Majski kongres ADMA 2018 - vabilo

KADROVSKE ZADEVE Objavljeno: 01.06.2017

Alenka Vidic Kako šefu reči za povišico in obdržati službo

Kako šefu reči za povišico in obdržati službo

V življenju ni lepšega, kot da delamo tisto, kar nas veseli, ne glede na to, kje delamo. Včasih se mi zdi, da take ljudi lahko prepoznaš na ulici, saj oddajajo prijetno energijo izpolnjenosti. To so ljudje, ki radi pridejo v službo in tudi radi opravljajo svoje delo, imajo dobre sodelavce in pravega šefa, za ves trud pa dobijo tudi dobro plačilo. In ni jim težko prevzeti večje obremenitve in dodatnega dela. Vsak posameznik pa se v svoji karieri vsaj kdaj spopade s potrebo, da bi svojemu nadrejenemu rekli za višjo plačo. Scenarijev »zakaj« si lahko sestavimo kar nekaj.

 

Denimo, ko nekdo ugotovi, da dobi kolegica v sosednjem oddelku za enake naloge več na mesec kot on. Ali pa ugotovi, da zaradi svojega dobrega dela dobi vedno več nalog, plača pa temu nikakor ne sledi. Takrat začne posameznik razmišljati o povišici. Vendar tukaj marsikdo otrpne. Ljudje se namreč o denarju težko pogovarjamo s svojimi nadrejenimi. Največkrat gremo kar čez celo kopico čustvenih faz: od tega, da smo razočarani, ker šef sam ne vidi, da si zaslužimo višjo plačo, do tega, da smo jezni na ves svet. Običajno preteče kar nekaj časa in si včasih povzročimo kar nekaj slabe volje (pri nas in naših najbližjih, s katerimi se pogovarjamo o tem našem razmisleku – in to seveda večkrat), da se dokončno odločimo in zberemo pogum za pogovor. A če želite povečati možnosti uspeha, se morate na ta sestanek zelo dobro pripraviti.

Preden se šefu napoveste na sestanku (kar je zelo pomembno, saj nihče ne mara, da ga nekdo ujame na hodniku in postavi pred dejstvo), vam predlagam, da malo raziščete trg. Toplo vam namreč priporočam, da se predhodno pozanimate, kakšne so plače na trgu za primerljivo delovno mesto – notranji občutki so zavedli že marsikoga in številni so bili presenečeni, kakšne plače imajo v drugih podjetjih. Ko ste opremljeni s tem, sledite naslednjim šestim korakom:

1. Poiščite dokaze o vaših presežkih

Posamezniki so velikokrat premalo pozorni na konkretne dokaze o svojem doprinosu. Med pogovorom ne boste imeli dovolj časa, da bi se spomnili prav vseh uspešno izpeljanih nalog. Ste pripravili analizo, nad katero je bil navdušen? Ste s svojo proaktivnostjo poskrbeli, da je njegov sestanek s tujimi gosti potekal brez težav? Ste prejeli pohvale s strani drugih sodelavcev? Kdaj ste naredili še več, kot so pričakovali od vas? No, to so primeri, ki si jih zapišite, da boste o njih lahko spregovorili na sestanku. Verjemite mi: naš spomin nas lahko v najbolj ključnih trenutkih pusti na cedilu.

2. Bodite potrpežljivi in komunicirajte dosežke

Odkrita komunikacija je na delovnem mestu zelo pomembna, potrpežljivost pa še toliko bolj. Vzemite si čas, da svoje uspehe komunicirate nadrejenemu, saj gre tu za proces. Zadnje, kar želite narediti, je svojega šefa popolnoma presenetiti in postaviti pred dejstvo. Veliko bolje bo, če mu skozi nekaj tednov ob primernih priložnostih omenite uspešno aktivnost, ki je nadrejeni sicer ne bi opazil, a pomeni veliko dodano vrednost. Ste se pri vaših podizvajalcih dogovorili za količinski popust pri pisarniškem materialu? Uredili boljšo letalsko povezavo? Omenite. Predstavljajte si, da sestavljate mozaik. Potrpežljivost je ključna.

3. Bodite proaktivni

Verjemite mi, da je nadrejenim veliko lažje pohvaliti in tudi nagraditi posameznika, ki se ne pritožuje, ko dobi nalogo. Še bolj pa so navdušeni nad tistimi zaposlenimi, ki se ne skrivajo, ko končajo svoje delo, in so sposobni vprašati, ali je še kaj za storiti. Še bolj pa jih navdušijo tisti, ki pridejo s predlogi izboljšav. Verjamem, da imate polno dela, a ko boste le lahko, naredite korak več – po tem se namreč ločijo kadri, ki bodo napredovali, in tisti, ki bodo obstali na mestu.

4. Zaupajte sami vase

Ne, ne gre za floskulo. Če ste naredili raziskavo, si zapisali svoje presežke in odprto komunicirali tudi svoje ideje izboljšav za optimalno delo, potem si morate zaupati. Samozavest ne pomeni vzvišenosti, samozavest se zrcali na obrazu vsakega posameznika in gre za popolnoma primerno počutje, ki vam bo pomagalo preseči tremo pred pogovorom. Predvsem se zavedajte, da je delovno razmerje poslovno razmerje – vi delate za svojo plačo, podjetje ima od tega korist in obratno.

5. Na pogovor se pripravite

Dobri poslovneži ali politiki se na vsako pogajanje zelo dobro pripravijo. Vsaka knjiga, ki so jo napisali na temo pogajanj, najbolj poudarja pomen priprav. Zato se tudi vi pripravite. Kako? Glede na to, da imate vsa dejstva pred seboj (ker ste sledili vsem pravilom do te točke), potem si morate predvsem pripraviti vaš nagovor in argumente. Predstavljajte si prostor, predstavljajte si, da govorite svojemu nadrejenemu, in na glas povejte svoje misli. Ne predvidevajte, da boste v tistem trenutku našli prave besede. Ne boste jih. Še posebej, ker nas ob takih pogovorih dodobra zdela trema – jecljanje, povišan srčni utrip, rdečica, zbegane misli ipd. Že doma se pripravite in pri svojem govoru se osredotočite na, »zakaj si to zaslužite« in ne »zakaj to potrebujete«, prav tako pa predvidite vprašanja, ki vam jih bo nadrejeni zastavil. In še en nasvet: ne učite se na pamet.

6. Bodite pripravljeni na »ne«

Zadnja točka pri tem procesu je ključna. Vedno se morate že vnaprej soočiti z možnostjo, da vaš dobro pripravljen in izpeljan govor ne bo naletel na plodna tla. Predvsem zato, ker tukaj ne gre za poraz, temveč za del procesa. Veste, zakaj so nekateri poslovneži bolj uspešni kot drugi? Ker se ne pustijo odgnati in poiščejo drugo pot do njihovega cilja. Ta pogovor si bo nadrejeni zapomnil, postal bo bolj pozoren na vašo proaktivnost in ko boste naslednjič stopili do njega in mu znova dokazovali, da si zaslužite višjo plačo, ne bo tako zlahka zamahnil z roko.

Ali je lahko priti do šefa in mu razložiti, zakaj si zaslužite povišico? Daleč od tega. A dejstvo je, da si morate v takih trenutkih reči dve zadevi: »beseda ni konj« in »več kot ne, vam ne more reči«. V vsakem primeru pa se boste naučili, kako drugim prikazati svojo dodano vrednost.

 

Alenka Vidic je izvršna direktorica in partnerica v družbi za odnose z javnostmi Propiar, d. o. o.

 

 

 

OCENI ČLANEK

Bodi prvi in oceni članek!

POVEJ SVOJE MNENJE

Bodite prvi in dodajte svoje mnenje