Bistvo najboljše podpore se skriva drugje kot v vodenju urnikov
Kongres ADMA bo maja v Portorožu gostil več kot 450 udeležencev, ki delujejo na področju podpore menedžmentu. Konferenco je od njenih začetkov do danes zaznamovala konkretna sprememba poklica – tako pri vsebini delovnih nalog kot pri nazivih delovnih mest udeležencev. Kako vidijo prihodnost tega poklica, smo povprašali štiri slovenske menedžerje: mag. Radivoja Nardina, direktorja Splošne bolnišnice Izola, Gregorja Jamnika, generalnega direktorja Hotela Slon in City Hotela, mag. Marka Zidanška, direktorja podjetja Simbio, in Primoža Kovačiča, partnerja v podjetju Ernst & Young. Vse štiri bomo gostili tudi na sobotni okrogli mizi kongresa ADMA, ki jo bo moderiral športni psiholog dr. Matej Tušak.
Tajnice so nekoč opravljale predvsem rutinska opravila z nizko dodano vrednostjo. Zakaj beseda tajnice? Nekaj desetletij nazaj je bilo to resnično le žensko delovno mesto, danes med te poklice počasi vstopajo tudi moški. Njihove delovne naloge so bile večinoma narekovane in omejene na področje štirih sten njihove pisarne.
Elektronska pošta, pametni telefoni, elektronski koledarji in številne druge tehnološke novosti so ta poklic konkretno preobrnile. Menedžerjem so prinesle več samozadostnosti. In z obdobjem recesije so bila ta delovna mesta med prvimi za odpis, ko se je klestilo stroške. Res je, da si dandanes lahko skorajda vsak sam vodi svoj urnik sestankov, rezervira let ali hotelsko sobo oziroma pripravi različna poročila in prezentacije. A bistvo najboljše podpore se skriva drugje. Katere nepotrebne skrbi in delo lahko odvzame vodstvu, da lahko svoj čas čim bolje izkoristi? Bolj ko lahko poslovni asistent »razmišlja« namesto svojega šefa, večjo vrednost dodaja. Adam Fidler, lastnik in ustanovitelj britanske akademije za poslovne asistente, uči, da najboljši asistenti opravljajo tisto, čemur pravimo »obratno mentorstvo«, in s tem svojim nadrejenim pomagajo postati boljši voditelji oziroma pomagajo, da postanejo še bolj »izvršni«.