ADMA SE PREDSTAVI: METKA RESNIK 

IZOBRAZBA: DIPLOMIRANA EKONOMISTKA
DELOVNO MESTO: POSLOVNA SEKRETARKA V KABINETU ŽUPANA
PODJETJE: MESTNA OBČINA KRŠKO
Udeleženka kongresa ali posveta ADMA: DA

Kdo ste in s katerimi besedami bi se opisali?

Če bi morala izbrati eno samo besedo, ki bi me opisala, bi bilo to GIBANJE. Imam zelo aktiven način življenja, v katerem ni veliko prostora za mirovanje. Obožujem naravo in iskrene ljudi. Sem ponosna mamica dvema odraslima otrokoma. Prijatelji in sodelavci me opišejo kot komunikativno, polno energije, prijazno, nasmejano, kreativno, predvsem pa vedno pripravljeno pomagati drugim. Glede na strokovno izobrazbo in osebnostne lastnosti z velikim veseljem opravljam delo poslovne sekretarke v Kabinetu župana na Mestni občini Krško.

Koliko let ste na trenutnem delovnem mestu in kaj vse obsega vaše delo?

Na Mestni občini Krško sem se kot poslovna sekretarka zaposlila leta 2002. To delovno mesto je osrednji povezovalni položaj na Občini Krško. Samostojno načrtovanje, organiziranje in vodenje delovnih procesov Kabineta župana, povezovanje in usklajevanje dela z ostalimi oddelki, skrb za poslovni in delovni protokol v odnosu z občani in poslovnimi partnerji ter organizacija proslav in drugih protokolarnih dogodkov na občinski in regijski ravni.

Kakšna je po vašem mnenju dobra poslovna podpora?

Dobra poslovna podpora pomeni predvsem veliko čustvene inteligence in potrpežljivosti. 

Dobra poslovna podpora pomeni predvsem veliko čustvene inteligence in potrpežljivosti. Poslovna sekretarka naj bi vzpostavila odnos, ki pomirja in da vsakemu občutek, da je najbolj pomemben. Poznavanje svojih nadrejenih je osnova, posledično to pomeni odprto in neposredno komunikacijo med vodstvom in poslovno sekretarko. Oseba na tem delovnem mestu mora imeti razvite komunikacijske in socialne veščine ter visoko osebnostno čvrstost in stresno odpornost, je odgovorna, kreativna, samostojna pri svojem delu, zelo iznajdljiva, velikokrat pa prevzame tudi vlogo psihologa.

Zakaj ste se odločili postati poslovna sekretarka?

Sem komunikativna in rada spoznavam nove ljudi, rada imam izzive in jih sproti in kreativno rešujem. To delovno mesto mi omogoča, da svoje osebnostne lastnosti, znanje in veščine prenesem v poslovni svet in se veselim rezultatov.  

Bi rekli, da se je vaš poklic čez leta precej preoblikoval?

Tajnica je bila v preteklosti samo tiha in zvesta spremljevalka direktorja, ki je koordinirala njegove stranke, dvigovala telefone, pisala zapisnike sestankov ter pregledovala pošto. Danes je poslovna sekretarka bistveno več in predstavlja popolno podporo vodstvu. Delo opravlja odgovorno, loči informacije, tako po pomembnosti kot diskretnosti. Samostojno načrtuje in organizira delo, vedno ima pripravljen načrt B. Pri svojem delu uporabi kreativnost in s tem delo naredi bolj zanimivo. Nujno potrebna lastnost je tudi iznajdljivost, predvsem pa je dober psiholog, saj je pomembno, da ljudi razume in se vživi v njihova čustva ter s tem delo opravi z bistveno manj truda. Z vsemi temi lastnostmi je poslovni sekretar zagotovo v podjetju nepogrešljiv.

Kako pa se je vaše delo spremenilo v zadnjih dveh letih, odkar živimo v posebnih razmerah?

Čas, ki ga živimo in doživljamo, je popolnoma nova izkušnja. Življenje se odvija pred našimi očmi, kot bi se dogajalo zunaj našega vpliva. Svoje delo moramo nenehno prilagajati razmeram in kljub vsemu zagotoviti, da zadovoljimo želje in potrebe občank in občanov.

Zelo se je zmanjšal osebni stik s strankami in tudi sodelavci, ker zelo pogrešam. Delo večinoma poteka s pomočjo elektronskih medijev.

Brez katerega tehnološkega pripomočka si ne znate več predstavljati svojega dela?

Svojega dela si vsekakor ne predstavljam brez pametnega telefona in tudi pametne ure.

Kako gledate na pomen izobraževanja za posameznika?

Tako hitro, kot se vse spreminja zdaj, se še ni nikoli. Edini učinkovit odgovor na to je: stalno in sprotno izobraževanje. Le s takšnim izobraževanjem ostajamo v koraku s trendi na svojem strokovnem področju. Pomembno je, da se z jasnim ciljem osebnostnega razvoja in karierne rasti udeležujemo izobraževalnih programov, ki nam jih delodajalec ponudi oz. sami prosimo zanje. Zato je udeležba na kongresu ADMA zame obvezna.

Kaj vas navdušuje in motivira?

Poslovne sekretarke lahko v poslovnem svetu naredimo premike. Čeprav z majhnimi koraki, lahko spremenimo še tako dolgočasna delovna okolja in spremenimo odnose v kolektivu. Vsaka od nas mora verjeti v nove zmage in ne sme nam biti žal vložiti truda in časa v nove projekte in z njimi poskusiti izboljšati odnose in pogoje dela. Samoiniciativen obisk lokalnih, državnih proslav in dogodkov mi omogoča, da primere dobre prakse prenesem tudi v svoje okolje in na lokalne dogodke, ki so dobro sprejeti, in nekateri so postali stalnica. Novi izzivi, ideje, zadovoljstvo delovnega okolja in uspešno reševanje fleksibilnega dela me navdušujejo in motivirajo vsak dan znova.  

Kaj je bil do zdaj vaš največji izziv na delovnem mestu in kako ste se spopadli z njim?

Eden izmed izzivov je vsekakor priprava regijske proslave ob dnevu samostojnosti in enotnosti, pod katero se podpišem kot režiserka in na kateri vsako leto gostimo enega izmed pomembnih gostov, tudi predsednika države. Velik izziv je namreč vsako leto znova pripraviti nekaj novega in izvirnega, uskladiti nastopajoče med prazniki, saj proslava poteka 26. decembra. 

Katere so prednosti in slabosti vašega dela?

Na mojem delovnem mestu ni miru. Stranke, telefoni, šefi, sodelavci, ves čas nekdo. To delo bi težko opravljal nekdo, ki potrebuje mirno delovno okolje. Meni to k sreči ne predstavlja težav. Določim prioritete, dam prednost pomembnejšim stvarem, manj pomembne naloge pa velikokrat pridejo na vrsto tudi izven delovnega časa. Ker rada opravljam svoje delo, težko govorim o slabostih. Jih ni ali pa jih hitro pozabim. Notesnik z naslovnico »Vsemu sem kos!« mi velikokrat privabi nasmeh na obraz in da nov zagon.

Če bi še enkrat izbirali svojo poklicno pot: bi se znova odločili za delo, ki ga opravljate, in zakaj?

Seveda bi še enkrat izbrala delo poslovne sekretarke. Veseli me sodelovanje in delo z ljudmi. To delo me osrečuje in mi daje možnost, da na eni strani uporabljam svoje znanje in na drugi strani pa ga nadgrajujem.

Kako skrbite, da vam stres ne pride pod kožo?

V našem poklicu so seveda tudi temnejši dnevi, ko imaš preprosto občutek, da ne zmoreš več. Pomembno je, da se tega zavedamo in najdemo način, da se tega občutka znebimo. Vse se da rešiti z dobro komunikacijo in veliko mero iznajdljivosti. Pomaga veliko športne aktivnosti, pogovor s prijateljico, sprehod s psičkom … skratka, vzamem si čas za stvari, v katerih uživam.

Kaj bi svetovali nekomu, ki se je pravkar odločil postati del poslovne podpore?

Opravljaj svoje delo s srcem, le tako boš uspešen. Svoje delo zgradi na pristnih človeških odnosih. Vlagaj v svoje znanje, ne samo v poznavanje vse tehnologije in obvladovanje komunikacijskih veščin. Preprosto dovoli si biti TI.

Kaj počnete v prostem času?

Prosti čas zelo rada preživim s sinom in hčerko, psičko Camillo, obožujem ples, hodim v gore, sprehode v naravo, poslušam glasbo, obiščem prijateljice, igram v gledališču, zelo rada potujem, urejam okolico svojega doma, kuham.

Katera je zadnja knjiga, ki ste jo prebrali?

Zadnja je bila knjiga z naslovom Koda izjemnega uma, Vishen Lakhiani.

Kje se vidite v prihodnjih petih letih?

Občina Krško je konec lanskega leta pridobila status Mestne občine. Vodja Kabineta Mestne občine Krško so moji izzivi v naslednjih letih.