabere. S stresnimi situacijami se najbolje spopadem, če si vzamem »time out« za nekaj minut, razmislim in grem naprej.
Kaj bi svetovali nekomu, ki se je pravkar odločil postati del poslovne podpore?
Prva stvar, ki bi jo svetovala, je ta, da moraš že v osnovi biti človek, ki rad pomaga drugim, če se odločaš za tak poklic. Če nisi, najbrž to ne bo prava pot zate. Ključni del pa je organizacija, vodenje obveznosti, koledarja, zapisovanje in veliko dobre volje, saj prijaznost vedno najde pravo mesto. Ne sledite nikomur, ampak se učite od vseh.
Kaj počnete v prostem času?
Predvsem uživam v družbi družine in meni ljubih oseb. Obožujem dolge sprehode in pogovore, rada gledam filme, preberem tudi kakšno knjigo, igram šah, spremljam UFC borbe, prav rada tudi likam, poslušam glasbo, potujem in nakupujem.
Katera je zadnja knjiga, ki ste jo prebrali?
Rada imam knjige, ki niso preveč zahtevne. Zadnje čase berem knjige, ki mi jih priporoči najstniška hči »ker to pač moraš prebrati, ker je tako cool«. Nazadnje sem prebrala knjigo Resnica o Verity, od Colleen Hoover. Priporočam.