Jesenski posvet ADMA 2017 - vabilo

ODNOSI IN KOMUNIKACIJA Objavljeno: 28.08.2017

Ksenija Benedetti Cvetje kot darilo in simbol

Cvetje kot darilo in simbol

Nekoč so rože darovali bogovom. Navada se je sčasoma uveIjavi1a tudi širše in oblikovala so se pravila prinašanja ter podarjanja cvetja. Renesansa je zelo spremenila odnos do cvetja, realizem in impresionizem pa za njegovo simboliko nista več imela pravega posluha. Tako sta šla žal v pozabo marsikatera zanimivost in ritual. 


S cvetjem so že od nekdaj različno okrasili vsak kotiček hiše, slikali so ga na omare, skrinje in zibelke, vezli na oblačila, ga klesali v kamen. Odlika vsakega slovenskega dekleta je bila, da ima lep vrtiček z rožami in na vsakem oknu nageljnov cvet. Cvetje lahko podarite skoraj ob vsaki priložnosti: ob obisku, praznovanju, obisku bolnika, za opravljeni izpit, ob slovesu ali za dobrodošlico ali kot izraz ljubezni. Ni pa ga primerno dajati ob obisku ob izrekanju sožalja, a ponekod tudi ob tej priložnosti podarjajo cvetje.


Pravila v poslovnem svetu so jasna


V poslovnem svetu se cvetje podarja za dobrodošlico, počastitev uspeha ali ko se poslavljamo. Premisliti je treba, komu bomo cvetje namenili, kako velik šopek bomo podarili, kakšne vrste in barve cvetja bomo izbrali in kdaj ga bomo izročili. Moškim se cvetje načeloma ne podarja. Če pa se vseeno odločite za to, izberite bolj »moške« rože: cvetje bolj robustnega videza, zamolklih barv in diskretnega vonja. Ko šopke podarjate večjemu številu ljudi, recimo ob podelitvi nagrad, priznanj ..., naj bodo vsi enaki, saj ne smete delati razlik. Včasih se lahko izrazi pozornost le z enim cvetom. Ob dnevu žena denimo naredijo tako v številnih podjetjih. A vsak cvet vedno izroča roka, zato ni primerno, če bi si morala vsaka ženska sama vzeti rožo iz velikega šopka. Izročitev cvetja naj spremljata nasmeh in prijazna beseda. Če ob prejetju šopka izrečete neprimerne besede, boste tistemu, ki vam cvetje podarja, vzeli veselje.
Cvetje lahko izročite osebno ali ga pošljete posredno. Preden se šopek izroči osebno, se odstrani ovojni papir. Vedno se podarja samo sveže cvetje. Suhe rože in rože iz svile ali drugih materialov za podarjanje niso primerne. Manj primerne so tudi lončnice. Šopek, ki ga pošiljate posredno, se vedno izroča zavit in z ovojnico, v kateri je kratko sporočilo — pozdrav, voščilo, zahvala ipd. Cvetje, ki ga pošljete vnaprej, je dobra priprava na poznejše srečanje in najboljši glasnik obiska. Pošljete ga lahko tudi naslednji dan kot zahvalo za povabilo. Gostitelj se mora za cvetje seveda zahvaliti.


Kakšno sporočilo prenašajo barve cvetja


Pri podarjanju cvetja naj bi z barvo upoštevali tudi obdobje dneva. Zjutraj se načeloma podarja cvetje v svetlih, pastelnih odtenkih. V opoldanskem času naj bi bile barve že močnejše in živahnejše, zvečer pa umirjene, temne in težke. Vendar to upoštevajo le redki. Res pa je v barvah cvetov veliko simbolike. Tudi s prevladujočo barvo v šopku lahko prenesete določeno sporočilo. Z belo se poudarijo čistost, iskrenost in nedolžnost. Rdeča je klasična barva ljubezni in naklonjenosti, pa tudi trpljenja. Oranžna ponazarja razigranost in temperamentnost. Rumeno pri nas pogosto povezujemo z ljubosumjem, a izraža tudi svetlobo, veselje do življenja, živahnost in radost. Modro cvetje poudarja modrost, razum, zvestobo, znanje in strpnost, povezano je z neskončnostjo življenja. Zelena izraža umirjenost in upanje. Z rožnato prikrito kažete pozitivna čustva (simpatija), vijolična pa je barva žlahtnosti, ponižnosti in tudi duhovitosti.


Pomen cvetja


Oblike in barve cvetov, posebnosti v rasti, čas cvetenja in cvetlični vonji imajo močno simboliko. Vrtnica recimo simbolizira težko dostopno lepoto, varovano s trnjem. Z vrtnico, posebej z rdečo, pa se izpoveduje ljubezen in zaznamujejo pomembnejši dogodki v življenju. Tudi jasmin je simbol ljubezni, a pomeni tudi odklonitev.

Pomeni nekaterih drugih cvetov:


encijan: eleganca

 

gardenija: zahvala

 

glicinija: odkritosrčnost

 

gerbera: nežnost


gladiola: prednost pred drugimi


hortenzija: uspeh


kamelija: kratkotrajna slava


krizantema: lepota


lovor: dolgo življenje, smrt


orhideja: slava, mir


palma: vnema, spoštovanje

šipek: zmaga


tulipan: ljubosumnost, sporočilo ljubezni

 

Razlike v simboliki cvetja

Simbolika cvetja je glede na kulturno okolje lahko različna. V Evropi se recimo krizantema uporablja samo za pogrebne slovesnosti in med žalovanjem, zato se je temu cvetju treba ob drugih priložnostih izogibati. V skandinavskih deželah pa se pogosto pojavlja v naročenih šopkih, tako kot denimo sončnice. V deželah Daljnega vzhoda pa jih uporabljajo za poročna slavja kot simbol čistosti, veselja in druženja. V sodobnih kitajskih običajih ni določena vrsta cvetja, ko gre za smrt, nesrečo ali druge neprijetne dogodke. Na splošno se je treba izogibati belemu cvetju, ker je to tradicionalna barva žalovanja. Lahko pa se uporablja v kombinaciji z drugimi barvami. V Koreji se je bolje izogibati belemu cvetju ali rumenim krizantemam. Bela je tradicionalna barva žalovanja, rumene krizanteme pa se uporabljajo pri pogrebih. V Južni Ameriki žalne slovesnosti spremlja belo cvetje (tulipani, krizanteme, kale ...), zato ga ne uporabljajo za dekoracijo prostorov ali miz in v šopkih. V številnih islamskih deželah se daje cvetje samo takrat, ko se poslavlja od pokojnikov. Namesto rož se v teh državah gostiteljem, slavljencem ali poslovnim partnerjem podarijo raje slaščice. V večini afriških držav se cvetju posveča malo pozornosti, zato nobena vrsta cvetja ni žaljiva. Izjema je le centralnoafriška regija, kjer so krizanteme povezane s smrtjo, zato se z njimi ne obdarujejo.

 

Besedilo je bilo izvorno objavljeno v knjigi »Protokol, simfonija forme«, avtorice Ksenije Benedetti. Knjigo lahko naročite v spletni knjigarni Planeta GV.

 

 

 

OCENI ČLANEK

Bodi prvi in oceni članek!

POVEJ SVOJE MNENJE

Bodite prvi in dodajte svoje mnenje